VW plánuje používať pri výrobe 40 modelov spoločné komponenty

Nemecký koncern Volkswagen (VW) na budúci rok odštartuje najväčšie technologické zmeny vo výrobe za takmer dve desaťročia v rámci modernizácie modelu Audi A3.

MNÍCHOV,

Toto auto bude prvým z viac ako 40 modelov z produkcie VW, ktorý bude vyrobený aj z tzv. štandardných dielov ako sú náprava, podvozok, či riadenie. Nemecká automobilka odhaduje, že využívanie rovnakých komponentov pri výrobe niektorých modelov VW, Škoda či Seat jej pomôže znížiť náklady ročne o 5 miliárd eur. Analytici ale upozorňujú, že v prípade problémov tak bude musieť zvolávať do servisov viac vozidiel. Svoje o tom vie japonská Toyota.

Spoločná technológia sa bude používať pri výrobe 3,5 milióna malých a stredných vozidiel ročne. Má pomôcť Volkswagenu stať sa do roku 2018 najväčším a najziskovejším producenta áut na svete.

Článok pokračuje pod video reklamou

Nemecký koncern bude vďaka spoločnej technológii schopný vyrábať v jednom závode modely rôznych značiek. Volkswagen pritom neplánuje zatvoriť žiadnu továreň, ani prepúšťať zamestnancov, namiesto toho chce ušetriť peniaze tak, že zjednoduší a zrýchli montáž vozidiel.

"Prinesie to veľa výhod, napríklad skrátenie času montáže a väčšiu flexibilitu," uviedol šéf vývoja VW Ulrich Hackenberg.

VW vyčlenil 62,4 miliardy eur na nasledujúcich päť rokov na investície do závodov, vozidiel a vývoja.

"Program spoločných komponentov výrazne zlepší ziskovosť koncernu," domnieva sa Jürgen Pieper, analytik spoločnosti Bankhaus Metzler vo Frankfurte nad Mohanom. Odhaduje, že VW vďaka tomu ušetrí do roku 2016 až 5 miliárd eur.

Toyote však využívanie štandardných súčiastok spôsobilo veľké problémy. Japonská automobilka musela v uplynulých rokoch iba v USA zvolať do servisov viac ako 8 miliónov vozidiel pre problémy s náhlym zrýchlením.

Navyše, vláda vo Washingtone jej udelila rekordnú pokutu 48,8 milióna USD (37,43 milióna eur) za to, že chyby spočiatku tajila a včas nezakročila.

Volkswagen chce novú technológiu zaviesť už na budúci rok vo svojich závodoch v nemeckom Wolfsburgu, Zwickau a Ingolstadte.

Koncern sa k finančnej stránke projektu odmietol vyjadriť, analytici ale odhadujú, že náklady na úprava výrobných liniek sa budú pohybovať v rozmedzí 50 miliónov až 500 miliónov eur na jeden závod.

Informovala o tom agentúra Bloomberg.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  3. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  9. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto
  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  3. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  8. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  9. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  10. OMV pozýva na pretekársky supervíkend na okruhu Slovakiaring
  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 10 045
  2. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 9 551
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 035
  4. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 499
  5. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 143
  6. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 4 705
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 458
  8. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 3 877
  9. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto 3 442
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 3 206

Téma: Nemecko


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Štát plánuje otvoriť trh s online hazardom. Aktivisti za tým vidia lobing Penty

Nový zákon podľa stávkarov pomôže proti nelegálnemu hazardu.

DOBRE RÁNO

Dobré ráno: Súd mu vymeral 12 rokov, chce sa stať primátorom

Ako sa u nás robí komunálna politika.

STĹPČEK PETRA TKAČENKA

Hazard nie je piaty jazdec Apokalypsy

Hazard treba regulovať, nie zakazovať.

Neprehliadnite tiež

Vedec: Skúmame obezitu. Naše telo je naprogramované na prejedanie sa

Pomocou behaviorálnych metód sa nám pri takmer nulových nákladoch podarilo priniesť do štátneho rozpočtu 200 miliónov libier, hovorí Luke Ravenscroft.

Kaufland skúša happy hour, na Slovensku to bežné nie je

Obchodné reťazce bojujú o zákazníkov rôznymi spôsobmi.

Teplé počasie oplyvnilo úrodu. Menej bude maku, obilnín aj zemiakov

Vysoké teploty a suchá trápili viaceré okresy.

Ekonomika Iránu sa zhoršuje. Chameneí zvolal naliehavú schôdzu

Irán sa obáva nových sankcií zo strany USA.

Globálny predaj osobných počítačov vzrástol, prvýkrát za šesť rokov

Vplyv na predaj osobných počítačov majú najmä smartfóny.