EL SEGUNDO. Dôvodom sú náklady spojené s akvizíciami, ako aj nižší predaj kľúčových produktov ako bábiky Barbie a hračky pre chlapcov značky Hot Wheels. Ich predaj vo svete klesol v 1. kvartáli medziročne o 6 %, ako v prípade bábik Barbie, tak aj hračiek Hot Wheels.
Spoločnosť dnes oznámila, že v období od januára do konca marca dosiahla zisk 7,8 milióna USD (5,93 milióna eur), čo na akciu predstavuje 2 centy. V rovnakom období predchádzajúceho roka zaznamenala zisk 16,6 milióna USD (5 centov/akcia).
Bez započítania jednorazových nákladov spojených s akvizíciou firmy HIT Entertainment v hodnote 680 miliónov USD, dosiahol zisk Mattelu 6 centov/akcia. To bolo tesne pod odhadmi analytikov, ktorí počítali so 7 centami za akciu.
Tržby spoločnosti klesli v dôsledku nevýhodného kurzu o 3 % z 951,9 milióna USD na 928,4 milióna USD. Ani v tomto ukazovateli nesplnila firma očakávania trhu. Ten predpokladal tržby na úrovni 986 miliónov USD.
Informovala o tom agentúra AP.