PARÍŽ. Francúzsky kozmetický gigant L'Oréal zaznamenal v prvom štvrťroku 2012 rast predaja, a to vďaka odbytu na rozvíjajúcich sa trhoch.
Podľa predbežného odhadu tržby koncernu, ktorému patria aj značky Maybelline či Garnier, za tri mesiace do konca marca vzrástli medziročne o 9,4 percenta na 5,6 miliardy eur.
Spomalenie globálneho hospodárstva a európska dlhová kríza mali negatívny vplyv na predaj produktov L'Oréal v západnej Európe. Kozmetickému gigantu sa však podarilo dosiahnuť výrazný rast odbytu v Ázii, Latinskej Amerike a na Blízkom východe. V konečnom dôsledku tak tržby z takzvaných nových trhov, kam patria aj východná Európa a Afrika, prvýkrát v histórii firmy prevýšili jej obrat v západnej Európe.
Konkrétnejšie, tržby z nových trhov dosiahli v prvom kvartáli 2,09 miliardy eur, čo je o 14,1 percenta viac ako v rovnakom období minulého roka, zatiaľ čo obrat firmy v západnej Európe stúpol medziročne len o 2,3 percenta na 1,95 miliardy eur.