Železničná spoločnosť počíta so stratou 7,5 milióna eur

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK), a.s. naďalej očakáva, že rok 2011 uzavrie so stratou okolo 7,5 mil. eur.

BRATISLAVA. Osobný dopravca sa však snaží, aby bola strata nižšia. Informácia v médiách, že by mala byť strata o 10 mil. eur vyššia než je plánovaná, nie je podľa spoločnosti pravdivá a vychádza z nesprávnej interpretácie dvoch skutočností.

"A to z porovnania plánovaného objemu dopravných výkonov 30,3 mil. vlakokilometrov a dohodnutej úhrady štátu vo výške 205 mil. eur za tento výkon a zo skutočne odjazdeného výkonu 31,4 mil. vlakokilometrov, ktorý bude stáť spoločnosť o 9,7 mil. eur viac. Nie je to teda zvýšenie straty, ale zvýšenie dlhu štátu voči ZSSK," uviedol pre agentúru SITA vedúci tímu komunikácie Železničnej spoločnosti Alexander Buzinkay.

Železničná spoločnosť informovala, že plánované výkony 30,3 mil. vlakokilometrov nesplnila z objektívnych príčin, a to pre odkladanie a obmedzenie pôvodne uvažovanej redukcie vlakových spojov.

"Spoločnosť odjazdila na verejnú objednávku viac kilometrov, než sa jej zaviazal uhradiť štát , čím jej vznikla pohľadávka 9,7 mil. eur," dodal Buzinkay.

Podľa revitalizačného plánu by mala Železničná spoločnosť hospodáriť bez straty v roku 2013. "Železničná spoločnosť má vysoké investičné náklady, prevádzkuje aj dopravu na vysoko stratových tratiach vo verejnom záujme. Výsledok hospodárenia bude teda vždy záležať od schválenej výšky štátnej dotácie, ktorá kryje stratu," uviedol pre agentúru SITA generálny riaditeľ a predseda predstavenstva Železničnej spoločnosti Slovensko Pavel Kravec.

Za historicky moment pre spoločnosť označil podpis Zmluvy o výkonoch vo verejnom záujme do roku 2020, v ktorej sa štát zaviazal, že si objedná len taký rozsah dopravy, na aký bude mať peniaze a tie i uhradí. "Táto zmluva zavádza jasné pravidlá vo financovaní výkonov a dáva predpoklad vyrovnaného hospodárenia firmy do budúcnosti," povedal Kravec.

V minulosti systém financovania osobnej dopravy na železnici fungoval tak, že v štátnom rozpočte bolo vždy schválených 150 mil. eur ročne a zostatok financií závisel od politického rozhodnutia.

"Teraz je v štátnom rozpočte síce tiež schválených 150 mil. eur, ale štát sa zaviazal platiť v preddavkoch o jednej dvanástine z 205 mil. eur, čo predstavuje dopravné výkony v objeme 30,1 mil. vlakových kilometrov. V rámci programu revitalizácie sme sa ministerstvu financií zaviazali, že znížime nápor na štátny rozpočet tým, že štát si objedná menej vlakových kilometrov," dodal Kravec.

Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. začala svoju činnosť ako samostatný podnik od začiatku roka 2005 po rozdelení bývalej Železničnej spoločnosti, a.s. na dva subjekty. Spoločnosť prebrala aktivity v osobnej železničnej doprave. Eviduje základné imanie vo výške 212,441 mil. eur.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 11 088
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 808
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 623
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 2 150
  5. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 1 962
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 500
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 426
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 411
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 230
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 060

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Fotografka z Tour: Sagan má výraznú tvár, je fotogenický. Je to prosto chlap

Češka Markéta Navrátilová bola dlhé roky jedinou ženou, ktorá fotila Tour de France z motorky.

DOMOV

Obec, kde sa nestrácajú eurofondy, stavia wellness centrum

Za dva roky dali prácu 80 ľuďom.

AUTO

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič.

Neprehliadnite tiež

Na škole vytvoril nový dizajn pre TANAP, park oň prejavil záujem

Baví ma, keď sa môžem podieľať na niečom, čo spropaguje Slovensko, hovorí dizajnér Milan Pleva.

Práce na bratislavskom obchvate sa začnú ešte tento mesiac

Projekt obchvatu Bratislavy má tvoriť časť diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7.

Španielsko zažíva turistický boom. Útoky ho ohroziť nemusia

Krajinu vlani navštívilo 75 miliónov turistov.

Viete, čo o vás píšu úverové registre a kedy je to zlé? (prehľad)

Banky aj nebankovky si pred odklepnutím úveru preverujú človeka v rôznych registroch.