LONDÝN. Zvýšili sa totiž obavy spotrebiteľov zo súčasnej a budúcej ekonomickej situácie. Zvýšili sa tiež obavy o pracovné miesta a klesla ochota spotrebiteľov míňať.
Index dôvery, ktorý zostavuje hypotekárna banka Nationwide, klesol minulý mesiac na 44 bodov z januárovej úrovne 47 bodov. Index sa tak nachádza 30 bodov pod dlhodobým priemerom.
"Po tom, ako sa na začiatku roka začali objavovať známky opatrného optimizmu, spotrebiteľská dôvera vo februári opäť oslabila," povedal ekonóm Nationwide Robert Gardner.
"Na náladu aj naďalej negatívne vplýva kombinácia zlej situácie na trhu práce a slabšieho než očakávaného ekonomického rastu," dodal. Miera nezamestnanosti v Británii sa počas troch mesiacov do januára nachádzala na 16-ročnom maxime na úrovni 8,4 %.