Zisk Ericssonu vzrástol vďaka predaju podielu v Sony Ericsson

Švédsky výrobca telekomunikačných zariadení Ericsson zaznamenal v 1. štvrťroku 2012 viac ako dvojnásobný nárast zisku, a to vďaka príjmu z predaja svojho podielu vo firme Sony Ericsson, ktorá vyrába mobilné telefóny.

ŠTOKHOLM.

Čistý zisk švédskej spoločnosti sa za tri mesiace do konca marca 2012 vyšplhal na 8,95 miliardy švédskych korún (1 milión eur) zo 4,1 miliardy SEK v 1. kvartáli 2011.

Tržby spoločnosti v období január - marec však klesli medziročne o 4 % na 51 miliárd SEK. Dôvodmi sú kríza v eurozóne a nepokoje na Blízkom východe. Mobilní operátori v týchto regiónoch totiž pre obavy z ďalšieho vývoja situácie znížili svoje výdavky na nové zariadenia.

Predaj 50-% podielu v spoločnom podniku Sony Ericsson však vyniesol švédskej firme v 1. kvartáli 7,69 miliardy SEK.

Prevádzkový zisk Ericssonu v sledovanom období klesol na 2,8 miliardy SEK zo 6,3 miliardy SEK 1. kvartáli 2011.

Náklady na reštrukturalizáciu v období január - marec 2012 dosiahli 600 miliónov SEK a Ericsson odhaduje, že za celý rok sa vyšplhajú na 4 miliardy SEK. Na porovnanie, vlani dala firma na reštrukturalizáciu 3,2 miliardy SEK.

Informovali o tom agentúry AP a DPA.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  2. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  3. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  4. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  5. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  6. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  7. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  10. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  1. Pred 25 rokmi musela byť jazdenka zo západu
  2. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  3. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  4. Cíťte sa v priestore príjemne
  5. Ktorý odšťavovač má najvyššiu výťažnosť?
  6. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  7. Ako si vybrať wc a umývadlo?
  8. Poslanec M. Borguľa bojuje proti netransparentnému tendru
  9. Grantová výzva na vykonávanie činností informačných centier
  10. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 6 863
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 5 094
  3. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 666
  4. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 3 995
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 705
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 3 302
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 2 989
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 2 980
  9. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 1 996
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl? 851

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Plavčan vysvetľoval eurofondy, z tlačovky utiekol

Minister školstva zvolal tlačovú konferenciu, na ktorej chcel vysvetliť pochybné dotácie. Dovolil dve otázky pre televíziu a ušiel.

DOMOV

Prieskum: Súčasná koalícia by vládu nezložila, extrémisti klesli

Ak by sa voľby konali v júli, zvíťazil by Smer.

BRATISLAVA

Z Tyršovho nábrežia sa stal kemp pre turistov

Na petržalskej strane Dunaja parkujú karavany, hoci tam nie je kemp.

DOMOV

Šípoš: Rezerva premiéra by mala slúžiť len na krízové stavy

Pri rozdeľovaní dotácií chýba priehľadná súťaž, hovorí Gabriel Šípoš.

Neprehliadnite tiež

Kečup z českého Lidla obsahoval o polovicu menej paradajok, než mal

S privátnou značkou kečupu mal minulý týždeň problém aj Kaufland.

Počet pracujúcich v poľnohospodárstve klesá, platy v tomto odvetví rástli

Priemerná mesačná mzda v poľnohospodárstve dosiahla výšku 702 eur.

Nintendo opäť zarába vďaka konzole Switch

Firme sa darí najmä pre veľký dopyt po konzole Switch.

Slováci dôverujú najviac domácim potravinám, pôvod si všímajú najmä pri mäse

Spotrebitelia vnímajú pôvod slovenských potravín najcitlivejšie pri mäse a pri mliečnych výrobkoch.