V maďarskom Kecskeméte začali vyrábať autá Mercedes-Benz

Do nového závodu nemeckej automobilky Daimler-Benz vraj prijmú ďalších tritisíc ľudí.

Do nového závodu nemeckej automobilky Daimler-Benz vraj prijmú ďalších tri tisíc ľudí.

BUDAPEŠŤ. V novom závode nemeckej automobilky Daimler-Benz v maďarskom Kecskeméte sa v štvrtok začala sériová výroba osobných automobilov. Riaditeľ Daimler AG Dieter Zetsche vyhlásil, že počet zamestnancov doplnia na 3000 vzhľadom na veľký záujem o novú generáciu kompaktného modelu.

Podľa maďarskej tlačovej agentúry MTI riaditeľ dodal, že v závode plánujú ročne vyrobiť 100.000 až 120.000 áut. Budú to posledné modely Mercedes-Benz A-Class a Mercedes-Benz B-Class.

Maďarský premiér Viktor Orbán na slávnostnom začatí výroby vyhlásil, že v tomto prípade nejde iba o investíciu, ale o spojenectvo medzi Nemeckom a Maďarskom.

Orbán dodal, že maďarský automobilový priemysel sa rozšíril o ďalšiu baštu, ktorá ponúka ľuďom možnosť zmysluplnej práce. Maďarsko potrebuje podniky, ktoré neprichádzajú kvôli monopolu na trhu, ale vytvárajú hodnoty, akým je Mercedes, konštatoval premiér, ktorý vyjadril nádej, že vďaka takýmto investíciám bude Maďarsko jedným z centier svetovej výroby automobilov.

Základný kameň tohto závodu, ktorý je prvým na výrobu osobných vozidiel značky Mercedes vo východnej Európe, položili 16. októbra 2009 za účasti maďarského premiéra Gordona Bajnaiho.

Nemecká automobilka Daimler-Benz podpísala dohodu o výstavbe závodu na výrobu menších modelov Mercedes s maďarskou vládou 27. októbra 2008 v hodnote 800 miliónov eur.

Maďarsko na základe súhlasu Európskej komisie (EK) mohlo podporiť túto investíciu sumou 111,5 milióna eur. Komisia konštatovala, že sa projektom neprimerane neohrozí hospodárska súťaž, Daimler nezíska na trhu neprimeraný podiel.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 237
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 792
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 087
  4. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 034
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 168
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 655
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 646
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 422
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 419
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 063

Téma: Viktor Orbán


Článok je zaradený aj do ďalších tém Maďarsko, Wizz Air

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: S migmi si načas vystačíme, no bude to drahšie

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.