PARÍŽ. Uviedli to zdroje blízke rokovaniam, ktorá nechceli byť menované.
Cieľom spolupráce GM, ktorý je najväčším výrobcom áut na svete, a európskej dvojky PSA má byť skôr výmena súčiastok a vozidiel, a nie kapitálová fúzia. A ak aj dôjde k výmene akcií, bude len obmedzená a symbolická.
Peugeot priznal, že rokuje o spojenectve s nemenovaným partnerom potom, ako denník La Tribune napísal, že už mesiace diskutuje o spolupráci s GM.
"V tomto štádiu ale nie je isté, či rokovania vyústia do nejakej dohody," uviedla francúzska firma bez ďalších podrobností.
"Bežne rokujeme s inými firmami v automobilovom priemysle, ale nekomentujeme to," vyhlásila hovorkyňa GM Kelly Cusinatová.
Peugeot aj európska divízia GM Opel musia pristúpiť k rozsiahlej reštrukturalizácii, aby zabránili stratám v dôsledku znižovania odbytu a tiež cien v rámci konkurenčného boja.
Francúzska automobilka 15. februára oznámila novú vlnu redukcie nákladov a ponúkla na predaj svoju logistickú divíziu Gefco, aby získala financie na expanziu do zahraničia a znížila tak závislosť od stagnujúceho domáceho trhu.
Analytici špekulujú, že nová aliancia by sa týkala skôr spolupráce na zahraničných trhoch ako v Európe, kde obe automobilky zápasia s nadmernou kapacitou a nemajú si veľmi čo ponúknuť.
Peugeot už naznačil, že plánovaná výstavba továrne v Indii je otvorená aj novým partnerom, keďže automobilka musela v januári celý projekt zmraziť pre nedostatok financií. Okrem toho Peugeot hľadá spôsob, ako zlepšiť výsledky latinskoamerickej divízie, ktorá zápasí so stratami.