ZURICH.
Pod dobré výsledky za 3. štvrťrok sa podpísal najmä vysoký dopyt ázijských zákazníkov po výrobkoch firmy, ktorý jej pomohol prejsť cez európsku krízu bez väčších ťažkostí.
Výrobca klenotov a luxusných hodiniek značky Cartier a IWC dnes oznámil, že tržby za obdobie od októbra do konca decembra vzrástli medziročne o 24 % na 2,62 miliardy eur. Prekonali tak odhad rastu ekonómov, ktorí počítali s 20 % a 2,53 miliardou eur.
Pretrvávajúci vysoký dopyt v Ázii po luxusných hodinkách a nájazdy čínskych turistov na európske obchody s klenotmi pomohli sektoru s luxusným tovarom relatívne ustáť otrasy na trhoch po nástupe dlhovej krízy v eurozóne.
Tržby v ázijsko-tichomorskom regióne, ktorý sa na celkovom objeme tržieb Richemontu podieľa 40 %, vzrástli v 3. štvrťroku medziročne o 36 %, v Európe o 15 % a v Amerikách o 24 %.
V každej z oblastí išlo o spomalenie v porovnaní s rastom za 1. polrok, v Ázii a Amerikách však stále prekonáva 20-% hranicu. Pozitívum predstavujú podľa firmy aj výsledky európskeho trhu, ktorý však vo veľkej miere podporili práve ázijskí turisti.