AMSTERDAM. Vedenie koncernu zároveň upozornilo, že situácia na jeho kľúčových trhoch bude aj tento rok zložitá.
Objem tzv. základného predaja, ktorý nezahŕňa akvizície a kurzové výkyvy, sa za tri mesiace do konca decembra zvýšil medziročne o 0,1 %, zatiaľ čo analytici očakávali, že stúpne o 6,5 %.
Za celý minulý rok základný predaj koncernu vzrástol o 6,5 %, čo sa takmer zhoduje s odhadom, podľa ktorého mal stúpnuť o 6,4 %. Tržby Unilever sa v roku 2011 zvýšili o 5 % na 46,5 miliardy eur, ale čistý zisk sa takmer nezmenil a dosiahol 4,25 miliardy eur, pričom analytici firme predpovedali zisk 4,34 miliardy eur.
Za rast predaja vďačí holandská spoločnosť, ktorá okrem iného vyrába čaje Lipton i mydlá Dove, najmä rozvíjajúcim sa trhom v Latinskej Amerike, Ázii a Afrike, kde jej odbyt minulý rok stúpol medziročne o 11 %, zatiaľ čo v Európe sa zvýšil len o 0,9 %.
Informovala o tom agentúra Bloomberg.