Zamestnanci Carga a ŽSR si musia v IC vlakoch kupovať cestovné lístky

V InterCity (IC) vlakoch si od 1. januára musia kupovať cestovné lístky aj zamestnanci nákladného dopravcu Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia (ZSSK Cargo) a správcu koľajníc Železníc Slovenskej republiky.

BRATISLAVA. V InterCity (IC) vlakoch si od 1. januára musia kupovať cestovné lístky aj zamestnanci nákladného dopravcu Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia (ZSSK Cargo) a správcu koľajníc Železníc Slovenskej republiky (ŽSR). Osobný dopravca Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) totiž obmedzil využívanie režijných preukazov pre zamestnancov týchto dvoch firiem v IC vlakoch.

"Režijné výhody neboli zrušené, ale v súvislosti s prechodom IC vlakov do komerčného režimu bolo cestovanie pre držiteľov týchto preukazov spoplatnené," uviedol pre TASR riaditeľ odboru komunikácie ZSSK Alexander Buzinkay.

Pracovníci dvoch železničných firiem tak budú mať spoplatnené cestovanie IC vlakmi lístkami v tretej cenovej kategórii. Lístky budú pre nich stáť rovnako ako napríklad pre študentov či ľudí nad 70 rokov alebo ťažko zdravotne postihnutých.

Zmenu prijali podľa odborárov s nevôľou. "Režijné preukazy sú pre železničiarov akýmsi symbolom. Vnímajú ich veľmi citlivo," vysvetlil šéf Odborového združenia železničiarov (OZŽ) František Petroci. O novinke sa pritom odborári podľa jeho slov dozvedeli až v decembri. "Obmedzenie režijných výhod nebolo ani predmetom rokovania s odbormi," dodal Petroci.

So ZSSK sa však dohodli, že sa využívanie režijných preukazov môže ešte v budúcnosti upraviť. "Za určité obdobie, napríklad prvý štvrťrok, sa vyhodnotí využívanie týchto preukazov v IC vlakoch a podľa toho sa ceny pre zamestnancov dvoch železničných firiem prehodnotia," opísal Petroci.

Zamestnancom ZSSK a ministerstva dopravy pritom zostali režijné výhody v pôvodnom režime. "Obmedzenie používania týchto výhod sa týka iba IC vlakov, vo všetkých ostatných platia režijné preukazy tak ako dosiaľ," dodal Buzinkay.

Celkovo má v súčasnosti takéto preukazy spolu 83.600 železničiarov či ich rodinných príslušníkov. Na cestovanie v IC vlakoch ich však využíva len časť z nich. "Od januára do novembra minulého roka sme mali v IC vlakoch 43.000 cestujúcich na režijný preukaz, čo je približne 6 % zo všetkých ľudí prepravených týmito vlakmi za dané obdobie," vyčíslil Buzinkay.

Z toho bolo 8260 zo ZSSK, 8555 zo ZSSK Cargo a 22.235 zo ŽSR. Zvyšných 3926 cestujúcich bolo napríklad z ministerstva dopravy či z inšpekcie. "Ak by sa všetky tieto miesta, ktoré obsadzovali držitelia režijných preukazov, zaplnili platiacimi cestujúcimi, či už s režijnými preukazmi, alebo nie, malo by nám to zvýšiť tržby približne o 5 až 6 %," odhadol Buzinkay.

Zavedenie platieb za cestovanie IC vlakmi aj pre zamestnancov ZSSK Carga a ŽSR tak treba podľa neho vidieť v kontexte šetrenia nákladov pre osobného dopravu ZSSK. "Kým dosiaľ sa vozili takpovediac na účet ZSSK a šetrili svoje vlastné vnútropodnikové náklady, teraz budú musieť zamestnancom platiť cestovné náhrady za služobné cesty," doplnil Buzinkay.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  7. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  8. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  3. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  6. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  7. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  10. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 332
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 4 592
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 012
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 642
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 846
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 577
  7. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 529
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 246
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 236
  10. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 124

Téma: Vlaky


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Ficovi nestačila porážka Danka, potreboval ho úplne zosmiešniť

Čo by Fico nesmel urobiť, ak by postupoval podľa ústavy.

KOMENTÁRE

Zosmiešnil Trump seba či rovno Ameriku?

Lídri Činy, Ruska a Nemecka si Trumpovu reč v OSN neprišli ani vypočuť.

BLOG CAFÉ EURÓPA

Café Európa: Ako dobehnúť západné platy v EÚ?

Môže sa sociálna úroveň medzi východom a západom priblížiť?

Neprehliadnite tiež

Nový šéf ÚVO už pozná svoj plat, bude ho dostávať päť rokov

Miroslav Hlivák bude zarábať mesačne zhruba 3 142 eur.

Rezník sa s výmenou personálu v RTVS ponáhľa, plánuje aj prestavbu areálu

Šéf RTVS chce mať nový manažment najneskôr do konca októbra.

Rekordne veľa Slovákov má prácu, nezamestnanosť je najnižšia v histórii

Najviac voľných miest bolo v Bratislavskom kraji, najmenej ich bolo v Košickom kraji.

Thyssenkrupp a Tata Steel sa spoja. V Európe budú dvojkou na oceliarskom trhu

Oba koncerny budú mať 50-percentný podiel v spoločnom podniku, ktorý budú riadiť cez holdingovú spoločnosť.