Šéf predstavenstva Doprastavu označil vyhlásenie ZSPS za škandalózne

Bratislava 6. augusta (TASR) - Za škandalózne a nepodložené jediným relevantným dôkazom označil dnes pred novinármi predseda predstavenstva a. s. Doprastav ...

Bratislava 6. augusta (TASR) - Za škandalózne a nepodložené jediným relevantným dôkazom označil dnes pred novinármi predseda predstavenstva a. s. Doprastav Ivan Šesták vyhlásenie Zväzu stavebných podnikateľov Slovenska (ZSPS) prednesené 26. júna 2002 v Košiciach. Doprastav a iné firmy v ňom boli obvinené z neetického správania sa v procesoch verejných súťaží.

Doprastav, zdôrazni I. Šesták, je pripravený každému predložiť nesporné fakty, podložené platnými zmluvami, zákonmi ako i pravidlami platnými v Európskej únii, vzťahujúce sa na tendre na zhotoviteľa infraštruktúrnych projektov, ktoré Doprastav absolvoval.

Argumentoval nespochybniteľnými zmluvami, dodržiavaním zákona o verejnom obstarávaní a reálnymi cenami Doprastavu pri ponukách vo vypísaných tendroch na realizáciu nielen diaľničného programu SR.

Ako povedal, prevodom časti materskej spoločnosti Váhostav na Váhostav SK prešli na "novú" spoločnosť aj všetky práva a záväzky, na zhotovenie kontrahovaných zákaziek pre Slovenskú správu ciest (SSC) nevynímajúc, na ktoré sa prevod vzťahuje. Najvyšší kontrolný úrad ani Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) v tomto postupe nekonštatovali porušenie zákona. Doprastav preto zmluvy o dielo s Váhostavom SK na rovnakých stavbách v pôvodnom rozsahu a cenách uzatvoril. "Nevzdáme sa predsa dodávateľa týchto prác v hodnote niekoľko 100 miliónov Sk len preto, že si to niektorí páni želajú. Navyše, úhrada vykonaných prác na týchto stavbách je bez problémov," povedal I. Šesták. Súčasne položil aj otázku, "prečo z neetického konania neobviňuje ZSPS minulé vedenie Váhostavu, ktoré spoločnosť do tejto situácie doviedlo, ale nepochopiteľne Doprastav."

Rovnaká situácia bez dôvodu na kritiku Doprastavu je aj v prípade Hydrostavu. Celkový dlh skrachovaného Hydrostavu voči veriteľom sa vyšplhal na súčasných 1,7 miliardy Sk po tom, ako sa zhruba dva roky obchádzal fakt, že Hydrostav nedokáže uhrádzať svoje záväzky subdodávateľom. Neplnil si zmluvy uzatvorené so SSC. Z plánovaného objemu takmer 400 miliónov Sk ku koncu mája 2002 zrealizoval Hydrostav na diaľničnom úseku Ladce - Sverepec iba necelých 100 miliónov, pričom subdodávatelia peniaze za tieto výkony sotva niekedy dostanú preplatené. Z tohto dôvodu 30. mája SSC odstúpila od zmluvy s Hydrostavom. Nakoľko v pôvodnej verejnej súťaži na dodávateľa tohto úseku sa medzi uchádzačmi druhý umiestnil Doprastav, SSC následne s ním uzatvorila zmluvu o dielo. I. Šesták podotkol, že v súčasnosti sa na tejto stavbe protiprávne zdržiava a realizuje práce Hydrostav - Šaľa a Doprastavu bráni plniť si zmluvu.

Veľa kritiky na zmluvnú cenu, nové dodatky k stavbám oproti pôvodnej dokumentácii i dumpingovým cenám pri diaľničnom úseku Mierová - Senecká predseda jednoznačne odmietol. Za štandardné označil dodatky k projektu, ktoré sú prevažne nepredvídateľné. "Nie je mysliteľné, aby ktosi roky predvídal výstavbu OD IKEA." Schválenie tohto projektu znamenalo zrealizovať nadväzujúce nielen dopravné trasy, pričom "Doprastav aj tieto dodatočne vyžiadané práce vykonáva v nižšej cenovej úrovni, ako by ich realizovali ostatní konkurenti." I. Šesták pripomenul, že mnohí nesprávne porovnávajú ceny jednotlivých uchádzačov pri rozdielnom predmete obstarávania. "Je absurdné porovnávať ponukovú cenu druhého v poradí s konečnou faktúrou skutočného zhotoviteľa."

Ani v prípade tendra na Most Košická, na ktorom sa Doprastav zúčastňuje, nenachádza I. Šesták opodstatnenosť kritiky vzhľadom na cenu ďalších troch zahraničných uchádzačov. "Naša cena je o 600 miliónov nižšia, ako majú ostatní." Nie je to dumpingová cena a neobstojí teda názor ZSPS, že cena Doprastavu je o 22 % nižšia, ako je priemer cien troch zvyšných účastníkov tendra na Most Košická. "Za ponukovú cenu je Doprastav schopný všetky práce podľa projektu na most aj zrealizovať," potvrdil I. Šesták pre TASR.

* ku zll

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 13 410
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 371
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 272
  4. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 480
  5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 3 028
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 703
  7. Kam do tepla v januári? 1 983
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 819
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 645
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 998

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kiska si vždy do mňa rád rýpne, tvrdí Fico

Kiska nahneval Fica, zákon o štátnych cenách ide na Ústavný súd.

Neprehliadnite tiež

Ponuka sa zmení. Európania si budú môcť pochutnať na hmyze a riasach

Stravovacie návyky ľudí žijúcich v Európe sa menia.

Fico obhajoval nákup transportérov, nevylúčil ani tender

Slovensko môže podľa premiéra stále usporiadať tender na nákup obrnených vozidiel.

Ak sa Bory v Bratislave rozšíria, Penta chce investovať do infraštruktúry

Investor vynaložil na infraštruktúru v zóne Bory viac ako 30 miliónov eur.

Nemecké akciové indexy posilňujú vďaka výborným výsledkom firiem

Z nemeckých firiem prichádzajú dobré správy o ich hospodárení v roku 2017.

Orkán Friederika napáchal v Nemecku škody najmenej za pol miliardy

Orkán patril podľa poisťovní v tomto storočí medzi najsilnejšie búrky.