BRATISLAVA. Novozvolený poslanec parlamentu Ľubomír Vážny (Smer) je za vykonanie analýzy súťažných podmienok v tendroch na výstavbu diaľnic. "Ak sa zistí, že štát kúpi užívaniaschopné dielo s primeranými zárukami a bez enormných nákladov na údržbu a generálne opravy hneď po uplynutí záruky, mal by štát takéto zmluvy akceptovať," povedal.
Ak sa však podľa neho presvedčí štát o opaku a takéto kontrakty budú generovať dodatky počas výstavby, ako aj významné nároky počas prevádzky, bude sa hľadať riešenie.
Podľa bývalého ministra dopravy je tiež potrebné analyzovať stav prípravy projektov a prehodnotiť plán výstavby diaľničných úsekov a finančné krytie vypísaných súťaží. Zdôvodňuje to tým, že súčasné vedenie rezortu dopravy pod vplyvom KDH vypisovalo súťaže bez finančného krytia.
Ako príklad spomenul súťaž na výstavbu diaľnice D1 s tunelom Višňové. "Až potom je možné urobiť záväzné rozhodnutia. Platí však, že pre SR je vhodnejšie pokračovať v zmluvách, ak tieto nemajú defekty, pretože nové súťaže a kontrakty znamenajú významný časový sklz toho, čo SR potrebuje," uzavrel Vážny.
Poslanec si myslí, že budúci minister dopravy sa musí sústrediť na čerpanie eurofondov. Vyhol sa odpovedi na otázku, či by nový šéf rezortu dopravy mal byť priamo zástupcom Smeru alebo skôr nestraníkom.
"Nekomentujem," odvetil Vážny aj na otázku, či v strane Roberta Fica, ktorá zostaví novú jednofarebnú vládu, nedostal ponuku, aby sa na post ministra dopravy vrátil. Nechcel prezradiť ani predstavy o svojom ďalšom pôsobení v politike, či zostane v parlamente, kde bol členom výboru pre hospodárstvo, výstavbu a dopravu.
Vážny riadil rezort dopravy v prvej Ficovej vláde v rokoch 2006 až 2010. Podľa neoficiálnych informácií by v novom kabinete nemal sedieť a mal by zostať poslancom.