Jedna Activia od Danone sa nedá kúpiť

Firma Danone ukončila predaj nepárneho počtu jogurtov Activia. Tvrdí, že reaguje na zmeny v nákupnom správaní ľudí.

V chladiacich pultoch už nájdete jogurty Activia balené po dva kusy alebo po šesť kusov.(Zdroj: JOZEF TVARDZÍK)

BRATISLAVA. V chladiacich pultoch obchodov nenájdete samostatný jeden jogurt Activia. Firma totiž zmenila obchodnú stratégiu a spotrebiteľom ich ponúka len v balení po dvoch či šiestich kusoch. Informoval o tom server medialne.sk

Ak by ste mali záujem len o jeden kus, predavačka vás vyzve, aby ste k pokladnici priniesli aj zvyšok z oddeleného balenia. „Z prieskumu spotrebiteľského správania vyplýva, že spotrebiteľ na jeden nákup nakupuje štyri tégliky jogurtu Activia, dva z nich sú rovnakej príchute,“ tvrdí marketingová manažérka Danone Jana Zámostná.

V akcii jeden kus zlacnie

Gramáž jogurtu sa nezmenila. Danone tvrdí, že v akciovej ponuke Activia biela predávaná v šesťbalení v prepočte na kus zlacnela o jedenásť percent. O štyri percentá zlacnel jeden kus ovocnej Activie ponúkanej v dvojbalení.

Analytik obchodu Ľubomír Drahovský tvrdí, že cieľom tejto obchodnej stratégie je odlíšiť sa od konkurentov. „Je otázne, ako na to zareaguje slovenský spotrebiteľ. Je skôr konzervatívny a požaduje od výrobcu rôzne príchute, čo mu napríklad šesťbalenie zatiaľ neumožňuje,“ dodal.

Danone sa odvoláva na trendy zo zahraničia. V Rakúsku, Nemecku či v škandinávskych krajinách sa už dlhšie jeden téglik Activie nepredáva. Predaj po jednom kuse však stále funguje v Poľsku a Maďarsku.

Ak bude táto stratégia úspešná, prinesie firme vyššie tržby. Ak neuspeje, Danone môže stratiť verných zákazníkov.

„Myslím si, že ide o nanútený odbyt. Osobne nemám rád obchodný manéver, ako je tento,“ povedal Adrián Ďurček, šéf bratislavského spotrebného družstva Terno.

Z vlastnej skúsenosti vie, že ak nová stratégia firme nevyjde, zákazník sa bude sťažovať na obchodný reťazec, nie na výrobcu produktu.

Snaha o vyšší obrat

Firma Danone priznáva, že si pred zavedením dvojbalenia neurobila špeciálny prieskum. Odsledovala však zákaznícke správanie cez preskumnú agentúru GfK.

„Výsledok použijú ako argument, ktorým dokážu, že vyšli zákazníkovi v ústrety. V skutočnosti je to len zásterka pre dosiahnutie vyššieho obratu,“ dodal Ďurček.

Drahovský tvrdí, že prieskum sa robí formou náhodného sledovania spotrebiteľov alebo formou ankety. Pracovník agentúry odsleduje, koľko kusov jogurtov si zákazník vložil do nákupného vozíka. „Následne sa ich pracovníci pýtajú, prečo sa rozhodli zobrať taký počet produktov,“ vysvetľuje analytik.

Hoci tento krok môže diskriminovať spotrebiteľa, ktorý by si chcel kúpiť len jeden výrobok, nie je v rozpore so žiadnym zákonom. „Keďže nedošlo k ohrozeniu kvality produktov, je len na spotrebiteľovi, či stratégiu Danone prijme, alebo nie,“ povedala hovorkyňa Štátnej veterinárnej a potravinovej správy Paulína Komárová. Podobné podnety nerieši ani Slovenská obchodná inšpekcia.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  3. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  4. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  5. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  7. Rastie nám pokrivená generácia?
  8. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  9. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  1. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  6. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  7. Detské zúbky sú veda
  8. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  9. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 8 410
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 132
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 687
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 071
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 234
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 219
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 077
  8. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 984
  9. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 837
  10. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 795

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kažimír prezidentovi Kiskovi odporučil, aby sa vzdal daňového tajomstva

Kiskovi sa do vysvetľovania financovania kampane nechce, mimovládky by čakali viac.

DOMOV

Ľudí “na konci sveta“ župan v Prešove nezaujíma

Ľudí v Prešovskom samosprávnom kraji trápia cesty a nezamestnanosť.

Čo je nové na SME

SMEnaživo: Diskusia s kandidátmi na bratislavského župana

Príďte dnes o 18.00 diskutovať.

SVET

Merkelová nebude mať na Úniu čas, doma ju čaká veľa problémov

Francúzsko-nemecký motor Európy sa môže po voľbách zaseknúť.

Neprehliadnite tiež

Domáce výrobky už nebudú neznáme. Tesco im venuje regál

Projekt na podporu domácich výrobcov už ohlásil aj obchodný reťazec Kaufland.

Sagan či Hantuchová sa budú plateniu daní na Slovensku vyhýbať ťažšie

Ministerstvo financií vysvetľuje, že zmenou chce zakročiť proti agresívnemu daňovému plánovaniu a presunu ziskov mimo územia Slovenskej republiky.

Silné euro znepokojuje šéfa Európskej centrálnej banky

Ďalší rast eura by mohol negatívne ovplyvňovať export eurozóny a brzdiť prebiehajúce zotavovanie jej ekonomiky.

Diaľnica z Lietavskej Lúčky po Dubnú Skalu bude meškať, priznali diaľničiari

Diaľničiari nie sú spokojní s postupom prác na vonkajších objektoch stavby.