BANSKá BYSTRICA. Za jej obnovením je okrem Letiska Sliač a.s. aj Banskobystrický samosprávny kraj (BBSK), ktorý bude v prvých mesiacoch v prípade nerentabilnosti linky, aj prispievať na neobsadené miesta.
"Keďže rentabilita je vypočítaná pri obsadenosti desiatimi pasažiermi, doplácať na stanovenú obsadenosť budeme len pri letoch, kde bude osem a menej pasažierov," povedal dnes novinárom predseda BBSK Vladimír Maňka. Takto stanovené podmienky budú platiť len v prvých deviatich mesiacoch prevádzky. Potom bude prípadná strata na pleciach prepravcu.
Podľa obchodného riaditeľa Letiska Sliač Milana Ligoša predpokladaný začiatok pravidelnej leteckej linky je 26. marca 2012. Slovenská strana sa dohodla na preprave s ostravskou spoločnosťou JOB Air, ktorá už niekoľko rokov lieta nízkokapacitnými lietadlami z Ostravy do Prahy, Viedne a Poznane. Zo Sliača bude lietať 33-miestne lietadlo typu SAAB. "Ranná linka zo Sliača má pritom výhodu, že do troch hodín po prílete nadväzuje na 56 liniek do celého sveta," uviedol Ligoš.
BBSK ako aj Letisko Sliač chcú už v najbližších týždňoch spustiť marketingovú kampaň na zaistenie klientely. Predseda samosprávneho kraja predpokladá, že linku budú využívať nielen podnikatelia a manažéri slovenských firiem, sídliacich v regióne, ale postupne sa stane vyhľadávanou aj pre ľudí, ktorí hľadajú rýchle a pohodlné spojenie so svetom.
Zo Sliača sa naposledy pravidelne lietalo v rokoch 2005 až 2008. Linku do Prahy však kvôli vysokým stratám museli nakoniec zrušiť.