FRANKFURT. V 1. štvrťroku 2012 totiž jej čistý zisk klesol o 5 % a firma to pripisuje opatrnému utrácaniu európskych zákazníkov, ktorí sa obávajú zhoršenia situácie v ekonomike.
Podľa najnovších údajov odbyt spoločnosti na kľúčovom európskom trhu, kde generuje viac ako 40 % zo svojich tržieb, v prvých troch mesiacoch roka klesol o 1,4 % oproti 1. kvartálu 2011.
Čistý zisk Pumy, v ktorej má kontrolný podiel francúzska skupina PPR, dosiahol v 1. štvrťroku 74 miliónov eur, čo je o 5 % menej ako v rovnakom období 2011, a jej globálne tržby vzrástli medziročne o 6,1 % na 820,9 milióna eur.
Analytici, ktorých oslovila agentúra Reuters, ale predpovedali Pume zisk v priemere 77,6 milióna eur a tržby 843 miliónov eur.
Puma je tretí najväčší výrobca športového tovaru na svete, a to po Nike a Adidas.
Informovala o tom agentúra Reuters.