Agentúrnu správu sme o 17:50 nahradili autorským článkom.
BRATISLAVA. Tender na jednu z najdrahších častí D1 sa naťahuje. Ide o 15-kilometrový úsek medzi Hubovou a Ivachnovou, ktorého zhotoviteľ už mal byť predbežne známy.
Na pondelok bolo totiž naplánované otváranie ponúk v tejto súťaži. Predpokladaná cena: 465,72 miliónov eur EUR
Otváranie obálok sa však nekonalo. „Vieme o tom, že sa termín otvárania presunul, zatiaľ však nevieme, na aký dátum. Bolo nám oznámené, že boli podané námietky zo strany niektorého z uchádzačov,“ povedala Simona Tančáková, zástupkyňa Eurovie.
Podobne nám odpovedali z firiem Doprastav, Bögl a Krýsl, TSS Grade či Skanska. Bratislavská stavebná firma Hant sa tentokrát do súťaže nezapojila. S čím je teda „namietač“ nespokojný nie je jasné. Niektorí jeho konkurenti však naznačujú, ktorým smerom uvažovať.
Nemenná cena
„Naša spoločnosť pôvodné zadanie tendra nerozporovala, aj keď podmienka pevnej ceny na celú dobu výstavby je z nášho pohľadu veľmi problematická,“ povedala hovorkyňa Strabagu Edita Novotná.
Minister dopravy Ján Figeľ (KDH) podľa agentúry SITA tvrdí, že obálky by sa mali otvárať v priebehu niekoľkých týždňov. Kedy presne to bude nevie ani Úrad pre verejné obstarávanie.
„Predmetné konanie o námietkach bolo ukončené. Rozhodnutie bude po nadobudnutí právoplatnosti zverejnené na internetovom sídle úradu,“ povedal hovorca ÚVO Branislav Zvara.
Exminister dopravy Ľubomír Vážny (Smer) predpokladá, že za tejto vlády sa už zmluva s víťazom podpísať nestihne. Ako by Vážny s rozbehnutou súťažou naložil, keby sa stal opäť ministrom dopravy? „Ak sa súťaž dá uzatvoriť je potrebné ju uzatvoriť pre túto dočasnú aj budúcu vládu,“ odpovedal Vážny.
Dodal, že tento úsek nebude možné stavať ako projekt PPP. "Nebude zrejme možné meniť formu financovania cez eurofondy, ale takáto záväzná konštatácia môže byť len po podrobnom oboznámení sa s tou spúšťou ktorú súčasná vláda zanechala a po zodpovednom stanovení koncepcie výstavby.
Figeľ varuje pred návratom PPP
Ministerstvo dopravy pod Figeľovým vedením varuje pred prípadným návratom diaľničných PPP projektov.
„V čase krízy sa Slovensko nesmie vrátiť k predraženým, protiústavným a podvodným PPP projektom,“ povedal hovorca rezortu Martin Krajčovič.
Pripomenul, že v súťažiach na štyri úseky D1, z ktorých väčšina má už aj podpísané zmluvy sa oproti pôvodnej PPP metóde ušetrilo 700 miliónov eur.
Ide o úseky na východnej D1, ktoré bývalá vláda zabalila spoločne do jediného 75-kilometrového balíka PPP. Po novom sa majú financovať z eurofondov.