BRATISLAVA. Výdavky na internetovú reklamu v Spojených štátoch amerických budú v tomto roku prvýkrát vyššie ako výdavky na printovú reklamu. Zatiaľ čo online reklama porastie podľa odhadov portálu eMarketer.com o 23 percent a dosiahne tak objem takmer 40 miliard dolárov, výdavky na reklamu v tlačených médiách budú iba na úrovni 33,8 miliárd dolárov.
"Integrovaný marketing je v súčasnosti pre zadávateľov reklamy príťažlivejší ako kedykoľvek predtým, vďaka čomu viacero veľkých zadávateľov investuje čoraz väčší podiel zo svojich financií do online reklamy," uviedol hlavný analytik portálu eMarketer David Hallerman.
Tento trend bude pritom podľa neho pokračovať aj v nasledujúcich rokoch, keď reklama na internete bude naďalej rásť, zatiaľ čo v printových médiách by mala stagnovať.
Online televíziu neohrozí
Naopak výdavky inzerentov na televíznu reklamu zostanú podľa eMarketer naďalej neohrozené online reklamou, keď len minulý rok dosiahli objem 60,7 miliárd dolárov oproti na internete investovaným 32 miliárd dolárov.
Napriek tomu by sa však mal rast investícií inzerentov do reklamy v televízii v nasledujúcich rokoch spomaliť v porovnaní s online reklamou. V roku 2016 by podľa eMarketer mal tento segment odkrojiť z výdavkov na reklamu v USA 72 miliárd dolárov, čo bude o 10 miliárd dolárov viac ako internet.
Celkovo by v tomto roku mali zadávatelia v Spojených štátoch amerických investovať do reklamy 169,5 miliárd dolárov, čo predstavuje medziročný nárast o 6,7 percenta. Významne tento vývoj podporia prezidentské voľby a tržby v segmente mobilov.
Do roku 2016 by sa rast mal udržať na úrovni troch až štyroch percent, pričom v 2016 by mali výdavky dosiahnuť hodnotu 200 miliárd dolárov, pričom takmer tretinu bude tvoriť práve internetová reklama.