Železničná spoločnosť počíta so stratou 7,5 milióna eur

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK), a.s. naďalej očakáva, že rok 2011 uzavrie so stratou okolo 7,5 mil. eur.

BRATISLAVA. Osobný dopravca sa však snaží, aby bola strata nižšia. Informácia v médiách, že by mala byť strata o 10 mil. eur vyššia než je plánovaná, nie je podľa spoločnosti pravdivá a vychádza z nesprávnej interpretácie dvoch skutočností.

"A to z porovnania plánovaného objemu dopravných výkonov 30,3 mil. vlakokilometrov a dohodnutej úhrady štátu vo výške 205 mil. eur za tento výkon a zo skutočne odjazdeného výkonu 31,4 mil. vlakokilometrov, ktorý bude stáť spoločnosť o 9,7 mil. eur viac. Nie je to teda zvýšenie straty, ale zvýšenie dlhu štátu voči ZSSK," uviedol pre agentúru SITA vedúci tímu komunikácie Železničnej spoločnosti Alexander Buzinkay.

Železničná spoločnosť informovala, že plánované výkony 30,3 mil. vlakokilometrov nesplnila z objektívnych príčin, a to pre odkladanie a obmedzenie pôvodne uvažovanej redukcie vlakových spojov.

"Spoločnosť odjazdila na verejnú objednávku viac kilometrov, než sa jej zaviazal uhradiť štát , čím jej vznikla pohľadávka 9,7 mil. eur," dodal Buzinkay.

Podľa revitalizačného plánu by mala Železničná spoločnosť hospodáriť bez straty v roku 2013. "Železničná spoločnosť má vysoké investičné náklady, prevádzkuje aj dopravu na vysoko stratových tratiach vo verejnom záujme. Výsledok hospodárenia bude teda vždy záležať od schválenej výšky štátnej dotácie, ktorá kryje stratu," uviedol pre agentúru SITA generálny riaditeľ a predseda predstavenstva Železničnej spoločnosti Slovensko Pavel Kravec.

Za historicky moment pre spoločnosť označil podpis Zmluvy o výkonoch vo verejnom záujme do roku 2020, v ktorej sa štát zaviazal, že si objedná len taký rozsah dopravy, na aký bude mať peniaze a tie i uhradí. "Táto zmluva zavádza jasné pravidlá vo financovaní výkonov a dáva predpoklad vyrovnaného hospodárenia firmy do budúcnosti," povedal Kravec.

V minulosti systém financovania osobnej dopravy na železnici fungoval tak, že v štátnom rozpočte bolo vždy schválených 150 mil. eur ročne a zostatok financií závisel od politického rozhodnutia.

"Teraz je v štátnom rozpočte síce tiež schválených 150 mil. eur, ale štát sa zaviazal platiť v preddavkoch o jednej dvanástine z 205 mil. eur, čo predstavuje dopravné výkony v objeme 30,1 mil. vlakových kilometrov. V rámci programu revitalizácie sme sa ministerstvu financií zaviazali, že znížime nápor na štátny rozpočet tým, že štát si objedná menej vlakových kilometrov," dodal Kravec.

Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. začala svoju činnosť ako samostatný podnik od začiatku roka 2005 po rozdelení bývalej Železničnej spoločnosti, a.s. na dva subjekty. Spoločnosť prebrala aktivity v osobnej železničnej doprave. Eviduje základné imanie vo výške 212,441 mil. eur.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  2. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  4. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  5. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  7. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  8. Inteligencia vo všetkom
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  10. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  1. Ako efektívne využiť podlahové kúrenie?
  2. Samsung Galaxy S8: smartfón s výnimočným displejom
  3. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  6. Nové investičné projekty v Schladmingu s výhľadom na zjazdovku
  7. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  8. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  9. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  10. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  1. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 8 915
  2. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 8 385
  3. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 7 487
  4. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 7 374
  5. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 5 999
  6. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 5 472
  7. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 4 906
  8. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť 3 087
  9. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 2 874
  10. 5 krokov k vlastnému bývaniu 2 653

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Sládok: Kvalitu vieme zaručiť len po bránu pivovaru

Pivná kultúra Slovákov sa zlepšuje, ale pomalým tempom, myslí si skúsený sládok.

DOMOV

Z Petrohradu do Pekingu. Podpredsedníčka úradu zo Smeru spoznáva svet za štátne

Vitteková išla na kontrolnú cestu do Číny, hoci nie je inšpektorka.

KOMENTÁRE

Kazašský lovec pôjde radšej do hôr ako na otcov pohreb

Bashahan, kazašský lovec, ktorý používa na lov orly skalné.

Neprehliadnite tiež

Dopyt po starších bytoch v okrajových častiach Bratislavy stúpol

Jednotková cena starších bytov v Bratislave sa znížila.

Otcovia dostanú po narodení dieťaťa platené voľno. Koľko bude trvať?

Voľno pre otcov sa snaží presadiť Európska komisia, už o ňom hovorí aj premiér Fico.

Ficovi sa myšlienka trinásteho platu páči, bude o nej diskutovať

Šéf koaličnej SNS a parlamentu Andrej Danko chce firmám nakázať, aby zamestnancom vyplácali plat navyše.

Obchody vo Venezuele sú takmer prázdne, ľudia každý deň bojujú o prežitie

Hlavné mesto Venezuely Caracas zasiahli masové protivládne demonštrácie.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop