Štát rozbieha súťaž na najzložitejší úsek D1 s tunelom Višňové

O najnáročnejšiu časť diaľnice D1, ktorej súčasťou je aj 7,5-km tunel Višňové, už môžu súťažiť stavebné firmy.

BRATISLAVA.

Národná diaľničná spoločnosť (NDS) poslala tento týždeň do Úradného vestníka EÚ a Vestníka verejného obstarávania ÚVO oznámenie o vyhlásení tendra na výstavbu 13,4-km úseku z Lietavskej Lúčky cez Višňové po Dubnú Skalu. TASR o tom informoval hovorca ministerstva dopravy Martin Krajčovič.

"Oznamom vo vestníkoch sa oficiálne začala súťaž na úsek, ktorého súčasťou je aj tunel Višňové," podotkol Krajčovič. Ten bude zároveň podľa jeho slov po dokončení najdlhším tunelom na Slovensku.

Stavebné firmy majú pritom čas na podanie žiadostí o súťažné podklady do 17. januára 2012. "Otváranie obálok s ponukami od uchádzačov na výstavbu úseku je naplánované na začiatok mája 2012," doplnil Krajčovič.

Ak podľa jeho slov nedôjde k prieťahom vo verejnom obstarávaní, súťaž by sa mohla ukončiť v polovici budúceho roka. Samotná výstavba úseku si vyžiada čas päť a pol roka.

Predpokladané stavebné náklady na celý úsek aj s tunelom sú pritom podľa štátnej a rezortnej expertízy vo výške 896,5 milióna eur.

Podľa ministerstva dopravy je to suma o vyše 250 miliónov eur nižšia, ako v prípade, ak sa by táto časť diaľnice stavala cez projekty verejno-súkromného partnerstva (PPP projekty). Práve tak bola naplánovaná za predchádzajúcej vlády.

Rezort dopravy zároveň očakáva, že súťaž viacerých stavebných firiem prinesie nakoniec cenu ešte nižšiu, ako je odhadovaná v expertízach. "Úsek bude v počiatočnej fáze výstavby financovaný zo štátneho rozpočtu," dodal Krajčovič. V prevažnej miere má ísť o zdroje, ktoré rezort dopravy ušetril pri verejných obstarávaniach na ostatných úsekoch diaľnice D1.

"Je možné, že sa do financovania zapojí aj úver od Európskej investičnej banky. Od roku 2014 sa počíta tiež s využitím fondov EÚ na programové obdobie 2014 až 2020," vymenoval Krajčovič.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  2. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  3. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  4. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  7. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  10. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  1. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  2. Študenti stredných a vysokých škôl môžu získať na účet 1000€
  3. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  4. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  5. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  6. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  7. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  8. OMV sa postará o pitný režim, bude rozdávať vodu
  9. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  10. Leto nekončí!
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 222
  2. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 3 043
  3. Ako sme jazdili v socializme 1 945
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 782
  5. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 1 497
  6. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 424
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 256
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 247
  9. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 170
  10. Leto nekončí! 835

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Slovensko inú možnosť ako jadro Únie nemá, Fico to vie

Krajiny bez eura budú strácať vplyv, Slovensko začína v regióne viesť debatu o budúcnosti EÚ.

DOMOV

Plavčan urobil nezvyčajnú vec. Oznámil Kiskovi, kedy končí

Fico naťahovanie času nekomentoval.

Neprehliadnite tiež

Jaguar bude v Nitre väčší, zamestná šesťtisíc ľudí a vyrábať bude batérie

Britská automobilka potrebuje batérie, do roku 2020 chce mať každé druhé auto elektrické.

O 13. a 14. plate už nahlas hovorí aj Smer. Kto, kedy a ako ho dostane

Koaličné strany sa zrejme dohodnú na úľavách pre firmy, ktoré vyplácajú ľuďom trináste a štrnáste platy.

Neistota okolo leteckej dopravy po brexite môže spôsobiť pokles letov

Nie je jasné, či Británia zostane členom Európskeho leteckého úradu, ktorý dohliada na dodržiavanie zákonov o bezpečnosti leteckej dopravy.

Do Česka mieri rekordný počet ojazdených áut. Zbavujú sa ich Nemci

Priemerný vek auta v susednom Česku prekročil pätnásť rokov, európsky priemer je pritom deväť rokov.