Hant tvrdí, že diaľnicu za polovičnú cenu postaví

Odhadované náklady na výstavbu úseku boli pol miliardy eur, združenie Hant tvrdí, že úsek postavia za vysúťažených 207 miliónov eur.

(Zdroj: Ilustračné - SME - Ján Krošlák)

BRATISLAVA. Cena za 15,3-kilometrový úsek diaľnice D1 pri Ružomberku, ktorú ponúklo združenie firiem Hant BA DS a INC S.p.A., je podľa riaditeľa spoločnosti Hant Miroslava Pavelku tým, že je taká nízka, tvrdá. No konzorcium hovorí, že diaľnicu dokáže postaviť aj takto lacno. Šéf firmy Hant to uviedol na dnešnej tlačovej konferencii v Bratislave.

Združenie, ktoré tvorí slovenský Hant spolu s talianskou spoločnosťou INC S.p.A., ponúklo v súťaži na výstavbu úseku diaľnice D1 od Hubovej po Ivachnovú najnižšiu cenu, a to 207 miliónov eur. Štátna expertíza pritom pôvodne odhadovala náklady na výstavbu tejto časti diaľnice na vyše 507 miliónov eur.

"V stavbárskom žargóne sa takáto cena nazýva krvavá, ale vieme to za ňu zvládnuť," podotkol Pavelka. Finančnú úsporu oproti odhadovanej cene prinieslo stavebníkom podľa jeho slov napríklad šetrenie pri mostoch.

"A to skrátením mostov či jednoduchším a ľahším profilom. Pri tuneloch sa zasa šetrilo, napríklad zmenou technológie razenia," opísal Pavelka. Takéto úsporné opatrenia podľa neho nepôjdu na úkor kvality stavby.

Súťaž na vybudovanie časti diaľnice pri Ružomberku začala Národná diaľničná spoločnosť (NDS) v októbri minulého roka.

Obálky s ponukami uchádzačov otvorila 5. marca. Aj keď združenie firiem Hant a INC S.p.A. ponúklo najnižšiu cenu, NDS ho ešte za oficiálneho víťaza súťaže nevyhlásila. Diaľničiari ponuku konzorcia v súčasnosti posudzujú.

K ponuke stavebníkov pritom mala NDS aj niekoľko pripomienok, ktoré muselo združenie vysvetliť. "Sú to malé dotazy, ktoré charakterizujeme ako jednoduché, vysvetľujúce," uviedol Pavelka. Bližšie však o nich nechcel hovoriť, keďže diaľničiari ich ešte posudzujú.

Súčasťou úseku diaľnice medzi Hubovou a Ivachnovou je aj dvojkilometrový tunel Čebrať. Cesta by po dostavbe mala pomôcť najmä mestu Ružomberok odľahčiť nápor áut.

Diaľnica má byť financovaná z eurofondov, z Operačného programu Doprava. Stavba by sa mala podľa odhadov dokončiť za tri roky. Úsekmi cesty I. triedy, ktorá v súčasnosti nahrádza túto časť diaľnice, prechádza denne 16.000 až 24.000 áut.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 18 669
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 946
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 513
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 2 041
  5. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 1 592
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 503
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 493
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 414
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 288
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 271

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Obec, kde sa nestrácajú eurofondy, stavia wellness centrum

Starosta Raslavíc Marek Rakoš dokázal za dva roky vybudovať 80 pracovných miest pre sociálne slabé skupiny.

BRATISLAVA

Prestavba stanice sa blíži, Bratislava o obmedzeniach mlčí

Najskôr musia dokončiť modernizáciu električkovej trate na Špitálskej ulici.

DOMOV

Kaliňák prečkáva Plavčana v zahraničí, dosiaľ šlo o jeho hlavu

Minister vnútra je už dlhšie na dovolenke.

KULTÚRA

Nové Káčerovo lahodí oku. Pravé dobrodružstvo však neukázalo

Animované seriály za tridsať rokov vyrástli.

Neprehliadnite tiež

Viete, čo o vás píšu úverové registre a kedy je to zlé? (prehľad)

Banky aj nebankovky si pred odklepnutím úveru preverujú človeka v rôznych registroch.

Opäť sa začína hovoriť o potiahnutí Transsibírskej magistrály až do Viedne

Na predĺženie širokorozchodnej trate z Košíc do viedenského regiónu je najvhodnejší čas, myslí si spolkový minister pre infraštruktúru.

Švajčiarsko zakázalo nové registrácie áut Porsche Cayenne s naftovým motorom

Autá, ktoré už registrované sú, môžu po švajčiarskych cestách naďalej jazdiť.

Bolívar stráca na hodnote, Venezuela sa rúti do bankrotu

Šéf venezuelskej Úverovej banky predpokladá, že sa krajina dostane do kritického obdobia v októbri a v novembri.