BRATISLAVA. Pre agentúru SITA to v utorok potvrdil hovorca ministerstva dopravy Martin Krajčovič.
Národná diaľničná spoločnosť, a.s. dostala v pondelok rozhodnutie Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO) o námietkach niektorých uchádzačov proti súťažným podmienkam. Výhrady stavebníkov boli dôvodom, prečo diaľničiari pôvodnú lehotu otvárania ponúk posunuli zo 16. januára.
Rozhodnutie ÚVO o námietkach nebolo na jeho portáli zverejnené ani v utorok, predtým úrad neuviedol ako o námietkach rozhodol, ani kto ich predložil.
NDS vyhlásila verejnú súťaž na stavbu diaľnice Hubová - Ivachnová vlani v októbri.
Predpokladaná cena stavebných prác naplánovaných na 1 276 dní, čiže tri a pol roka, dosahuje 465,71 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Výstavba diaľnice s dvojkilometrovým tunelom Čebrať má odľahčiť Ružomberok od väčšiny tranzitnej dopravy.
Práce majú byť financované z Kohézneho fondu Európskej únie cez Operačný program Doprava v súčasnom sedemročnom programovom období.
Diaľnica pri Ružomberku mala byť pôvodne postavená spolu s ďalšími štyrmi úsekmi v rámci prvého balíka PPP. Úsek Hubová - Ivachnová nadväzuje na pripravovanú stavbu diaľnice Turany - Hubová, kde začína v križovatke Hubová pripojením na cestu prvej triedy č. 18.
Trasa pokračuje poza obec Hrboltová a za budúcim tunelom Čebrať pokračuje severne od obcí Likavka, Martinček, Lisková a končí pripojením na už jestvujúcu diaľnicu v Ivachnovej.
Po súbežnej ceste prvej triedy prechádza denne 16 tis. až 24 tis. vozidiel, pričom najmä na úseku z Ružomberka po začiatok diaľnice v Ivachnovej sa vytvárajú časté dopravné zápchy.
Stavebné povolenie na tento úsek D1 bolo vydané v marci 2009. Na úseku budú okrem tunela aj tri križovatky a 21 mostov.