BRATISLAVA. Internetový obchod Biga.sk, ktorý pred Vianocami nahneval mnohých zákazníkov, už väčšine z nich peniaze vrátil. Potvrdili to čitatelia, ktorí v minulosti na problém s obchodom upozornili.
- od decembra minulého roka začali pribúdať sťažnosti nespokojných zákazníkov,
- 15. decembra sa začalo o prípad zaujímať SME: sídlo obchodu už bolo prázdne, no prijímal objednávky,
- krátko po tom, ako sa SME skúsilo spojiť s konateľom obchodu, stránka Biga.sk prestala fungovať,
- obchod prevádzkovala spoločnosť 2 commerce, ktorej konateľom bol Dušan Schiffel, ten bol od začiatku nezastihnuteľný,
- pár dní po uverejnení článkov prestal byť Schiffel konateľom firmy, v januári ju prevzala spoločnosť Ekosystems Slovakia.
Internetový obchod od nich najskôr vylákal peniaze a potom im oznámil, že tovar nemá na sklade. Na svoje peniaze dlho čakali, išlo pritom aj o tristo či šesťsto eur. S vyplácaním peňazí začal obchod až po medializácii problému.
Obchod Biga.sk prevádzkovala spoločnosť 2 commerce. Jej konateľ Dušan Schiffel bol od decembra nezastihnuteľný na mobile aj na domácej či firemnej adrese. Z aktuálneho výpisu obchodného registra však vyplýva, že sa od polovice decembra firmy vzdal.
Prebrala ju spoločnosť Ekosystems Slovakia, na ktorú kontakt nikde nie je uvedený. Táto firma mala prebrať po 2 commerce nielen všetky práva, ale aj povinnosti, aj záväzky.
Malo by sa to týkať aj reklamácií nespokojných zákazníkov. Tí totiž nevedia, na koho sa obrátiť. Biga.sk prestala navonok komunikovať. Jej sídlo je prázdne. Zatiaľ s podnetmi ľudí nepohla ani Slovenská obchodná inšpekcia, ktorá ich od decembra preveruje.