Škode nejde o krásu, záleží jej na množstve predaných áut

Škoda Auto, dcéra nemeckého Volkswagenu, nemeria svoj úspech krásou, ale množstvom predaných vozidiel. A v ich masovej výrobe sa chce stať mladoboleslavská továreň hlavným hráčom.

PRAHA.

"Škoda má potenciál stať sa najrýchlejšie rastúcou značkou v Európe," povedal jej riaditeľ Winfried Vahland v rozhovore pre britský denník Financial Times (FT).

Škoda si vytýčila cieľ vyrobiť časom 1,5 milióna vozidiel. Mohla by ho dosiahnuť v roku 2018. Vlani predala 879.200 áut a jej medziročná výroba dosiahla prírastok 15 %. Vedenie koncernu Volkswagen chce, aby sa skupina do šiestich rokov stala najväčším producentom automobilov na svete.

"Pokiaľ hovoríme o našich zákazníkoch," pokračoval Vahland, "tí majú radi praktickosť, funkčnosť a priestornosť - takže napríklad o kabriolete neuvažujeme."

Kým európski výrobcovia poskytujú veľké zľavy, aby sa svojich vozidiel zbavili, Škoda má na svoje autá poradovníky plné čakateľov. Podľa FT sa lacné autá v krízovom čase predávajú lepšie. Dokazujú to dobré výsledky rumunskej Dacie (patrí francúzskemu Renaultu) alebo kórejské automobilky Hyundai/Kia. Nedarí sa však francúzskemu Peugeotu/Citroenu ani talianskemu Fiatu.

Prečo ide Dacii a Škode karta? Dôvodov je niekoľko. Jedným z nich je fakt, že sa nezapájajú do cenových vojen v Európe. Škoda predáva väčšinu vozidiel súkromným klientom, a nie autopožičovniam alebo firemným flotilám, kde sa cenové vojny formou zliav prejavujú najvýraznejšie. Dacia dokonca nedáva nijaké zľavy.

Východoeurópske automobilky vyrábajú podstatne lacnejšie. Ich mzdy sú oveľa nižšie než napríklad v nemeckom Volkswagene. Škoda a Dacia plánujú svoje produkty konzervatívne, vyhýbajú sa riskantným vozidlám pre nadšencov, ako sú práve kabriolety. Mohli by na nich prerobiť.

Škodovky sú kvalitnými autami za málo peňazí. Podľa FT vystihujú ducha súčasnej Európy, ktorým je sporenie. Zároveň si získavajú nových klientov v Rusku, Indii, Číne, ktorí požadujú veľké interiéry.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  3. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  4. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  5. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  6. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  7. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  8. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  9. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  1. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  2. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  3. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  4. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  7. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  8. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  9. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  10. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 704
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 702
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 113
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 043
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 211
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 613
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 611
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 459
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 440
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 037

Téma: Česká republika


Článok je zaradený aj do ďalších tém Škoda

Hlavné správy zo Sme.sk

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza. Veríme, že ju vyrieši so cťou.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Zákon na ochranu médií sa dá ľahko obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.