SME

ŽSR vlani prepustili 1900 ľudí

ŽSR ušetrili na mzdách uvoľnených pracovníkov okolo 8,9 mil. eur, pričom na odstupnom a odchodnom im vyplatili 5,3 mil. eur.

(Zdroj: Ilustračné - SITA)

BRATISLAVA. Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) v rámci realizácie ozdravovacieho programu uvoľnili vlani takmer 1 900 zamestnancov. Z organizačných dôvodov pritom odišlo okolo 1 200 ľudí a koncom uplynulého roka mal správca železničnej infraštruktúry 15 tis. pracovníkov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa plánu revitalizácie by mala spoločnosť prepustiť celkom 2 700 z pôvodných 17 tis. zamestnancov. ŽSR ušetrili na mzdách uvoľnených pracovníkov okolo 8,9 mil. eur, pričom na odstupnom a odchodnom im vyplatili 5,3 mil. eur.

SkryťVypnúť reklamu

Prepúšťanie bude pokračovať

"Cieľom projektu revitalizácie bolo aj zásadné zníženie nákladov v rokoch 2011 až 2013, a to tak, aby ŽSR v roku 2013 dosiahli vyrovnané hospodárenie. Projekt revitalizácie železničného sektora zahŕňa v rámci riešenia nákladových oblastí aj oblasť osobných nákladov, ktorá úzko súvisí s riešením zamestnanosti," informovala agentúru SITA hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková.

Z tohto dôvodu bolo podľa nej nevyhnutné dosiahnuť úsporu aj znižovaním počtu zamestnancov.

Celý proces znižovania zamestnancov začali ŽSR už v decembri 2010 a bude pokračovať aj v tomto roku. Rozdiel medzi evidenčným počtom zamestnancov od začiatku revitalizácie do konca roka 2011 dosiahol dvetisíc ľudí.

"Je to významné číslo, keďže prepúšťanie je vždy nepopulárne opatrenie. V podmienkach ŽSR sa znižovanie počtu miest podarilo zrealizovať vcelku pokojne a v drvivej väčšine po vzájomnej dohode s dotknutými zamestnancami," dodala Pavliková.

SkryťVypnúť reklamu

ŽSR považujú uplynulý rok za prelomový práve pre začatie procesu revitalizácie. Podľa spoločnosti ide o jednu z najzásadnejších, najkomplexnejších a systémových reforiem.

"Cieľom schváleného programu bolo zabezpečiť stabilitu v železničnom sektore, či už po stránke prevádzkovej a technickej, ale aj ekonomickej. Vo vzťahu k ŽSR definuje program revitalizácie opatrenia, ktorých realizácia by mala viesť k zvýšeniu tržieb a cash flow," informovala ďalej Pavliková.

Na dopravcov tlačia, aby platili na čas

Medzi takéto opatrenia patrí aj otvorenie železničnej infraštruktúry moderným trakčným vozidlám, dôraznejšie vymáhanie nedoplatkov za jej použitie v súlade s uzatvorenými zmluvami s dopravcami o prístupe na ňu a presunutie časti investícií do modernizácie jestvujúcich železničných staníc.

SkryťVypnúť reklamu

"Program revitalizácie definuje tiež koncepčné strategické opatrenia aj vo vzťahu k ŽSR zamerané v prvom rade na znižovanie nákladovosti manažéra infraštruktúry, napríklad pri obstarávaní tovarov a služieb, služieb z externého prostredia a možnosťou ich interného vykonávania, racionalizovaním organizačnej štruktúry a optimalizáciou zamestnanosti na ŽSR,“ pokračovala Pavliková.

Súčasťou a veľmi dôležitým aspektom projektu revitalizácie bolo aj vyjasnenie minulých záväzkov štátu voči ŽSR. Štát uznal svoje dlhy z minulých období a obe strany si vzájomne započítali svoje záväzky.

"Výrazným posunom je, že sa vedeniu ŽSR a rezortu dopravy podarilo presvedčiť štát, že rozpočet pre železnice by mal byť vyšší. To je ďalší dôležitý predpoklad pre zabezpečenie vyrovnaného hospodárenia ŽSR," tvrdí Pavliková. Spoločnosť si podľa nej vlani nebrala žiadne úvery a ani nemala žiadnych poradcov, pričom všetky projekty zvládala vlastnými silami.

SkryťVypnúť reklamu

ŽSR na zjednodušení, sprehľadnení a zrýchlení verejného obstarávania vlani ušetrili priemerne 20 až 30 % nákladov.

"Za uplynulý rok ŽSR prešli výraznými zmenami organizačnej štruktúry, kompetencií, ako aj prehodnotenia systému fungovania najdiskutovanejších oblastí - tepelného hospodárstva, koľajových a cestných motorových vozidiel, informačných technológií, nákupu tovarov a služieb, hospodárenia s majetkom," uzavrela Pavliková.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (18. 4. 2024)
USD 1.064
AUD 1.656
CZK 25.228
JPY 164.540
CAD 1.469
GBP 0.854
HUF 393.000
PLN 4.351
CHF 0.969
SEK 11.679

Zobraziť kompletný kurzový lístok

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Deň narcisov už po piatykrát v dm
  2. Nissan Qashqai: Facelift prináša množstvo inovatívnych vylepšení
  3. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  4. Gymnazisti z Nového Mesta nad Váhom sa h3kovali
  5. Aj jedenáste ocenenie Slovak Superbrands Award putuje do dm
  6. Autocentrá AAA AUTO už za prvý štvrťrok predali 26 000 vozidiel
  7. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  8. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 843
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 621
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 5 121
  4. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 3 975
  5. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 141
  6. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 913
  7. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 383
  8. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte 2 135
  1. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  2. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  5. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  6. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  7. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  8. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 109 294
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 80 027
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 314
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 020
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 33 518
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 635
  7. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 18 561
  8. Lucia Nicholsonová: List ministerke s hollywoodskym úsmevom 12 201
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto

Batériové úložiská tak predbehli plyn, vodné aj jadrové elektrárne.


SITA
Výstražná tabuľa a technológia zariadenia plynovodu na prepojovacom bode Budince – reverz.

Rokovalo sa aj o Balkánskej ceste.


TASR
Ilustračné foto

Rada pre rozpočtovú zodpovednosť analyzovala novelu dôchodkového systému.


TASR
Tunel Horelica.

Ide o úsek D3 Čadca, Bukov - Oščadnica s tunelom Horelica.


TASR
  1. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  2. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  5. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  6. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  7. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  8. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 109 294
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 80 027
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 314
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 020
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 33 518
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 635
  7. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 18 561
  8. Lucia Nicholsonová: List ministerke s hollywoodskym úsmevom 12 201
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu