NEW YORK.
PepsiCo zarobila v trojmesačnom období, ktoré sa skončilo 23. marca 2012, 1,13 miliardy USD (855,1 milióna eur) alebo 71 centov na akciu po 1,14 miliardy USD alebo 71 centov na akciu v rovnakom období vlani. Bez započítania jednorazových položiek firma zarobila 69 centov na akciu, pričom analytici očakávali len 66 centov na akciu. Tržby sa zvýšili o 4 % na 12,4 miliardy USD.
Podobne ako ostatní výrobcovia potravín a nápojov aj PepsiCo má problém kompenzovať vyššie ceny komodít bez toho, aby častým zdražovaním odradila zákazníkov.
Spoločnosť v 1. kvartáli minula na domácom americkom trhu na reklamu o 25 % viac ako v rovnakom období vlani. Reklamná ofenzíva je súčasťou reštrukturalizácie celej spoločnosti, ktorá viedla k zrušeniu 8700 pracovných miest, čo predstavuje 3 % zo všetkých zamestnancov PepsiCo.
Informovali o tom agentúry Reuters a DPA.