Podiel kamiónovej dopravy bude naďalej klesať

Ak je kamiónová preprava považovaná za indikátor stavu ekonomiky, potom podľa neho údaje spoločnosti potvrdzujú očakávaný pokles nákladnej dopravy v roku 2012.

BRATISLAVA. Pokles objemu kamiónovej dopravy v Európe v posledných mesiacoch roka 2011 bude pokračovať aj v tomto roku. Vyplýva to z analýz spoločnosti DKV Euro Service, ktorá ako popredný poskytovateľ servisných služieb pre dopravcov na európskom trhu sleduje trendy v nákladnej doprave.

"Minimálne množstvo prepravovaných nadrozmerných nákladov navyše ukazuje, že ekonomiku v roku 2011 obišli veľké investície. Začiatkom roka výrazne ožil automobilový priemysel v Čechách aj na Slovensku, ale aj tu vidíme v posledných mesiacoch pokles," informoval agentúru SITA výkonný riaditeľ slovenskej a českej pobočky DKV Euro Service Ondřej Pavlík.

Ak je kamiónová preprava považovaná za indikátor stavu ekonomiky, potom podľa neho údaje spoločnosti potvrdzujú očakávaný pokles nákladnej dopravy v roku 2012.

Pre slovenských dopravcov bol podľa DKV rok 2011 veľmi zložitý. Takmer 20-percentný nárast ceny nafty, plošné zvýšenie dane z motorových vozidiel vo všetkých krajoch, ako aj zrušenie takzvanej červenej nafty, rast dane z pridanej hodnoty a naposledy vynútené väčšie využívanie spoplatnených úsekov ciest prvej triedy v dôsledku zákazu tranzitu kamiónov nad 12 ton na cestách druhej a tretej triedy stlačili marže dopravcov až na kritickú hranicu.

Časť dopravcov preto skrachovala a väčšina tých, čo prežili, nebola podľa firmy schopná tvoriť rezervy pre ďalšie obdobie. "Obávame sa, že táto situácia sa v nasledujúcom roku nezlepší. Naopak, vzhľadom na pokračujúci rast cien nafty a chystané ďalšie zvyšovanie daní budú dopravcovia pod stále väčším tlakom a časť bude pravdepodobne donútená jazdiť za sadzby pod úrovňou nákladov, aby vôbec mohli splácať lízing na vozidlá," očakáva Pavlík.

DKV opäť navrhuje zavedenie takzvanej profesionálnej nafty, čiže vratky časti spotrebnej dane. To by podľa spoločnosti slovenským dopravcom znížilo náklady na naftu a motivovalo by zahraničných kamionistov zmeniť tranzitné trasy a tankovať na Slovensku.

DKV má ako celoeurópska firma k dispozícii trhové analýzy všetkých európskych krajín, kde priamo aj nepriamo pôsobí. "Z týchto údajov jednoznačne vyplýva pokles miery optimizmu podnikateľov smerom z východu na západ. Zatiaľ čo v Pobaltí, Turecku, Rumunsku a na Balkáne vidíme vyššiu mieru optimizmu, smerom na západ optimizmus rýchlo klesá. Slovensko a ČR sú v tomto smere ešte neutrálne, ale západné krajiny sú v otázke budúceho hospodárskeho vývoja silne pesimistické," tvrdí Pavlík.

Rok 2011 bol pre DKV podľa nej veľmi úspešný. Rastové plány firma prekonala v Čechách, na Slovensku aj v celkovom európskom rámci. "K výborným hospodárskym výsledkom nám veľmi pomáha práve rozvoj ekonomiky štátov východnej Európy a kvitnúci exportný biznis," tvrdí Pavlík.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  4. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  5. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  8. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 12 060
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 566
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 7 597
  4. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 6 231
  5. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 898
  6. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 699
  7. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 5 367
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 311
  9. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 3 603
  10. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 3 169

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Jeden za všetkých, všetci za jedného. Čo má Kaliňák s tromi mušketiermi

Dom, v ktorom býva minister vnútra Robert Kaliňák, je pomenovaný podľa Aramisa z Troch mušketierov. Susedmi sú Athos a Porthos.

PRIMÁR

S vekom lekára môže stúpať aj počet úmrtí pacientov

Lekárom nad šesťdesiat úmrtnosť pacientov stúpla.

Neprehliadnite tiež

Zelenina z Lidla pohorela v amatérskom teste. Dá sa veriť domácim meračom?

Internetom sa šíri video, v ktorom neznámy muž meria dusičnany v zelenine a ovocí.

Vláda chce rodinám zaplatiť sťahovanie sa za prácou

Niekoľkotisícový príspevok by mal ľudí motivovať, aby opustili svoje domovy a za prácou sa presťahovali tam, kde je.

Francúzsky miliardár dostal zelenú na prevzatie značky Christian Dior

LVMH je najväčším výrobcom luxusného tovaru na svete.

Vyhlásili tender na obnovu Gabčíkova

Celý projekt obnovy si vyžiada celkovo vyše 144 miliónov eur.