BRATISLAVA. Počet registrácií nových osobných automobilov v decembri 2011 oproti decembru 2010 klesol o 14,72 percenta na 6 595 vozidiel.
December tak ako šiesty mesiac po sebe zaznamenal medziročný pokles. Agentúru SITA o tom v utorok informovalo Združenie automobilového priemyslu SR (ZAP). Odbyt malých úžitkových vozidiel v decembri dosiahol 523 kusov, čo je medziročne viac o 12,4 %. Za minulý rok ich zaregistrovali o 17,1 % menej.
Poradie najžiadanejších značiek nových osobných automobilov na slovenskom automobilovom trhu za rok 2011 vedie Škoda s trhovým podielom 20,12 %. Nasleduje Volkswagen s 8,96 %, Kia má podiel 7,21 %, Renault 6,44 %, Peugeot 5,89 %, Hyundai 5,24 %, Opel 4,37 %, Ford 4,14 %, Citroën 4,09 %, BMW 3,65 %, Suzuki 3,43 % a Seat s podielom 3,4 %.
Pri malých úžitkových vozidlách prvé miesto za rok 2011 obsadil Fiat s podielom 24,48 percenta, za ním nasledovali Peugeot s podielom 18,67 %, Citroën 14,02 %, Renault 8,82 %, Volkswagen 6,40 %, Mercedes-Benz 4,78 %, Iveco 3,89 %, Opel 3,85 %, Ford 3,75 % a Škoda 2,53 %.
Vlani zaregistrovali tiež 515 nových nákladných automobilov hmotnosti 3,5 tony až 12 ton, čo je medziročný nárast o 11,47 %. Najväčší podiel na trhu má Iveco s 48,16 %, nasleduje MAN s 11,26 %, Mercedes-Benz s 10,68. Štvrté miesto obsadil DAF s 9,13 percenta a piate Renault Trucks s 7,57 percenta.
Počet registrácií nových nákladných automobilov nad 12 ton za dvanásť mesiacov roku 2011 zaznamenal oproti rovnakému obdobiu minulého roka nárast o 65,56 % pri odbyte 3 149 vozidiel. Prvé miesto si udržalo Volvo s 22,96 %, druhé obsadil Mercedes-Benz s 17,97 percenta a tretie obsadila Scania s 17,28 percenta.
Za dvanásť mesiacov 2011 zaregistrovali aj 302 nových autobusov, čo bolo medziročne menej o 40,20 %. Opäť viedol Irisbus s podielom 70,53 % pred značkou SOR s 10,93 % a tretie miesto obsadil Troliga Bus s 8,28 %.