Jedna Activia od Danone sa nedá kúpiť

Firma Danone ukončila predaj nepárneho počtu jogurtov Activia. Tvrdí, že reaguje na zmeny v nákupnom správaní ľudí.

V chladiacich pultoch už nájdete jogurty Activia balené po dva kusy alebo po šesť kusov.(Zdroj: JOZEF TVARDZÍK)

BRATISLAVA. V chladiacich pultoch obchodov nenájdete samostatný jeden jogurt Activia. Firma totiž zmenila obchodnú stratégiu a spotrebiteľom ich ponúka len v balení po dvoch či šiestich kusoch. Informoval o tom server medialne.sk

Ak by ste mali záujem len o jeden kus, predavačka vás vyzve, aby ste k pokladnici priniesli aj zvyšok z oddeleného balenia. „Z prieskumu spotrebiteľského správania vyplýva, že spotrebiteľ na jeden nákup nakupuje štyri tégliky jogurtu Activia, dva z nich sú rovnakej príchute,“ tvrdí marketingová manažérka Danone Jana Zámostná.

V akcii jeden kus zlacnie

Gramáž jogurtu sa nezmenila. Danone tvrdí, že v akciovej ponuke Activia biela predávaná v šesťbalení v prepočte na kus zlacnela o jedenásť percent. O štyri percentá zlacnel jeden kus ovocnej Activie ponúkanej v dvojbalení.

Analytik obchodu Ľubomír Drahovský tvrdí, že cieľom tejto obchodnej stratégie je odlíšiť sa od konkurentov. „Je otázne, ako na to zareaguje slovenský spotrebiteľ. Je skôr konzervatívny a požaduje od výrobcu rôzne príchute, čo mu napríklad šesťbalenie zatiaľ neumožňuje,“ dodal.

Danone sa odvoláva na trendy zo zahraničia. V Rakúsku, Nemecku či v škandinávskych krajinách sa už dlhšie jeden téglik Activie nepredáva. Predaj po jednom kuse však stále funguje v Poľsku a Maďarsku.

Ak bude táto stratégia úspešná, prinesie firme vyššie tržby. Ak neuspeje, Danone môže stratiť verných zákazníkov.

„Myslím si, že ide o nanútený odbyt. Osobne nemám rád obchodný manéver, ako je tento,“ povedal Adrián Ďurček, šéf bratislavského spotrebného družstva Terno.

Z vlastnej skúsenosti vie, že ak nová stratégia firme nevyjde, zákazník sa bude sťažovať na obchodný reťazec, nie na výrobcu produktu.

Snaha o vyšší obrat

Firma Danone priznáva, že si pred zavedením dvojbalenia neurobila špeciálny prieskum. Odsledovala však zákaznícke správanie cez preskumnú agentúru GfK.

„Výsledok použijú ako argument, ktorým dokážu, že vyšli zákazníkovi v ústrety. V skutočnosti je to len zásterka pre dosiahnutie vyššieho obratu,“ dodal Ďurček.

Drahovský tvrdí, že prieskum sa robí formou náhodného sledovania spotrebiteľov alebo formou ankety. Pracovník agentúry odsleduje, koľko kusov jogurtov si zákazník vložil do nákupného vozíka. „Následne sa ich pracovníci pýtajú, prečo sa rozhodli zobrať taký počet produktov,“ vysvetľuje analytik.

Hoci tento krok môže diskriminovať spotrebiteľa, ktorý by si chcel kúpiť len jeden výrobok, nie je v rozpore so žiadnym zákonom. „Keďže nedošlo k ohrozeniu kvality produktov, je len na spotrebiteľovi, či stratégiu Danone prijme, alebo nie,“ povedala hovorkyňa Štátnej veterinárnej a potravinovej správy Paulína Komárová. Podobné podnety nerieši ani Slovenská obchodná inšpekcia.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  2. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  7. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  8. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  2. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  3. Jakub Mankovecký z SPU v Nitre bol opäť úspešný v reze viniča
  4. Hitparáda štiav
  5. 14. ročník AmCham „Job Fair“ v Košiciach
  6. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  7. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  8. Malé knedličky, veľké dojmy
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  10. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 968
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 369
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 5 895
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 5 557
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 199
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 022
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 240
  8. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 2 948
  9. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 194
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 045

Hlavné správy zo Sme.sk

BRATISLAVA

Bratislavskí poslanci mali brať úplatky. Za hazard aj proti nemu

Ak v marci prejde úplný zákaz hazardu v Bratislave, tri roky bude jediným otvoreným kasínom v meste Banco v hoteli Crowne Plaza. Licenciu má ako jediné do roku 2021.

BLOG TRANSPARENCY

Ombudsmanka: Lajčák opakovane porušoval ústavu

V zdôvodnení vysvetľuje, čo ministerstvo nespravilo.

DOMOV

Zoznam vecí, na ktorých chce ušetriť štátna poisťovňa

Pozrite si výber úsporných opatrení.

KULTÚRA

V Prahe nedokážu pochopiť, čo za reláciu o folklóre máme

Šou Zem spieva hodnotí Marína Mrázková zo súboru Limbora.

Neprehliadnite tiež

Liberáli vyzývajú Sólymosa, aby skontroloval novácke elektrárne

Opozičná SaS podala vo veci prevádzky Elektrárne Nováky aj trestné oznámenie.

Kellnerova PPF rozbieha v Británii banku, píšu české HN

Investícia je vo výške necelej miliardy korún, teda 37 miliónov eur.

Indikátor ekonomického sentimentu dosiahol najlepšiu hodnotu za šesť rokov

Na vývoj priaznivo vplýval rast dôvery v priemysle či v službách.

Hrušovský začal kontrolovať Eximbanku

Politický obchod bývalý šéf KDH Pavol Hrušovský vylúčil.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop