Železničná spoločnosť počíta so stratou 7,5 milióna eur

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK), a.s. naďalej očakáva, že rok 2011 uzavrie so stratou okolo 7,5 mil. eur.

BRATISLAVA. Osobný dopravca sa však snaží, aby bola strata nižšia. Informácia v médiách, že by mala byť strata o 10 mil. eur vyššia než je plánovaná, nie je podľa spoločnosti pravdivá a vychádza z nesprávnej interpretácie dvoch skutočností.

"A to z porovnania plánovaného objemu dopravných výkonov 30,3 mil. vlakokilometrov a dohodnutej úhrady štátu vo výške 205 mil. eur za tento výkon a zo skutočne odjazdeného výkonu 31,4 mil. vlakokilometrov, ktorý bude stáť spoločnosť o 9,7 mil. eur viac. Nie je to teda zvýšenie straty, ale zvýšenie dlhu štátu voči ZSSK," uviedol pre agentúru SITA vedúci tímu komunikácie Železničnej spoločnosti Alexander Buzinkay.

Železničná spoločnosť informovala, že plánované výkony 30,3 mil. vlakokilometrov nesplnila z objektívnych príčin, a to pre odkladanie a obmedzenie pôvodne uvažovanej redukcie vlakových spojov.

"Spoločnosť odjazdila na verejnú objednávku viac kilometrov, než sa jej zaviazal uhradiť štát , čím jej vznikla pohľadávka 9,7 mil. eur," dodal Buzinkay.

Podľa revitalizačného plánu by mala Železničná spoločnosť hospodáriť bez straty v roku 2013. "Železničná spoločnosť má vysoké investičné náklady, prevádzkuje aj dopravu na vysoko stratových tratiach vo verejnom záujme. Výsledok hospodárenia bude teda vždy záležať od schválenej výšky štátnej dotácie, ktorá kryje stratu," uviedol pre agentúru SITA generálny riaditeľ a predseda predstavenstva Železničnej spoločnosti Slovensko Pavel Kravec.

Za historicky moment pre spoločnosť označil podpis Zmluvy o výkonoch vo verejnom záujme do roku 2020, v ktorej sa štát zaviazal, že si objedná len taký rozsah dopravy, na aký bude mať peniaze a tie i uhradí. "Táto zmluva zavádza jasné pravidlá vo financovaní výkonov a dáva predpoklad vyrovnaného hospodárenia firmy do budúcnosti," povedal Kravec.

V minulosti systém financovania osobnej dopravy na železnici fungoval tak, že v štátnom rozpočte bolo vždy schválených 150 mil. eur ročne a zostatok financií závisel od politického rozhodnutia.

"Teraz je v štátnom rozpočte síce tiež schválených 150 mil. eur, ale štát sa zaviazal platiť v preddavkoch o jednej dvanástine z 205 mil. eur, čo predstavuje dopravné výkony v objeme 30,1 mil. vlakových kilometrov. V rámci programu revitalizácie sme sa ministerstvu financií zaviazali, že znížime nápor na štátny rozpočet tým, že štát si objedná menej vlakových kilometrov," dodal Kravec.

Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. začala svoju činnosť ako samostatný podnik od začiatku roka 2005 po rozdelení bývalej Železničnej spoločnosti, a.s. na dva subjekty. Spoločnosť prebrala aktivity v osobnej železničnej doprave. Eviduje základné imanie vo výške 212,441 mil. eur.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 11 017
  2. Moskva alebo Petrohrad? 7 490
  3. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 3 788
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 2 479
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 241
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 138
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 994
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 677
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 525
  10. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 285

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Alternatívu nepotrebuje iba Smer, ale aj SaS

Žasneme nad tým, ako sa na Slovensku v radoch stúpencov opozície znížili nároky.

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Ján Vrbenský hovorí, že za holé časti môžu kalamity.

PLUS

Ako skutočne vyzerá porucha, ktorú má detektív Monk

Dá sa žiť s ustavičným strachom?

Neprehliadnite tiež

Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Feunteun z Renaultu.

Rusko súhlasilo s reštrukturalizáciou dlhu Venezuely, splácanie potrvá desať rokov

Exprezident Chávez množstvo peňazí z predaja ropy míňal na rozsiahle sociálne programy.

Siemens plánuje zrušiť takmer sedemtisíc pracovných miest na celom svete

Spoločnosť Siemens konštatovala, že zisk z produkcie elektriny a plynu prudko klesol.

Fico ustupuje pekárom pri nočnej práci, najsilnejší je Babiš

Na Slovensku pracuje v noci štvrť milióna ľudí.