SOUL.
Čistá strata LG Display za tri mesiace do konca marca vzrástla na 129,2 miliardy wonov (86,17 milióna eur) zo 115 miliárd KRW v 1. kvartáli 2011.
Analytici, ktorých oslovila agentúra Bloomberg, predpovedali, že bude o niečo nižšia a dosiahne v priemere 124,6 miliardy KRW.
Dôvodom prehĺbenia straty je pokles globálneho dopytu po televízoroch, čo sa odrazilo aj v slabom záujme o dodávky obrazoviek z produkcie LG Display. Firma preto dúfa, že z červených čísiel ju vytiahnu nové 3-D obrazovky a komponenty pre mobilné telefóny a tablety, aj keď mala v 1. kvartáli problémy dodržať termín dodávok pre iPad od firmy Apple. Nesplnila totiž včas všetky požiadavky na kvalitu.
Analytici ale predpovedajú, že v súčasnom 2. štvrťroku už divízia komponentov pre tablety pravdepodobne dosiahne zisk.
LG Display zároveň oznámila, že v období január - marec 2012 zaznamenala prevádzkovú stratu 178,2 miliardy KRW, zatiaľ čo jej tržby stúpli medziročne o 15,2 % na 6,18 bilióna KRW.
Informovali o tom agentúry Bloomberg a AP.