Kabinet zrušil Figeľovi úlohy pri širokorozchodnej trati a mýte

Vláda v stredu zrušila ministrovi dopravy Jánovi Figeľovi viaceré úlohy pre ich neaktuálnosť, pri ďalších zase súhlasila s ich odkladom.

BRATISLAVA. Jednou zo zrušených je úloha týkajúca sa prípadnej výstavby širokorozchodnej železnice cez Slovensko.

Ak by padlo rozhodnutie kabinetu o realizácii tejto stavby, šéf rezortu dopravy mal počas jej prípravy a realizácie zabezpečiť zachovanie alebo zvyšovanie prepravných kapacít v prekladisku Čierna nad Tisou s cieľom udržania zamestnanosti. Úloha, ktorú prijala ešte vláda Roberta Fica v máji 2010, mala byť splnená do konca minulého roka. Terajšia vláda Ivety Radičovej o pokračovaní v príprave projektu širokorozchodnej železnice nerozhodla.

Ministerstvo dopravy vlani v marci predložilo na rokovanie členov kabinetu informáciu o aktuálnom stave posudzovania zámeru predĺženia širokorozchodnej trate z Košíc cez Bratislavu do Viedne, vláda ju však len vzala na vedomie. Zároveň pritom zrušila funkciu i štatút svojho splnomocnenca pre dopravnú infraštruktúru.

Kabinet zrušil Figeľovi aj úlohy z 15. decembra 2010, podľa ktorých mal do konca apríla vlaňajška zabezpečiť úpravu výšky sadzieb mýta za užívanie vymedzených úsekov pozemných komunikácií a vypracovať optimalizáciu siete vymedzených úsekov pozemných komunikácií podliehajúcich spoplatneniu mýtom. Optimalizácia by znamenala rozšírenie spoplatnenej siete o ďalšie cesty prvej triedy.

Zrušenie týchto úloh ministerstvo dopravy zdôvodnilo tým, že prípravu zmien zásadne ovplyvnila politická situácia na Slovensku a vyhlásené predčasné parlamentné voľby v marci tohto roka.

"Z uvedeného dôvodu bolo rozhodnuté o zastavení prípravy všetkých zásadnejších zmien v mýtnom systéme, ktoré by mali dopad jednak na rozpočet Národnej diaľničnej spoločnosti, a.s. ako aj na dopravcov," uviedol rezort dopravy.

Európska smernica o poplatkoch za používanie určitej dopravnej infraštruktúry ťažkými nákladnými vozidlami, ktorá bola prijatá 27. septembra 2011, podľa rezortu dopravy predĺžila notifikačný proces v prípade zavedenia alebo zmeny mýtneho systému zo štyroch na šesť mesiacov pred implementáciou. Tomu podlieha aj plánované rozšírenie spoplatnenej siete a zmeny sadzieb mýta.

"Samotný projekt zmeny mýtneho systému bude trvať určitý čas, ktorý zatiaľ nie je možné stanoviť a následné povinnosti voči Európskej komisii si vyžadujú ďalších šesť mesiacov," vysvetlilo ministerstvo dopravy.

Vláda v stredu zároveň súhlasila o odkladom úlohy, na základe ktorej má rezort dopravy zhodnotiť jestvujúce PPP projekty s cieľom zefektívniť ďalšiu výstavbu dopravnej infraštruktúry formou PPP. Táto úloha mala pôvodne termín vlani v októbri. Ministerstvo dopravy požiadalo o odklad plnenia úlohy do 29. februára tohto roka, nakoľko v pôvodnom termíne nebol ešte ani jeden PPP projekt daný do prevádzky a nebolo možné ho hodnotiť.

Ministerstvo dopravy v materiáli konštatovalo, že doposiaľ sa zrealizoval jediný z pôvodných troch PPP projektov, a to na projektovanie, výstavbu, financovanie, prevádzku a údržbu úsekov rýchlostnej cesty R1 Nitra - Tekovské Nemce a severný obchvat Banskej Bystrice.

Tri úseky tejto cesty medzi Nitrou a Tekovskými Nemcami odovzdala koncesionárska spoločnosť Granvia, a.s. do užívania 28. októbra 2011. Ministerstvo dopravy v súčasnosti spracováva informáciu o zhodnotení stavu PPP projektov. Obsahovať by mala prvé skúsenosti s odovzdávaním koncesnej cesty.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  2. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  4. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 11 598
  2. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 8 268
  3. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 933
  4. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 5 887
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 5 453
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 5 317
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 5 130
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 5 117
  9. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 053
  10. Jarné prázdniny pri mori? 3 058

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Žena, ktorá močila na Korán, ohrozila bezpečnosť Slovenska

Na videu obvinenej Sheily Sz., kde vyzývala na boj proti moslimom, viala v pozadí slovenská zástava.

EKONOMIKA

Predražené predsedníctvo a kauzu Evka prešetrí NAKA

Na polícii bola vypovedať aj Zuzana Hlávková.

Neprehliadnite tiež

Chcete hypotéku? Banky zlacňujú, ale pomýliť sa dá ľahko (prehľad)

Ešte pred začatím jari, kedy sa predáva najviac hypoték, spustili banky akciové úroky.

Cena benzínu stále rastie, motoristi tankujú najdrahšie za rok a pol

Priemerná cena litra benzínu na čerpacích staniciach je 1,31 eura. Takáto cena bola naposledy v auguste 2015.

Érsek nemá pochybnosti o transparentnosti a kvalite obchvatu Bratislavy

Reagovalo tak na vyjadrenia predstaviteľov Európskej investičnej banky, ktorá obchvat Bratislavy podporila sumou 427 miliónov eur.

Španielsko do roku 2050 vypadne zo skupiny najväčších svetových ekonomík

Vyššie pozície medzitým zaujmú mnohé z dnešných transformujúcich sa ekonomík.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop