Železničná spoločnosť počíta so stratou 7,5 milióna eur

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK), a.s. naďalej očakáva, že rok 2011 uzavrie so stratou okolo 7,5 mil. eur.

BRATISLAVA. Osobný dopravca sa však snaží, aby bola strata nižšia. Informácia v médiách, že by mala byť strata o 10 mil. eur vyššia než je plánovaná, nie je podľa spoločnosti pravdivá a vychádza z nesprávnej interpretácie dvoch skutočností.

"A to z porovnania plánovaného objemu dopravných výkonov 30,3 mil. vlakokilometrov a dohodnutej úhrady štátu vo výške 205 mil. eur za tento výkon a zo skutočne odjazdeného výkonu 31,4 mil. vlakokilometrov, ktorý bude stáť spoločnosť o 9,7 mil. eur viac. Nie je to teda zvýšenie straty, ale zvýšenie dlhu štátu voči ZSSK," uviedol pre agentúru SITA vedúci tímu komunikácie Železničnej spoločnosti Alexander Buzinkay.

Článok pokračuje pod video reklamou

Železničná spoločnosť informovala, že plánované výkony 30,3 mil. vlakokilometrov nesplnila z objektívnych príčin, a to pre odkladanie a obmedzenie pôvodne uvažovanej redukcie vlakových spojov.

"Spoločnosť odjazdila na verejnú objednávku viac kilometrov, než sa jej zaviazal uhradiť štát , čím jej vznikla pohľadávka 9,7 mil. eur," dodal Buzinkay.

Podľa revitalizačného plánu by mala Železničná spoločnosť hospodáriť bez straty v roku 2013. "Železničná spoločnosť má vysoké investičné náklady, prevádzkuje aj dopravu na vysoko stratových tratiach vo verejnom záujme. Výsledok hospodárenia bude teda vždy záležať od schválenej výšky štátnej dotácie, ktorá kryje stratu," uviedol pre agentúru SITA generálny riaditeľ a predseda predstavenstva Železničnej spoločnosti Slovensko Pavel Kravec.

Za historicky moment pre spoločnosť označil podpis Zmluvy o výkonoch vo verejnom záujme do roku 2020, v ktorej sa štát zaviazal, že si objedná len taký rozsah dopravy, na aký bude mať peniaze a tie i uhradí. "Táto zmluva zavádza jasné pravidlá vo financovaní výkonov a dáva predpoklad vyrovnaného hospodárenia firmy do budúcnosti," povedal Kravec.

V minulosti systém financovania osobnej dopravy na železnici fungoval tak, že v štátnom rozpočte bolo vždy schválených 150 mil. eur ročne a zostatok financií závisel od politického rozhodnutia.

"Teraz je v štátnom rozpočte síce tiež schválených 150 mil. eur, ale štát sa zaviazal platiť v preddavkoch o jednej dvanástine z 205 mil. eur, čo predstavuje dopravné výkony v objeme 30,1 mil. vlakových kilometrov. V rámci programu revitalizácie sme sa ministerstvu financií zaviazali, že znížime nápor na štátny rozpočet tým, že štát si objedná menej vlakových kilometrov," dodal Kravec.

Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. začala svoju činnosť ako samostatný podnik od začiatku roka 2005 po rozdelení bývalej Železničnej spoločnosti, a.s. na dva subjekty. Spoločnosť prebrala aktivity v osobnej železničnej doprave. Eviduje základné imanie vo výške 212,441 mil. eur.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  3. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  9. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto
  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  3. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  8. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  9. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  10. OMV pozýva na pretekársky supervíkend na okruhu Slovakiaring
  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 10 646
  2. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 9 231
  3. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 8 497
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 444
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 623
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 262
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 548
  8. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 4 362
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 3 698
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 3 278

Téma: Vlaky


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Aký bol šampionát v Rusku? Plný sexizmu, politiky a simulovania

Prinášame najzaujímavejšie momenty z MS 2018 vo futbale.

PLUS

Food fotograf: Keď sa fotí pečené kura, tak nie je pečené

Prečo sa pri fotení do hamburgerov pichajú špáradlá a do kurčaťa klinčeky?

ŠPORT

Súperi pri ňom vyzerali ako kužele. Zostavili sme ideálny tím

Najlepším hráčom bol Modrič, najužitočnejším Griezmann.

EKONOMIKA

Hotovosť na dovolenke môže vyjsť drahšie, bankomaty mätú ľudí

Nie je jedno, akú možnosť zvolíte.

Neprehliadnite tiež

Zle nastavená klimatizácia škodí. Aká teplota je ideálna?

Veľké teplotné rozdiely môžu vyvolať kolaps.

Vo Volkswagene sa začala celozávodná dovolenka

Zamestnanci opäť prídu do práce na konci júla.

Počet slovenských firiem so sídlom v daňových rajoch mierne klesá

Pokles mohol ovplyvniť medzinárodný tlak spôsobený bojom proti daňovým únikom.

Väčšina amerických firiem očakáva rast tržieb, zamestnanosti aj platov

Ekonómovia očakávajú pokračovanie hospodárskeho rastu.

Írsko plánuje pre brexit presunúť z Británie svoje ropné rezervy

Vláda chce presunúť celkovo 200 tisíc ton írskych ropných rezerv.