Výdavky na reklamu vlani stúpli o 7 % najmä vďaka TV

Výdavky na reklamu vzrástli v uplynulom roku o 7 %, keď dosiahli výšku takmer 880 mil. eur. Vyplýva to z monitoringu reklamných výdavkov spoločnosti TNS Slovakia.

BRATISLAVA. Nárast výdavkov ťahali predovšetkým televízie, ktoré zaznamenali medziročný nárast o 18,2 %, keď v nich zadávatelia kúpili reklamný priestor v objeme 549 mil. eur.

Naopak nedarilo sa printovým médiám, keď noviny zaznamenali najvýraznejší medziročný prepad o 11,6 % na 77 mil. eur a časopisy oslabili o 5,2 % na 96 mil. eur.

Výrazne si pohoršili aj rádiá, do ktorých vlani smerovala reklama v hodnote 76,8 mil. eur, čo predstavuje medziročný pokles o 9,7 %. Približne o päť percent sa znížili aj výdavky inzerentov do outdoorovej reklamy, keď vlani dosiahli objem necelých 77 mil. eur.

Pozitívny vývoj naopak zaznamenala kinoreklama, kde objem preinvestovaných reklamných výdavkov medziročne vzrástol o 3,1 % na 3,2 mil. eur.

Najväčším zadávateľom reklamy bola vlani rovnako ako v roku 2010 spoločnosť Slovak Telekom, a to aj napriek 11-percentnému medziročnému poklesu výdavkov na 40,6 mil. eur. Poradie v prvej trojke najväčších zadávateľov sa oproti roku 2010 vôbec nezmenilo.

Na druhom mieste skončil mobilný operátor Orange s výdavkami na reklamu v objeme 38 mil. eur pri 5-percentnom medziročnom raste. Na treťom mieste skončila spoločnosť Henkel s medziročným rastom výdavkov o 3 % na 21,3 mil. eur.

Do prvej desiatky zadávateľov sa dostali všetci traja mobilní operátori, najväčší hráči zo segmentu rýchloobrátkového spotrebného tovaru, Lidl ako jediný obchodný reťazec, Slovenská sporiteľňa ako jediná banka a Škoda Auto Slovensko ako jediný zástupca automotive segmentu.

Kým Slovak Telekom, Unilever a Lidl zredukovali svoje výdavky do reklamy oproti roku 2010, ostatní zadávatelia minuli vlani na reklamu viac ako rok predtým. Najvýraznejšie zvýšila výdavky na reklamu Škoda Auto Slovensko, a to o 53 % na 12,3 mil. eur. Nasledoval L´Oreal s rastom výdavkov o 40 % na 13,6 mil. eur a Telefónica Slovakia s výdavkami na úrovni 14,2 mil. eur, čo je o 16 % viac ako v roku 2010.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€
  2. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  3. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  4. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  5. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  6. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  7. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  8. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  1. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€
  2. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  3. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Alarica – new business project in the market of shoes
  7. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  8. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  9. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  10. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 9 498
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 069
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 050
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 042
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 714
  6. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke 1 681
  7. Kam do tepla v januári? 1 617
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 380
  9. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 1 300
  10. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 846

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Trebišov, mesto syfilisu. Už osem rokov sa mu nedarí nad chorobou zvíťaziť

Syfilis šíria nezriedka detské prostitútky, ktoré majú len osem rokov. Za sexuálne služby si pýtajú iba päť eur.

DOMOV

Dobré ráno: Kto vôbec myslí na naše deti?

Ako sa u nás narába so školstvom.

BRATISLAVA

V Bratislave ubudne tretina osemročných gymnázií

V septembri zrejme neotvoria prvé ročníky viaceré osemročné gymnáziá.

DOMOV

Frešo, Kusý, Ftáčnik. Komu nesedia čísla župnej kampane

Most-Híd minul najviac, no do nákladov zarátal aj sumy na vlastnú propagáciu.

Neprehliadnite tiež

Riaditeľ spišskonovoveského Embraca označil navýšenie platov za nadštandardné

Celkové príjmy zamestnancov spoločnosti vzrastú v tomto roku v priemere o 11 percent.

Únia začína hovoriť o zdanení plastov, zdražieť môžu nápojové fľaše

V Nemecku sú plastové flaše zálohované. O podobnom opatrení uvažovala SNS na ministerstve životného prostredia v roku 2008.

Poisťovňa Dôvera si vzala úver, časť peňazí dá Pente

Zdravotná poisťovňa Dôvera si v Tatra banke refinancovala osem rokov starú pôžičku. Súvisí s neobvyklou účtovnou transakciou.

Lagardeová: Svetová ekonomika pokračuje v raste

V utorok sa v Davose začne 48. výročné zasadnutie Svetového ekonomického fóra.

Prerušenie financovania federálnych úradov neohrozuje najvyšší rating USA

Agentúra Moody's reagovala na shutdown opatrne, aj keď to ekonomika pocíti.