VW plánuje používať pri výrobe 40 modelov spoločné komponenty

Nemecký koncern Volkswagen (VW) na budúci rok odštartuje najväčšie technologické zmeny vo výrobe za takmer dve desaťročia v rámci modernizácie modelu Audi A3.

MNÍCHOV,

Toto auto bude prvým z viac ako 40 modelov z produkcie VW, ktorý bude vyrobený aj z tzv. štandardných dielov ako sú náprava, podvozok, či riadenie. Nemecká automobilka odhaduje, že využívanie rovnakých komponentov pri výrobe niektorých modelov VW, Škoda či Seat jej pomôže znížiť náklady ročne o 5 miliárd eur. Analytici ale upozorňujú, že v prípade problémov tak bude musieť zvolávať do servisov viac vozidiel. Svoje o tom vie japonská Toyota.

Spoločná technológia sa bude používať pri výrobe 3,5 milióna malých a stredných vozidiel ročne. Má pomôcť Volkswagenu stať sa do roku 2018 najväčším a najziskovejším producenta áut na svete.

Nemecký koncern bude vďaka spoločnej technológii schopný vyrábať v jednom závode modely rôznych značiek. Volkswagen pritom neplánuje zatvoriť žiadnu továreň, ani prepúšťať zamestnancov, namiesto toho chce ušetriť peniaze tak, že zjednoduší a zrýchli montáž vozidiel.

"Prinesie to veľa výhod, napríklad skrátenie času montáže a väčšiu flexibilitu," uviedol šéf vývoja VW Ulrich Hackenberg.

VW vyčlenil 62,4 miliardy eur na nasledujúcich päť rokov na investície do závodov, vozidiel a vývoja.

"Program spoločných komponentov výrazne zlepší ziskovosť koncernu," domnieva sa Jürgen Pieper, analytik spoločnosti Bankhaus Metzler vo Frankfurte nad Mohanom. Odhaduje, že VW vďaka tomu ušetrí do roku 2016 až 5 miliárd eur.

Toyote však využívanie štandardných súčiastok spôsobilo veľké problémy. Japonská automobilka musela v uplynulých rokoch iba v USA zvolať do servisov viac ako 8 miliónov vozidiel pre problémy s náhlym zrýchlením.

Navyše, vláda vo Washingtone jej udelila rekordnú pokutu 48,8 milióna USD (37,43 milióna eur) za to, že chyby spočiatku tajila a včas nezakročila.

Volkswagen chce novú technológiu zaviesť už na budúci rok vo svojich závodoch v nemeckom Wolfsburgu, Zwickau a Ingolstadte.

Koncern sa k finančnej stránke projektu odmietol vyjadriť, analytici ale odhadujú, že náklady na úprava výrobných liniek sa budú pohybovať v rozmedzí 50 miliónov až 500 miliónov eur na jeden závod.

Informovala o tom agentúra Bloomberg.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  1. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  2. Malé knedličky, veľké dojmy
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  6. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  7. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  10. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 751
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 701
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 687
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 528
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 782
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 733
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 812
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 182
  9. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 3 171
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 955

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Chaos okolo cien elektriny pokračuje. Koľko vlastne zaplatíte po novom?

Začiatkom roka v niektorých prípadoch stúpli ceny za elektrinu neúmerne. Po politickom tlaku preto z postu šéfa regulátora odstúpil Jozef Holjenčík.

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov, kriminality.

EKONOMIKA

Polícia obvinila úradníka, pýtal si úplatky za dotácie

Zamestnanec Pôdohospodárskej platobnej agentúry si opakovane pýtal úplatky.

Neprehliadnite tiež

Polícia obvinila úradníka, pýtal si úplatky za dotácie

Zamestnanec Pôdohospodárskej platobnej agentúry si opakovane pýtal úplatky.

Čína sa vlani stala najväčším obchodným partnerom Nemecka

USA však zostali najdôležitejším exportným trhom pre Nemecko.

Spiatočné letenky do Ameriky sa už predávajú za menej ako 150 eur

Nórska nízkonákladová letecká spoločnosť Norwegian už predáva letenky za menej ako sto eur.

Po Trumpovej dcére chcú Číňania pomenovať obrúsky aj alkohol

Ivanka Trumpová zaujala čínske firmy, keď navštívila čínsku ambasádu vo Washingtone.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop