BERLÍN.
V porovnaní s predchádzajúcim rokom sa počet predaných automobilov zvýšil o 13,1 %, informovala automobilka. Európa a Čína boli pre spoločnosť Volkswagen najúspešnejšími trhmi, keď na každom z nich predala 1,72 mil. áut. Predaj v Číne sa zvýšil o 13,8 % a v Európe vzrástol o 11,2 %.
Firme Volkswagen sa darilo aj na severoamerickom trhu, kde sa predaj jej vozidiel v roku 2011 zvýšil o 22,2 % na takmer pol milióna áut. Z tohto počtu sa v USA predalo 324 400 automobilov.
Najnižšie tempo rastu spoločnosť zaznamenala v Južnej Amerike, kde sa jej predaj zvýšil len o 2,2 % na 772 800 automobilov.
Naopak na niektorých, pre spoločnosť Volkswagen menších trhoch, zaznamenal Volkswagen výrazný rast. Predaj automobilky v Indii sa zvýšil o 151 % na 76 100 áut a v Rusku vzrástol o 100 % na 118 tis. automobilov.
Súčasťou skupiny Volkswagen je aj dcérska spoločnosť Volkswagen Slovakia, ktorá pôsobí na Slovensku od roku 1991.
Firma už vyrobila viac ako 2,5 milióna vozidiel. V závode v Bratislave vyrába automobily a prevodovky, v Martine komponenty pre podvozky a prevodovky a v Košiciach pripravuje vozidlá na export do Ruska.