PORTLAND.
Spoločnosť Nike, podobne ako mnohé iné firmy v tomto sektore, musela riešiť rast cien surovín, pracovných a prepravných nákladov, no popularita jej produktov naďalej udržiavala predaj na vysokej úrovni a umožnila jej aj zvýšiť ceny bez toho, aby na to spotrebitelia zareagovali poklesom dopytu.
Najväčší výrobca športovej obuvi a oblečenia na svete oznámil za 2. štvrťrok obchodného roka 2011/2012, ktorý sa skončil 30. novembra, zisk na úrovni 469 miliónov USD (358,73 milióna eur). To znamená na akciu 1 USD.
Na porovnanie, za rovnaké obdobie predchádzajúceho obchodného roka dosiahla spoločnosť zisk 457 miliónov USD, alebo 94 centov/akcia. Tržby sa medziročne zvýšili o 18 % na 5,73 miliardy USD.
Výsledky prekonali očakávania analytikov, ktorí predpokladali zisk na úrovni 97 centov/akcia a tržby okolo 5,63 miliardy USD.
Informovala o tom agentúra AP.