SME
Piatok, 26. február, 2021 | Meniny má ViktorKrížovkyKrížovky

Železnicu Beluša - Púchov chce obnoviť deväť združení

V tendri Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) na modernizáciu trate Beluša - Púchov navrhlo najlacnejšiu ponuku stavebné združenie OHL ŽS, a.s. Brno a Váhostav - SK, a.s.

BRATISLAVA. Žilina. Podľa informácií agentúry SITA obe spoločnosti chcú takmer deväťkilometrový úsek železnice upraviť pre rýchlosť 160 kilometrov za hodinu za 91,8 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Je to vyše dvojnásobne menej oproti pôvodnej predpokladanej cene prác vo výške 194,27 mil. eur bez dane.

Správca železničnej infraštruktúry naplánoval modernizáciu spomínaného úseku na tri roky, pričom rekonštruované budú aj železničné stanice v Beluši a Púchove. Investícia má byť financovaná z prostriedkov Kohézneho fondu Európskej únie a štátneho rozpočtu cez Operačný program Doprava. Ide o šiestu etapu modernizácie trate z Nového Mesta nad Váhom do Púchova v dĺžke 58,6 kilometra.

Skryť Vypnúť reklamu

V súťaži na obnovu železničnej trate Beluša - Púchov podľa informácií agentúry SITA predložilo ponuky spolu deväť uchádzačov. Všetky sú značne nižšie ako odhadované stavebné náklady. Druhú najnižšiu cenu vo výške 96,64 mil. eur bez dane navrhla skupina vedená bratislavským Doprastavom, a.s. a jeho partnerom je firma Subterra. Nasleduje konzorcium v zložení TSS Grade, a.s. Trnava, TuCon, a.s. Žilina, Bögl a Krýsl Sk, s.r.o. Bratislava a Eiffage Construction SR, s.r.o. Bratislava s ponukou 96,86 mil. eur. V ponúkaných cenách je zahrnutá aj 10-percentná rezerva na zákazku, ktorú obstarávateľ môže, ale nemusí vybranému dodávateľovi vyplatiť.

"Cenu potvrdzujeme, podiel Doprastavu v združení je 60 %," uviedol v pondelok pre agentúru SITA generálny riaditeľ Doprastavu Dušan Šamudovský. "Cenu združenia OHL ŽS - Váhostav - SK berieme na vedomie," dodal. K prípadnému odvolaniu sa proti priebehu a výsledku súťaže sa chce Doprastav vyjadriť až po jej oficiálnom vyhodnotení. Spoločnosť nekomentovala ani svoju dvojnásobne nižšiu ponuku v porovnaní s predpokladanou cenou. Ďalšie oslovené spoločnosti OHL ŽS, Váhostav ani TSS Grade sa doteraz nevyjadrili.

Skryť Vypnúť reklamu

Skupina Viamont DSP, a.s. Ústí nad Labem a Strabag, s.r.o. Bratislava navrhla cenu 108,73 mil. eur a HANT BA DS, a.s. Považská Bystrica spolu s firmou Chládek & Tintěra 111,71 mil. eur bez dane. Združenie Eurovia CS, a.s. Praha a GJW Praha, spol. s r.o. chce železnicu obnoviť za 114,57 mil. eur, Alpine Slovakia, spol. s r.o. Bratislava a Adotel-Hex, s.r.o. Žilina za 115,81 mil. eur, Skanska SK, a.s. Bratislava za 124,84 mil. eur a Porr (Slovensko), a.s. Bratislava za 132,66 mil. eur.

Železnice SR sa k ponukám v tendri zatiaľ nechceli vyjadriť. "V zmysle zákona (o verejnom obstarávaní) nie je možné poskytovať žiadne informácie počas vyhodnocovania ponúk," uviedla Dana Šinková z odboru komunikácie ŽSR. Úspešný uchádzač bude podľa spoločnosti známy až po tom, ako komisia preštuduje ponuky, zhodnotí splnenie podmienok účasti, skontroluje tvorbu ceny a ostatné veci.

Skryť Vypnúť reklamu

Ide o veľké množstvo materiálov a informácií v prijatých ponukách. Jednou z podmienok účasti v tendri bolo predloženie zoznamu rovnakých alebo podobných stavebných prác vykonaných v rokoch 2006 až 2010. Aspoň jedná realizovaná zmluva musí mať hodnotu viac ako 100 mil. eur.

ŽSR pripravujú aj druhú etapu modernizácie trate Púchov - Žilina pre rýchlosť 160 kilometrov za hodinu. Stavebné práce v úseku Považská Teplá - Bytča - Dolný Hričov - Žilina by mali podľa predpokladov stáť 293,7 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty a trvať tri roky.

Súčasťou prác bude obnova železničných staníc Bytča a Dolný Hričov. Na žilinskej železničnej stanici majú byť vykonané len úpravy na oznamovacích a zabezpečovacích zariadeniach a diaľkové riadenie na zariadeniach s nutnými stavebnými úpravami v budove Riadiaceho strediska energetiky Žilina.

Skryť Vypnúť reklamu

Na trati Nové Mesto nad Váhom - Púchov v súčasnosti pokračujú práce v rámci prvej a druhej etapy modernizácie na úsekoch Nové Mesto nad Váhom - Trenčianske Bohuslavice - Zlatovce a štvrtej a piatej etapy na úsekoch Trenčianska Teplá - Ilava - Beluša. Tieto dve stavby majú byť ukončené v máji 2013 a 2014. Tretia etapa prác na úseku Zlatovce - Trenčianska Teplá zatiaľ nezačala, pretože pre súdne spory nebol tender, trvajúci vyše dva roky, doteraz uzatvorený a ŽSR nemohli podpísať zmluvu s vybraným dodávateľom.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Fakulta orientovaná na pútavú výučbu prepojenú s praxou!
  2. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme
  3. Mesto mladých čaká na teba: buď vysokoškolákom v Nitre!
  4. Ivan Krechňák: Robiť niečo, čo máš rád, je na nezaplatenie
  5. Začni svoju budúcnosť v Prahe! Staň sa špičkovým ekonómom!
  6. Študuj na univerzite s viac ako 60 ročnou tradíciou!
  7. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID
  8. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov
  9. Petit Press a RegioMedia rozbiehajú spoločný predaj v regiónoch
  10. Volkswagen Tiguan: takto by malo vyzerať rodinné auto!
  1. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID
  2. Varso Tower od HB Reavis je najvyššou budovou v EÚ
  3. Dáma s pávím pierkom
  4. Slovensko zasiahla vlna nárastu dopytu po produktoch na kĺby!
  5. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť
  6. Získaj náskok pred štartom
  7. 2. ročník Social Awards Slovakia prichádza
  8. MetLife spustila online nahlasovanie poistných udalostí
  9. Minulý rok boli v priemere ukradnuté takmer tri autá denne
  10. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov
  1. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje 18 164
  2. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 12 598
  3. Ako vyzerá majetok Slovákov? Zvyšuje sa najmä z jedného dôvodu 8 880
  4. Séria dvoch príloh: Angličtina nielen pre maturantov 7 057
  5. V sobotu do bezpečného Ománu so zľavou 486 eur 6 838
  6. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte 6 545
  7. Príbeh Patrika Tkáča a J&T, Lidl verzus Tesco a investičné tipy 6 155
  8. Volkswagen Tiguan: takto by malo vyzerať rodinné auto! 5 985
  9. Zažite farebný Marakéš a hory Atlasu so slovenským sprievodcom 5 144
  10. Trnavská univerzita: 385 rokov akademickej excelentnosti 4 800
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Doprava

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Doprava (Zvolen), Doprava (Senec), Železnice Slovenskej republiky, Vlaky
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Podnikateľ Michal Suchoba.

Ministerstvo spravodlivosti finišuje so žiadosťou o vydanie.

12 h

OĽaNO by volilo podstatne menej ľudí.

9 h
Komentár Zuzany Kepplovej

Zavolajte mi vedcov

Zuzana Kepplová, komentátorka denníka SME.

U Matoviča nepožívajú vedci a odborníci vyšší status ako v režime Fica.

15 h

Neprehliadnite tiež

Budova Astórie v Bratislave.

Budova je roky opustená.

9 h
Ilustračné foto.

Koruna sa prepadla na 26,10 Kč/euro.

10 h
Terasy podnikov musia byť opäť zatvorené.

Obsadenosť podnikov navrhujú stanoviť na 50 percent.

16 h
Veronika Remišová.

"Naším spoločným cieľom je, aby sa eurofondy využívali transparentne," hovorí vicepremiérka.

16 h