FRANKFURT. Nemecká kozmetická spoločnosť Beiersdorf dosiahla v minulom roku podstatne lepší prevádzkový zisk, než očakávali analytici, keď ju podporil najmä rast tržieb a dobré výsledky v divízii Tesa, vyrábajúca lepidlá a lepiace pásky pre domácnosti a firmy.
Po tom, čo v posledných rokoch stratil oproti konkurentom časť trhov, Beiersdorf, ktorý okrem najznámejšej značky Nivea vyrába aj telovú kozmetiku La Prairie a balzamy značky Labello, sa zbavil neziskových divízií. Medzi nimi boli napríklad divízie vlasovej a dekoratívnej kozmetiky.
Výsledkom bolo, že zisk za rok 2011 pred úrokmi, daňami a jednorazovými položkami síce klesol o 7,6 %, no je to podstatne lepší výsledok, než očakávali analytici. Prevádzkový zisk dosiahol 646 miliónov eur, zatiaľ čo analytici počítali so 624 miliónmi eur.
Čistý zisk klesol oproti roku 2010 o 20 % na 259 miliónov eur pri tržbách 5,62 miliardy eur, čo je (pri tržbách) v súlade s odhadmi analytikov. Výhľad na tento rok by Beiersdorf mal zverejniť 1. marca, keď oznámi kompletné výsledky za minulý rok.
Informovali o tom agentúry Reuters a Bloomberg.