Batožina na dovolenku zdražie

Charterový prepravca znížil hmotnosť batožiny, za ktorú nebudú cestujúci platiť.

Na palubu lietadla Travel Service sa stále dá zobrať päťkilogramová batožina.(Zdroj: Ilustračné - SITA/AP)

Aerolínie, s ktorými lietajú ľudia k moru, zmenili pravidlá prepravy batožiny. Dovolenka sa tak môže predražiť aj o 60 eur. Zvýšenie cien odôvodňujú rastúcimi nákladmi.

BRATISLAVA. Na letnú dovolenku si zrejme budete musieť zbaliť ľahší kufor, inak ju môžete preplatiť aj o šesťdesiat eur.

Charterové aerolínie Travel Service, s ktorými lieta na dovolenku väčšina Slovákov, totiž znižujú povolenú hmotnosť batožiny z dvadsiatich na pätnásť kilogramov.

Ak tento limit prešvihnete čo i len o kilo, doplatíte si asi tridsať eur pri ceste na miesto dovolenky. Ďalších 30 eur zaplatíte pri návrate domov.

Dvadsať eur môžete ušetriť, keď si nadváhu batožiny predplatíte vopred cez cestovnú kanceláriu.

Problémy neočakávajú

Na zmenu pravidiel už upozornili aj tunajšie cestovné kancelárie. Oficiálne sa začne zníženie limitu na batožinu uplatňovať od 1. mája.

„Nejde o prvú spoločnosť, ktorá mení limity,“ vraví viceprezident Slovenskej asociácie cestovných kancelárií Stanislav Macko. Je to celoeurópsky trend, potvrdil to aj Tomáš Lazarov z Hydrotouru.

info
Čo sa mení?
v Travel Service
  • Od 1. mája znížili aerolínie povolenú hmotnosť batožiny z dvadsiatich na pätnásť kilogramov,
  • zmenili sadzobník za nadváhu, za kilogramy navyše od 15 až 23 kg si cestujúci priplatí 20 eur za jednosmerný let,
  • zmeny sa nedotkli príručnej batožiny, jej hmotnosť je maximálne päť kilogramov,
  • nemení sa ani systém sčítavania hmotností, štvorčlenná rodina môže cestovať s kuframi, ktoré majú hmotnosť 60 kíl,
  • detský kočík prepravujú aerolínie grátis.

„Tento limit považujeme za štandardný,“ vraví Lazarov. Pripomenul, že okrem zapísanej batožiny do pätnásť kíl si môžu cestujúci zobrať na palubu menšiu batožinu do piatich kilogramov.

„Komplikácie neočakávame, pretože väčšina klientov sa do nového limitu zmestí bez problémov,“ tvrdí hovorkyňa aerolínií Travel Service Vlaďka Dufková.

České cestovné kancelárie naopak reagovali na zmenu s obavami.

„Nie všetci môžu túto informáciu zachytiť a potom môže prísť na letisku k nepochopeniu a konfliktom najmä v zahraničí pre jazykovú bariéru,“ povedal českému denníku MF Dnes Alexand Pavlov, majiteľ cestovky Alexandria.

Argumentujú aj emisiami

Travel Service odôvodňuje menší komfort cestujúcich po znížení hmotnosti batožiny snahou optimalizovať svoje náklady.

Majiteľ cestovky Fifo Tibor Bajaník preto upozorňuje, že aerolínie budú vyžadovať dodržiavanie nových pravidiel tvrdšie ako v minulosti.

„Doteraz sa stávalo, že na letisku občas prižmúrili oči,“ hovorí.

Letecká spoločnosť chce zvýšený príjem z batožiny využiť na zaplatenie emisných povoleniek. Tie sú od januára povinné pre všetky aerolínie, ktoré lietajú z letísk alebo na ne v Európskej únii.

Časť emisných povoleniek získajú grátis, no štáty ich prideľujú na základe údajov o produkcii emisií v roku 2010.

Ak budú aerolínie lietať častejšie ako predvlani, musia si zvyšné kvóty dokúpiť.

Dnes sa povolenka na vypustenie tony emisií predáva takmer za deväť eur. Keby aerolínie nedostávali časť povoleniek grátis, letenka z Bratislavy do Londýna by zdražela asi o päť eur.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  6. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  7. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Rastie nám pokrivená generácia?
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  1. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  2. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  7. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  8. Detské zúbky sú veda
  9. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 062
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 3 578
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 3 133
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 628
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 844
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 211
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 102
  8. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 088
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 087
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície? 946

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Milióny na jeho plat? Výskumy ukázali, že Sagan sa oplatí

Tím Bora-Hansgrohe má za sebou prvú sezónu v najvyššej lige. Očakávali sme viac, ale nebolo to zlé, hovorí šéf tímu Ralph Denk.

KOMENTÁRE

Menej rande, alkoholu aj sexu. Súčasná doba predlžuje dospievanie

Vek 25 rokov je akoby 18 z minulosti.

ŠPORT

Kozák zverejnil nomináciu, nepáči sa mu Weissova situácia v klube

Vo výbere sú aj mladíci Lobotka, Rusnák a Mihalík.

Neprehliadnite tiež

V Dubaji otestovali lietajúci taxík bez posádky, vo vzduchu vydržal 30 minút

Hybrid drona a vrtuľníka by mal v budúcnosti lietať podľa navigácie GPS.

Známa americká banka si vybrala Varšavu za sídlo nového centra

Ďalšími kandidátmi boli maďarská metropola Budapešť a poľské mesto Vroclav.

Čína zablokovala WhatsApp, blíži sa 19. zjazd komunistickej strany

WhatsApp sa stal terčom cenzúry čínskej komunistickej vlády aj v júli tohto roka.

Svetová ekonomika solídne rastie aj napriek mnohým rizikám

Takmer dekádu po vypuknutí globálnej finančnej krízy sa svetová ekonomika oživuje.