SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Železnicu Beluša - Púchov chce obnoviť deväť združení

V tendri Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) na modernizáciu trate Beluša - Púchov navrhlo najlacnejšiu ponuku stavebné združenie OHL ŽS, a.s. Brno a Váhostav - SK, a.s.

BRATISLAVA. Žilina. Podľa informácií agentúry SITA obe spoločnosti chcú takmer deväťkilometrový úsek železnice upraviť pre rýchlosť 160 kilometrov za hodinu za 91,8 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Je to vyše dvojnásobne menej oproti pôvodnej predpokladanej cene prác vo výške 194,27 mil. eur bez dane.

Správca železničnej infraštruktúry naplánoval modernizáciu spomínaného úseku na tri roky, pričom rekonštruované budú aj železničné stanice v Beluši a Púchove. Investícia má byť financovaná z prostriedkov Kohézneho fondu Európskej únie a štátneho rozpočtu cez Operačný program Doprava. Ide o šiestu etapu modernizácie trate z Nového Mesta nad Váhom do Púchova v dĺžke 58,6 kilometra.

Skryť Vypnúť reklamu

V súťaži na obnovu železničnej trate Beluša - Púchov podľa informácií agentúry SITA predložilo ponuky spolu deväť uchádzačov. Všetky sú značne nižšie ako odhadované stavebné náklady. Druhú najnižšiu cenu vo výške 96,64 mil. eur bez dane navrhla skupina vedená bratislavským Doprastavom, a.s. a jeho partnerom je firma Subterra. Nasleduje konzorcium v zložení TSS Grade, a.s. Trnava, TuCon, a.s. Žilina, Bögl a Krýsl Sk, s.r.o. Bratislava a Eiffage Construction SR, s.r.o. Bratislava s ponukou 96,86 mil. eur. V ponúkaných cenách je zahrnutá aj 10-percentná rezerva na zákazku, ktorú obstarávateľ môže, ale nemusí vybranému dodávateľovi vyplatiť.

"Cenu potvrdzujeme, podiel Doprastavu v združení je 60 %," uviedol v pondelok pre agentúru SITA generálny riaditeľ Doprastavu Dušan Šamudovský. "Cenu združenia OHL ŽS - Váhostav - SK berieme na vedomie," dodal. K prípadnému odvolaniu sa proti priebehu a výsledku súťaže sa chce Doprastav vyjadriť až po jej oficiálnom vyhodnotení. Spoločnosť nekomentovala ani svoju dvojnásobne nižšiu ponuku v porovnaní s predpokladanou cenou. Ďalšie oslovené spoločnosti OHL ŽS, Váhostav ani TSS Grade sa doteraz nevyjadrili.

Skryť Vypnúť reklamu

Skupina Viamont DSP, a.s. Ústí nad Labem a Strabag, s.r.o. Bratislava navrhla cenu 108,73 mil. eur a HANT BA DS, a.s. Považská Bystrica spolu s firmou Chládek & Tintěra 111,71 mil. eur bez dane. Združenie Eurovia CS, a.s. Praha a GJW Praha, spol. s r.o. chce železnicu obnoviť za 114,57 mil. eur, Alpine Slovakia, spol. s r.o. Bratislava a Adotel-Hex, s.r.o. Žilina za 115,81 mil. eur, Skanska SK, a.s. Bratislava za 124,84 mil. eur a Porr (Slovensko), a.s. Bratislava za 132,66 mil. eur.

Železnice SR sa k ponukám v tendri zatiaľ nechceli vyjadriť. "V zmysle zákona (o verejnom obstarávaní) nie je možné poskytovať žiadne informácie počas vyhodnocovania ponúk," uviedla Dana Šinková z odboru komunikácie ŽSR. Úspešný uchádzač bude podľa spoločnosti známy až po tom, ako komisia preštuduje ponuky, zhodnotí splnenie podmienok účasti, skontroluje tvorbu ceny a ostatné veci.

Skryť Vypnúť reklamu

Ide o veľké množstvo materiálov a informácií v prijatých ponukách. Jednou z podmienok účasti v tendri bolo predloženie zoznamu rovnakých alebo podobných stavebných prác vykonaných v rokoch 2006 až 2010. Aspoň jedná realizovaná zmluva musí mať hodnotu viac ako 100 mil. eur.

ŽSR pripravujú aj druhú etapu modernizácie trate Púchov - Žilina pre rýchlosť 160 kilometrov za hodinu. Stavebné práce v úseku Považská Teplá - Bytča - Dolný Hričov - Žilina by mali podľa predpokladov stáť 293,7 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty a trvať tri roky.

Súčasťou prác bude obnova železničných staníc Bytča a Dolný Hričov. Na žilinskej železničnej stanici majú byť vykonané len úpravy na oznamovacích a zabezpečovacích zariadeniach a diaľkové riadenie na zariadeniach s nutnými stavebnými úpravami v budove Riadiaceho strediska energetiky Žilina.

Skryť Vypnúť reklamu

Na trati Nové Mesto nad Váhom - Púchov v súčasnosti pokračujú práce v rámci prvej a druhej etapy modernizácie na úsekoch Nové Mesto nad Váhom - Trenčianske Bohuslavice - Zlatovce a štvrtej a piatej etapy na úsekoch Trenčianska Teplá - Ilava - Beluša. Tieto dve stavby majú byť ukončené v máji 2013 a 2014. Tretia etapa prác na úseku Zlatovce - Trenčianska Teplá zatiaľ nezačala, pretože pre súdne spory nebol tender, trvajúci vyše dva roky, doteraz uzatvorený a ŽSR nemohli podpísať zmluvu s vybraným dodávateľom.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  8. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  1. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  2. Magazín SME Ženy už v predaji
  3. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  4. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  5. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  6. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  7. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 191
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 24 414
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 18 522
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 187
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 034
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 14 500
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 358
  8. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 11 503
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 361
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 303
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Doprava

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Doprava (Zvolen), Doprava (Senec), Železnice Slovenskej republiky, Vlaky
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Dnes pribudlo 3 363 prípadov a 12 úmrtí. Otestovali rekordný počet vzoriek (minúta po minúte)

Celkovo sa koronavírusom na Slovensku nakazilo 55 091 ľudí. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 212 obetí.

Ilustračná fotografia.
Dnes píše Matúš Ritomský

Keď sa do diskusie vkráda dehumanizácia

Aj obézny človek či cukrovkár dokážu žiť hodnotné životy.

Publicista Matúš Ritomský.

Žilinská nemocnica varuje pred režimom vojnovej medicíny

Bojnická nemocnica už nevie vyčleniť ďalšie lôžka pre pacientov s Covidom.

Väčšina nemocníc má dostatok lôžok. Avšak hlavne tým na severe Slovenska začínajú akútne chýbať zdravotníci.
ANALÝZA

Trump menil Ameriku a zaradil sa medzi najhorších prezidentov

Ako Trump štyri roky menil Ameriku.

Americký prezident Donald Trump

Neprehliadnite tiež

Technologické firmy pomohli americkej burze

Trhy zareagovali pozitívne aj na správu o poklese dávok v nezamestnanosti.

Ilustračné foto

Reťazec kaviarní Starbucks sa z pandémie zotavuje rýchlejšie

Tržby kaviarní počas júla až septembra medziročne klesli o 8 percent na 6,2 miliardy dolárov.

Ilustračné foto.
Podcast Index

Na čo majú zamestnanci nárok v súvislosti s plošným testovaním

Kto má nárok na pandemickú PN.

Logo podcastu Index o ekonomike a podnikaní.
Ľudia za projektom Živé pivo