Zdravotné poisťovne majú na prevádzku minúť menej

Ministerstvo zdravotníctva chce znížiť limit peňazí, ktoré môžu zdravotné poisťovne minúť na prevádzku. Dôvera oponuje, že ušetrené peniaze nemusia ísť na zdravotnú starostlivosť.

BRATISLAVA. Zníženie limitu na prevádzku zdravotných poisťovní, ktoré plánuje ministerstvo zdravotníctva cez novelizáciu zákona o zdravotnom poistení, podľa súkromnej poisťovne Dôvera neznamená, že sa o takto ušetrené peniaze zvýšia výdavky na zdravotnú starostlivosť.

Ministerstvo zámer predstavilo pred troma dňami, poisťovňa ho podľa jej PR špecialistky Moniky Šimunovej analyzuje a vyjadrí sa k nemu v rámci pripomienkového konania.

Ako však poznamenala, poisťovni nie sú známe racionálne argumenty, prečo ministerstvo pristupuje k tejto zmene.

"Nevidíme dôvod, aby sa menili pravidlá, ktoré sa upravovali len nedávno, k 1. augustu 2011. Navyše ide o neštandardnú úpravu, ktorá sa má udiať v priebehu roka, pričom náš rozpočet aj plán činnosti na rok 2012 vychádzajú z aktuálne platných predpisov," povedala pre TASR.

Najväčšia štátna Všeobecná zdravotná poisťovňa, naopak, s plánovaným znížením limitu výdavkov na svoju prevádzku problém nemá. "Už v roku 2011 sme znížili prevádzkové náklady na 2,7 percenta, takže nové pravidlo neohrozí chod poisťovne," uviedla pre TASR Alena Michalicová z referátu komunikácie VšZP.

"Union zdravotná poisťovňa vždy dodržiava zákon, nech je akokoľvek diskutabilný," povedala pre TASR členka jej predstavenstva Elena Májeková. Poukázala na to, že poisťovňa bude zavádzať viaceré zmeny v systéme, ako napríklad platbu za diagnózu, prípravu na adresnejšie prerozdeľovanie poistného či elektronizáciu zdravotníctva.

"Tieto iniciatívy predstavujú v najbližšom období predovšetkým zvýšený nápor na informačné technológie, ale aj prevádzkové náklady a ľudské zdroje. Povinnosť zavedenia týchto zmien na jednej strane a obmedzenie nákladov na strane druhej, bude limitovať zlepšovanie služieb pre klientov," skonštatovala.

Zdravotné poisťovne by od budúceho roka mali dostať z prostriedkov verejného zdravotného poistenia na svoju prevádzku menej peňazí ako v súčasnosti.

Navrhuje to ministerstvo zdravotníctva v novele zákona o zdravotnom poistení, ktorá mení aj právne normy o zdravotných poisťovniach i poisťovníctve. Platiť má od apríla 2012. Rezort legislatívnu zmenu odôvodňuje hospodárnym využívaním verejných financií a potrebou udržateľného financovania zdravotníctva.

V záujme šetrenia verejných zdrojov sa má upraviť vzorec na výpočet výdavkov na prevádzkové činnosti zdravotnej poisťovne.

Ministerstvo odhaduje, že na budúci rok by sa takto mohlo ušetriť 18,4 milióna eur. Najväčšia štátna Všeobecná zdravotná poisťovňa by tak mala na prevádzku o 12,1 milióna eur menej, Dôvera o päť miliónov a Union zdravotná poisťovňa o 1,2 milióna eur menej. V nasledujúcich rokoch by navrhované opatrenie malo priniesť ešte väčšie úspory. V roku 2013 sa má týmto spôsobom získať 19,2 milióna eur a v roku 2014 takmer 20,2 milióna eur.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 711
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 727
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 115
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 049
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 190
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 618
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 618
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 451
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 437
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 042

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: Termíny sú šibeničné, zmluvu na migy budeme musieť predĺžiť

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.