TOKIO. V minulom roku ju totiž z postu svetovej jednotky v predaji automobilov vytlačili až na tretie miesto americký koncern General Motors a nemecký Volkswagen.
V minulom roku najväčšia japonská automobilka predala 7,95 mil. áut, čo bol pokles oproti predchádzajúcemu roku o 6 %. Podnik totiž zápolil so silným jenom a s dopadmi marcového zemetrasenia a povodňami v Thajsku, ktoré narušili jeho dodávateľské reťazce.
Očakáva sa však, že v tomto roku globálny predaj značky Toyota dosiahne 8,58 mil. vozidiel. Predaj jej divízie miniáut Daihatsu by mal dosiahnuť 850 tis. automobilov a výrobca nákladných áut Hino, patriaci do skupiny, plánuje predať 150 tis. vozidiel.
Toyota bola od roku 2008 najväčším výrobcom áut na svete, avšak v minulom roku sa na prvé miesto dostala spoločnosť General Motors, ktorá predala 9,03 mil. vozidiel a druhú priečku obsadil nemecký Volkswagen, keď predal 8,16 mil. vozidiel.
Hovorkyňa Toyoty Amiko Tomita uviedla, že na podnik v roku 2011 negatívne vplývali prírodné katastrofy. "Chceme predávať viac na rýchlo rastúcich trhoch, hlavne v Číne, Indii, Brazílii, Thajsku a Indonézii,“ uviedla. Dodala, že automobilka chce zvýšiť predaj v Číne o 10 % a v USA dokonca o 16 %.