VW plánuje používať pri výrobe 40 modelov spoločné komponenty

Nemecký koncern Volkswagen (VW) na budúci rok odštartuje najväčšie technologické zmeny vo výrobe za takmer dve desaťročia v rámci modernizácie modelu Audi A3.

MNÍCHOV,

Toto auto bude prvým z viac ako 40 modelov z produkcie VW, ktorý bude vyrobený aj z tzv. štandardných dielov ako sú náprava, podvozok, či riadenie. Nemecká automobilka odhaduje, že využívanie rovnakých komponentov pri výrobe niektorých modelov VW, Škoda či Seat jej pomôže znížiť náklady ročne o 5 miliárd eur. Analytici ale upozorňujú, že v prípade problémov tak bude musieť zvolávať do servisov viac vozidiel. Svoje o tom vie japonská Toyota.

Spoločná technológia sa bude používať pri výrobe 3,5 milióna malých a stredných vozidiel ročne. Má pomôcť Volkswagenu stať sa do roku 2018 najväčším a najziskovejším producenta áut na svete.

Nemecký koncern bude vďaka spoločnej technológii schopný vyrábať v jednom závode modely rôznych značiek. Volkswagen pritom neplánuje zatvoriť žiadnu továreň, ani prepúšťať zamestnancov, namiesto toho chce ušetriť peniaze tak, že zjednoduší a zrýchli montáž vozidiel.

"Prinesie to veľa výhod, napríklad skrátenie času montáže a väčšiu flexibilitu," uviedol šéf vývoja VW Ulrich Hackenberg.

VW vyčlenil 62,4 miliardy eur na nasledujúcich päť rokov na investície do závodov, vozidiel a vývoja.

"Program spoločných komponentov výrazne zlepší ziskovosť koncernu," domnieva sa Jürgen Pieper, analytik spoločnosti Bankhaus Metzler vo Frankfurte nad Mohanom. Odhaduje, že VW vďaka tomu ušetrí do roku 2016 až 5 miliárd eur.

Toyote však využívanie štandardných súčiastok spôsobilo veľké problémy. Japonská automobilka musela v uplynulých rokoch iba v USA zvolať do servisov viac ako 8 miliónov vozidiel pre problémy s náhlym zrýchlením.

Navyše, vláda vo Washingtone jej udelila rekordnú pokutu 48,8 milióna USD (37,43 milióna eur) za to, že chyby spočiatku tajila a včas nezakročila.

Volkswagen chce novú technológiu zaviesť už na budúci rok vo svojich závodoch v nemeckom Wolfsburgu, Zwickau a Ingolstadte.

Koncern sa k finančnej stránke projektu odmietol vyjadriť, analytici ale odhadujú, že náklady na úprava výrobných liniek sa budú pohybovať v rozmedzí 50 miliónov až 500 miliónov eur na jeden závod.

Informovala o tom agentúra Bloomberg.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Eilat: Slnko, teplo a zábava
  4. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50%
  5. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  6. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  7. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  8. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  9. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  10. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  1. Eilat: Slnko, teplo a zábava
  2. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50%
  3. Exkurzia študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  4. Prichádza Black Friday, jazdenku môžete mať so zľavou 2000 eur
  5. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  6. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  7. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  8. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  9. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  10. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 17 354
  2. Eilat: Slnko, teplo a zábava 10 188
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 7 509
  4. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 394
  5. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek 2 766
  6. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 623
  7. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 1 969
  8. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba 1 716
  9. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky 1 499
  10. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50% 1 451

Téma: Nemecko


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Veľkolepý nástup, výslnie a pád. Prečo veľké strany neprežijú svojich lídrov

Výmena lídra nie je kľúčom k dlhšej životnosti strany. Funguje len pri menších stranách, v Smere by mohla znamenať rýchly zánik.

KOMENTÁRE

Smer bez Fica nemá logiku

Životnosť strán ako Smer sa odvíja od popularity zakladateľa.

Neprehliadnite tiež

Opäť žltý lístok. Prečo niektoré zásielky pošta nedoručí domov

Ľudia sa často mylne domnievajú, že aj pri objednaní menšieho tovaru ide o balík.

Plzeňskú Škodu Transportation kúpi najbohatší Čech Kellner

Investičná skupina PPF za stopercentný podiel podľa odhadov zaplatí viac ako desať miliárd korún.

Danko povedal, ako bude fungovať 13. a 14. plat

Je dôležité, aby ľudia dostávali systémové odmeny, povedal predseda parlamentu a SNS.

V Poľsku si už v nedeľu nenakúpite. Ale až od roku 2020

Poslanci dolnej komory poľského parlamentu v piatok schválili návrh zákona, ktorý počíta s úplným zákazom nedeľných nákupov.

Talianska energetická firma Eni bude hľadať plyn pri Cypre

Generálny riaditeľ Eni Claudio Descalzi uviedol, že firma má o región strategický záujem.