Cez PPP môže byť postavený zatiaľ obchvat Bratislavy

Minister dopravy Ján Počiatek chce pri výstavbe diaľnic a rýchlostných ciest využívať najmä peniaze z eurofondov a zo štátneho rozpočtu.

BRATISLAVA. Minister dopravy Ján Počiatek považuje za vhodné využiť projekt verejno-súkromného partnerstva (PPP) pri výstavbe diaľnic zatiaľ len pri plánovanom obchvate Bratislavy na D4.

Diaľnice a rýchlostné cesty podľa neho treba stavať najmä z eurofondov a zo štátneho rozpočtu a len doplnkovo cez PPP, ak už nebudú stačiť hlavné zdroje.

"Zatiaľ jediný horúci kandidát na PPP je obchvat Bratislavy D4. Všetky ostatné úseky sa dajú financovať z eurofondov tohto a druhého programovacieho obdobia," povedal Počiatek v rozhovore pre agentúru SITA.

Eurofondy sa na D4 nedajú použiť

Operačný program Doprava sa podľa ministra na stavbu D4 nemôže použiť, takže do úvahy pripadá iná forma jeho financovania ako z eurofondov.

"Je veľmi málo reálne, že by sa z rozpočtu v strednodobom horizonte vôbec staval a je potrebný," tvrdí Počiatek.

V súčasnosti podľa neho nie je veľký zásobník diaľničných projektov, z ktorých by sa mohol len tak vybrať nejaký kompaktný úsek pre iný spôsob financovania výstavby.

"Zásobník projektov, ktoré sú dnes v rôznom štádiu rozpracovanosti, je akurát dostačujúci na to, aby sme boli schopní vyčerpať prostriedky v Operačnom programe Doprava."

Bývalé vedenie rezortu dopravy uvažovalo s využitím PPP aj pri plánovanej výstavbe úsekov R7 z Bratislavy smerom na Dunajskú Stredu. Táto možnosť financovania je uvedená ako alternatívna k štátnemu rozpočtu aj v Programe prípravy a výstavby diaľnic a rýchlostných ciest na roky 2011 až 2014. Program schválila vláda Ivety Radičovej vlani v lete a nový minister dopravy ho plánuje aktualizovať, keďže uvedené termíny pri viacerých stavbách už neplatia.

"Nebránim sa PPP ako forme financovania. Ale najprv je nutné využiť možnosti operačných programov cez eurofondy a keď tam budú chýbať prostriedky, potom môžeme uvažovať nad dodatočnými formami financovania. Nech sú už akékoľvek, či už formou pôžičky alebo PPP," uviedol Počiatek.

Pripomenul, že stále sa hovorí o možnosti financovania výstavby diaľnic aj v podobe pôžičky od dôchodkových správcovských spoločností. Konkrétny návrh však doteraz nevznikol.

"Lebo doteraz sa o tom len rozprávalo a vôbec nikto nepomenoval konkrétny mechanizmus, ako by to fungovalo a ako by to malo celé vyzerať," dodal minister.

Ak sa v budúcnosti ukáže, že niektoré úseky diaľnic nebude možné financovať cez eurofondy, tak sa Počiatek vôbec nechce brániť tomu, aby bola pri nich rozpracovaná aj forma financovania prostredníctvom PPP.

"V tento moment, vzhľadom na pripravenosť úsekov to vyzerá tak, že bude veľký úspech, keď dočerpáme Operačný program Doprava v tomto období," dodal Počiatek pre agentúru SITA.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  2. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  3. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  4. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  5. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  6. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  7. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  8. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  9. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  10. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 916
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 517
  3. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 8 479
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 251
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 635
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 583
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 245
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 893
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 3 666
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 722

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Krajina, ktorá neexistuje, ale funguje. Vitajte v Náhornom Karabachu

Nad arménskou krajinou pri Náhornom Karabachu vedie supermoderná lanovka. A z nej vidíme aj kus histórie.

DOMOV

Kotlebov neúspešný kandidát si našiel cestu do parlamentu

Anton Čulen bude poslaneckým asistentom Natálie Grausovej.

KOMENTÁRE

Môže sa zo Slovenska stať slabý kus stáda pre Putina?

Slovensko neutečie pred nevyhnutnosťou viac investovať do armády.

AUTO

Nie v každej hmle treba zapnúť hmlovky

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie.

Neprehliadnite tiež

‘Prichadite k nam‘, Slovensko chce lákať ruských turistov

Roadshow je súčasťou marketingového plánu, na ktorom pracujú spolu krajiny V4, teda Slovensko, Maďarsko, Poľsko a Česká republika. Dokopy chcú tento rok minúť 315-tisíc eur.

Británii potrvá niekoľko rokov, kým sa dohodne s Úniou

Rokovania o obchode v rámci Únie sú pomerne zdĺhavé.

Chcete sa presťahovať na západ? Ubytovanie nájdete ťažko

V Trnave nie je v súčasnosti možné nájsť dostatok vhodných zamestnancov v okruhu 50 kilometrov.

Británii hrozí, že bez ľudí z Únie úroda na poliach zhnije

Krajina tak môže stratiť schopnosť dopestovať a vyrobiť vlastné potraviny.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop