AKTUALIZOVANÉ 19:52

Vláda chce stavebné konanie cez web

Projekt za 14 miliónov eur má byť funkčný o vyše dva roky. Realizáciu bude kontrolovať nová vláda.

(Zdroj: Ilustračné - SME - Gabriel Kuchta)

Agentúrnu správu sme o 19:52 nahradili autorským článkom.

BRATISLAVA. Štát pripravuje elektronizáciu stavebného konania. Ministerstvo dopravy a výstavby si od nej sľubuje skrátenie lehoty na vydanie stavebného povolenia či zníženie byrokracie na úradoch. Dnes u nás stavebné konanie trvá priemerne 70 dní.

O vyše dva roky by tak mala byť napríklad prepojená databáza katastra nehnuteľností s územným plánovacím systémom. Do územného plánovania sa bude dať zapojiť on­line.

Aj keď medzinárodný tender pripravujú úradníci pod ministrom Jánom Figeľom (KDH), na samotnú realizáciu projektu bude dohliadať vláda, ktorá vzíde z marcových volieb.

Elektronizácia stavebného konania má podľa šéfa komunikácie ministerstva Ľubomíra Tuchschera vyjsť takmer na 14 miliónov eur.

Pilotnú prevádzku podľa neho nemožno očakávať skôr ako začiatkom roka 2014. „Uskutočniť by sa mala na dvoch až troch stavebných úradoch, kde sa doladí funkčnosť systému a otestuje jeho výkonnosť,“ povedal.

Zjednodušeniu systému podľa rezortu výstavby dodnes bránilo chýbajúce prepojenie rôznych štátnych registrov. V praxi to znamenalo, že ľudia nosili na úrad aj doklady s informáciami, ktoré už inštitúcia mala.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 5 768
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 5 269
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 403
  4. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 3 386
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 2 071
  6. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 1 939
  7. Ako na refinancovanie hypotéky 1 071
  8. Splnený sen 1 058
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu 974
  10. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 948

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prieskum: V banskobystrickej župe by Lunter získal vyše päťdesiat percent

V žilinskej župe sa ukazuje tesný súboj medzi Blanárom zo Smeru a Jurinovou, kandidátkou opozície.

SVET

Dotlačia Babiša do vlády s extrémistami?

Aj tak môžu dopadnúť české voľby.

Neprehliadnite tiež

Hygienici upozorňujú na nebezpečnú kozmetiku i naberačku

Výrobky sa môžu vyskytovať aj na Slovensku.

Konkurentmi Kažimíra na post šéfa Euroskupiny sú ministri financií Francúzska či Luxemburska

Peter Kažimír sa ako možný nástupca Jeroena Dijsselbloema spomína už niekoľko mesiacov. Nahráva mu aj jeho stranícka príslušnosť k sociálnym demokratom.

Fico: Nemôžeme riešiť s Britániou obchod, kým nevyriešime podmienky odchodu

Podľa Fica platí, že kým nie sme dohodnutí na pravidlách ukončenia členstva Británie, nemôžeme diskutovať o pravidlách pre budúcnosť.

Štát súhlasí, aby si za volanty kamiónov a autobusov sadali aj mladší šoféri

Ministerstvo vnútra súhlasí, aby sa znížil vek pre vodičov kamiónov a autobusov na 18 a 21 rokov vo vnútroštátnej doprave.