SOUL. Juhokórejská automobilka Hyundai Motor a jej dcérska spoločnosť Kia Motors plánujú v tomto roku zvýšiť celosvetový predaj áut o 6 % na spolu 7 miliónov. To je výrazné spomalenie oproti dvojcifernému rastu predaja v minulých rokoch. Očakávané čísla pre Hyundai a Kia samostatne spoločnosť nezverejnila.
Navyše, na Hyundai a Kia začínajú opäť tlačiť japonské automobilky, ktoré sa po dramatickom roku ovplyvnenom ničivým zemetrasením a záplavami v Thajsku opäť vracajú na trhy. Japonská spoločnosť Toyota minulý mesiac zverejnila prognózu, na základe ktorej by tento rok mal jej predaj vzrásť o 20 % na rekordných 8,48 milióna áut. Kórejské automobilky sa navyše musia pripraviť na dôsledky dohody o voľnom obchode s USA, ktorá vstúpi do platnosti začiatkom tohto roka. Vďaka dohode sa znížia clá na dovoz amerických áut.
V roku 2011 predali Hyundai a Kia 6,6 milióna áut a prekonali tak pôvodne stanovený cieľ na úrovni 6,33 milióna áut. V porovnaní s rokom 2010 sa predaj zvýšil o 15 %. Čo sa týka nových závodov, Hyundai plánuje tento rok spustiť produkciu vo svojom treťom závode v Číne a v prvom v Brazílii. Kia na tento rok nové prevádzky plánované nemá.
Informovala o tom agentúra Reuters.