MADRID. Hlavnou príčinou je lacná konkurencia na domácom španielskom trhu.
Prevádzkový zisk pred odpismi medziročne klesol o takmer 9 % na 5,08 miliardy eur. Koncern totiž stráca v Španielsku zákazníkov, ktorí prechádzajú k lacnejším operátorom. Na domáci trh pripadá približne tretina prevádzkového zisku. V prípade konkurenčného Deutsche Telekomu napríklad na domáci nemecký trh pripadá vyše polovica.
Telefónica sa v Španielsku odvážila na riskantný krok. V prípade nových zákazníkov už nebude dotovať smartfóny. Viac než polovicou k prevádzkovému zisku prispeli prudko rastúce latinskoamerické operácie.
Tržby v 1. kvartáli vzrástli na 15,5 miliardy eur z 15,4 miliardy eur v rovnakom období vlani. Čistý zisk sa z dôvodu zníženia hodnoty 10,5-% podielu v Telecom Italia prepadol viac než o polovicu (o 54 %) na 748 miliónov eur. Analytici očakávali čistý zisk v rozpätí 764 miliónov eur až 1,2 miliardy eur.
Telefónica znížila hodnotu nepriameho podielu v Telecom Italia na 337 miliónov eur. Keď ho kúpila v roku 2008, investovala do neho 2,3 miliardy eur.
Informovali o tom agentúry Reuters a DPA.