BRATISLAVA. Monitorovanie ambulancií záchrannej služby, online výmenu informácií medzi strediskom a záchrankou či presnejšia navigácia k volajúcemu.
To má podľa Operačného strediska priniesť nová komunikačná infraštruktúra, ktorú Operačné stredisko kúpilo za vyše tri milióny eur od firmy Slovak Telekom. O zmluve informovala agentúra TASR.
Bez súťaže
Operačné stredisko na techniku nevypísalo súťaž.

- Operačné stredisko záchrannej zdravotnej služby podpísalo zmluvu so spoločnosťou Slovak Telekom.
- Nevyhlásilo súťaž, išlo o rokovanie bez zverejnenia.
- Za modernizáciu komunikačnej infraštruktúry chce plánuje zaplatiť vyše tri milióny eur.
„Existujúca komunikačná infraštruktúra je dodávaná a prevádzkovaná spoločnosťou Slovak Telekom, tak doplnenie a zlepšenie môže zabezpečiť výlučne existujúci dodávateľ,“ povedala hovorkyňa strediska Dominika Šulková.
Ministrovi zdravotníctva Ivanovi Uhliarikovi (KDH) odôvodnenie pravdepodobne nestačí. V utorok totiž rozhodol o kontrole v Operačnom stredisku práve pre zmluvu so Slovak Telekomom.
„Minister zároveň požiada Úrad pre verejné obstarávanie o kontrolu obstarávania,“ povedala hovorkyňa rezortu Katarína Zollerová. V prípade, že sa zistí pochybenie, minister vyvodí zodpovednosť, dodala.
Vysoká cena?
Bývalé vedenie Operačného strediska poskytlo TASR vyjadrenie, že suma je vysoká a cena za službu by mohla by byť okolo milióna eur.
Záchranári to odmietajú. „Vyrokovali sme najlepšiu možnú cenu,“ povedala Šulková. Vysokú cenu vylučuje aj Slovak Telekom.
„Vychádza z objemu a náročnosti technického riešenia,“ povedal hovorca Andrej Gargulák.