Zamestnanci Carga a ŽSR si musia v IC vlakoch kupovať cestovné lístky

V InterCity (IC) vlakoch si od 1. januára musia kupovať cestovné lístky aj zamestnanci nákladného dopravcu Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia (ZSSK Cargo) a správcu koľajníc Železníc Slovenskej republiky.

BRATISLAVA. V InterCity (IC) vlakoch si od 1. januára musia kupovať cestovné lístky aj zamestnanci nákladného dopravcu Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia (ZSSK Cargo) a správcu koľajníc Železníc Slovenskej republiky (ŽSR). Osobný dopravca Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) totiž obmedzil využívanie režijných preukazov pre zamestnancov týchto dvoch firiem v IC vlakoch.

"Režijné výhody neboli zrušené, ale v súvislosti s prechodom IC vlakov do komerčného režimu bolo cestovanie pre držiteľov týchto preukazov spoplatnené," uviedol pre TASR riaditeľ odboru komunikácie ZSSK Alexander Buzinkay.

Pracovníci dvoch železničných firiem tak budú mať spoplatnené cestovanie IC vlakmi lístkami v tretej cenovej kategórii. Lístky budú pre nich stáť rovnako ako napríklad pre študentov či ľudí nad 70 rokov alebo ťažko zdravotne postihnutých.

Zmenu prijali podľa odborárov s nevôľou. "Režijné preukazy sú pre železničiarov akýmsi symbolom. Vnímajú ich veľmi citlivo," vysvetlil šéf Odborového združenia železničiarov (OZŽ) František Petroci. O novinke sa pritom odborári podľa jeho slov dozvedeli až v decembri. "Obmedzenie režijných výhod nebolo ani predmetom rokovania s odbormi," dodal Petroci.

So ZSSK sa však dohodli, že sa využívanie režijných preukazov môže ešte v budúcnosti upraviť. "Za určité obdobie, napríklad prvý štvrťrok, sa vyhodnotí využívanie týchto preukazov v IC vlakoch a podľa toho sa ceny pre zamestnancov dvoch železničných firiem prehodnotia," opísal Petroci.

Zamestnancom ZSSK a ministerstva dopravy pritom zostali režijné výhody v pôvodnom režime. "Obmedzenie používania týchto výhod sa týka iba IC vlakov, vo všetkých ostatných platia režijné preukazy tak ako dosiaľ," dodal Buzinkay.

Celkovo má v súčasnosti takéto preukazy spolu 83.600 železničiarov či ich rodinných príslušníkov. Na cestovanie v IC vlakoch ich však využíva len časť z nich. "Od januára do novembra minulého roka sme mali v IC vlakoch 43.000 cestujúcich na režijný preukaz, čo je približne 6 % zo všetkých ľudí prepravených týmito vlakmi za dané obdobie," vyčíslil Buzinkay.

Z toho bolo 8260 zo ZSSK, 8555 zo ZSSK Cargo a 22.235 zo ŽSR. Zvyšných 3926 cestujúcich bolo napríklad z ministerstva dopravy či z inšpekcie. "Ak by sa všetky tieto miesta, ktoré obsadzovali držitelia režijných preukazov, zaplnili platiacimi cestujúcimi, či už s režijnými preukazmi, alebo nie, malo by nám to zvýšiť tržby približne o 5 až 6 %," odhadol Buzinkay.

Zavedenie platieb za cestovanie IC vlakmi aj pre zamestnancov ZSSK Carga a ŽSR tak treba podľa neho vidieť v kontexte šetrenia nákladov pre osobného dopravu ZSSK. "Kým dosiaľ sa vozili takpovediac na účet ZSSK a šetrili svoje vlastné vnútropodnikové náklady, teraz budú musieť zamestnancom platiť cestovné náhrady za služobné cesty," doplnil Buzinkay.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  2. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  3. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  4. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  5. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  6. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  7. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  8. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  9. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  10. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 10 144
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 7 696
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 6 932
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 287
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 142
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 972
  7. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 770
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 696
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 495
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 889

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, slovenské Cargo v súťaži neuspelo

Štátny nákladný prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo o subdodávkach na slovenskom a českom úseku.

PLUS

Mnohí mlčia, on nie. Služba vlasti z neho spravila lovca ľudí

Tóth tvrdí, že si z vojenčiny priniesol domov traumu.

EKONOMIKA

Kotleba zamestnával načierno

Kraj prišiel o vyše 20 miliónov eur z eurofondov.

EKONOMIKA

Slovenka hľadá startupy v Keni či Vietname

Naša predstava o treťom svete je mylná.

Neprehliadnite tiež

Sberbank ruší kreditky aj niektoré účty. Chystá sa na spojenie s Primou?

Ľuďom prišiel list, že musia minuté peniaze z kreditky zaplatiť do dvoch mesiacov.

Prečo je pre ľudí dobré, že začali ceny opäť rásť?

Výška prídavkov a dávok by sa mala rozmraziť a ich suma by mala opäť začať rásť.

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, slovenské Cargo v súťaži neuspelo

Štátny nákladný prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo o subdodávkach na slovenskom a českom úseku.

Ľudia ju zbierajú pri lese, jej pestovanie podporí štát

Štát chce podporiť ovocie, ktoré na Slovensku pestuje len zopár ľudí.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop