BRATISLAVA.
"Vzhľadom na prebiehajúci proces verejného obstarávania sa nebudeme momentálne k súťaži podrobnejšie vyjadrovať," uviedla pre agentúru SITA zástupkyňa hovorkyne Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Dana Šinková. Úrad pre verejné obstarávanie potvrdil, že v tejto súťaži dostal námietky od jedného uchádzača, ale neuviedol od ktorého.
Podľa neoficiálnych informácií námietky mohlo predložiť združenie s trnavskou firmou TSS Grade, tá sa však nevyjadrila. Ponuky v tejto súťaži predložilo osem uchádzačov, v ŽSR ich otvárali 16. apríla.
Najlacnejšie chce obnoviť železničný úsek pri Žiline spoločnosť Alpine Slovakia, spol. s r.o. z Bratislavy, a to za 126,32 mil. eur bez DPH. Je to o 30 % menej ako odhadované stavebné náklady vo výške 180,6 mil. eur. Pod predpokladanú cenu sa zmestili všetky ponuky.
Druhú najnižšiu cenu vo výške 127,79 mil. eur navrhlo slovensko-rakúske stavebné združenie firiem v zložení TSS Grade, a.s. Trnava (vedúci člen), Bögl a Krýsl, k.s. Praha, Eiffage Construction Slovenská republika, s.r.o. Bratislava a Swietelsky Baugesellschaft m.b.H. so sídlom v Linzi. Nasleduje spoločná ponuka spoločností Doprastav, a.s. Bratislava (vedúci člen združenia) a českej firmy Subterra a.s. z Prahy vo výške 132,45 mil. eur.
Podmienkou získania európskych peňazí na úpravu úseku železnice pri Žiline pre rýchlosť vlakov do 160 kilometrov za hodinu, vrátane obnovy železničných staníc v Bytči a Dolnom Hričove je, aby ŽSR ukončili tender a stavebné práce sa začali ešte v tomto roku.
Trvať majú totiž tri roky a majú byť financované z Kohézneho fondu Európskej únie a zo štátneho rozpočtu v rámci Operačného programu Doprava. Podmienkou čerpania eurofondov v terajšom programovom období je, aby bol projekt dokončený podľa plánu v roku 2015.