BRATISLAVA. Povinnosť sa tak posunula o tri mesiace, pôvodný termín bol stanovený už na 1. januára 2012.
Túto povinnosť subjektom ukladá nový Daňový poriadok, o ktorom informovalo Daňové riaditeľstvo (DR) SR. "Nová povinnosť sa vzťahuje na všetky podania, ktoré je povinný alebo oprávnený vymedzený okruh subjektov podať," informovalo DR SR. Výnimku tvoria len prílohy, ktoré sa môžu doručovať aj inak ako elektronicky.
Daňová správa pripravuje začiatkom roka 2012 zavedenie novej bezplatnej formy elektronickej komunikácie. Daňový subjekt tak získa možnosť plnohodnotne elektronicky komunikovať aj bez potreby zakúpenia zaručeného elektronického podpisu (ZEP). Má sa tak zvýšiť užívateľský komfort daňovníka. "Nový systém elektronickej komunikácie zamedzí problémom s nedostupnosťou portálu daňovej správy, známym zo záťažových období minulých rokov," avizovalo riaditeľstvo.
Zároveň však ostáva zachovaný súčasný spôsob elektronického doručovania podaní na základe uzatvorenia dohody o spôsobe doručovania písomností elektronickými prostriedkami alebo so zaručeným elektronickým podpisom.