Cargo v tomto roku prepustilo 1 300 zamestnancov

Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a.s. naďalej trvá na tom, že v tomto roku neprepustí všetkých pôvodne plánovaných 1 800 zamestnancov.

BRATISLAVA. Počet pracovníkov v štátnom nákladnom dopravcovi za jedenásť mesiacov tohto roka klesol o 1 264 a začiatkom decembra v spoločnosti zostávalo 8 066 ľudí.

Uvoľňovaným zamestnancov Cargo na odchodnom a odstupnom vyplatilo spolu 3,5 mil. eur. Celková odhadovaná úspora na osobných, nielen mzdových, nákladoch dosahuje 18 mil. eur.

"Na základe rozhodnutí predstavenstva by do konca roka malo skončiť pracovný pomer z titulu schválených organizačných zmien zhruba 40 zamestnancov," informovala agentúru SITA riaditeľka odboru komunikácie a hovorkyňa Carga Monika Schmidtová.

Článok pokračuje pod video reklamou

Predstavenstvo Carga ešte pred mesiacom podľa nej rozhodlo o zrušení 129 funkčných miest v spoločnosti k 1. februáru budúceho roka, a nie do konca terajšieho roka. Zároveň však schválilo zriadenie 78 nových funkčných miest, takže ich počet sa zníži o 51. "Cargo nechystá v roku 2012 hromadné prepúšťanie pri súčasných výkonoch spoločnosti," uviedla ďalej Schmidtová.

Optimalizácia v spoločnosti podľa nej pokračuje na základe analýz efektívnosti vykonávaných procesov a činností v závislosti od výkonov. Analýzy trvajú aj naďalej, pričom zohľadňujú reálnu potrebu zamestnancov vzhľadom na reálne výkony.

"Dnes môžeme tvrdiť, že do konca roka nepríde k optimalizácii plánovaného počtu zamestnancov v zmysle podnikateľského plánu na rok 2011. Potreba zamestnancov odráža výkony. Našou snahou je voziť čo najekonomickejšie, a preto sme pristúpili aj k novému grafikonu vlakovej dopravy v roku 2012," dodala Schmidtová. Z týchto výkonov podľa nej vzišla nižšia potreba zamestnancov.

Jeden z odborových predákov v Cargu Jozef Hrab v denníku Pravda nedávno informoval, že situácia môže byť ešte horšia a celkovo by do konca tohto roka mohlo vo firme pribudnúť až 204 nových výpovedí. Cargo sa od jeho tvrdení dištancovalo.

"Pán Hrab poskytuje nepravdivé informácie, zavádza s cieľom vyvolať napätie a dezinformáciu. Každá organizačná zmena a z nej vyplývajúce dopady na zamestnancov sú so zástupcami zamestnancov prerokované v zmysle Zákonníka práce," uviedla Schmidtová. Podľa nej má teda presné informácie o tom, koľko zamestnancov, v akej profesii, k akému dátumu, na ktorom pracovisku a v ktorom regióne bude prepustených.

Cargo má v súčasnosti uzatvorenú dohodu o možnom obmedzení práce z dôvodov prekážky na strane zamestnávateľa len na jednom pracovisku, a to Východoslovenské prekladiská do konca tohto roka. Vzhľadom na očakávané výkony spoločnosť rokuje so zástupcami zamestnancov o jej predĺžení na prvý štvrťrok budúceho roka. Ostatné pracoviská Carga pracujú v bežnom režime.

Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a.s. vznikla začiatkom roka 2005 rozdelením Železničnej spoločnosti, a.s. na dve samostatné spoločnosti, pričom prevzala jej aktivity v oblasti nákladnej železničnej prepravy. Spoločnosť eviduje základné imanie 401,646 mil. eur.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 32 707
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 710
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 20 345
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 396
  5. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 9 868
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 6 383
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 734
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 659
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 796
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 248

Téma: Vlaky


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Noční vlci: nielen motorkári, ale aj Putinovi žoldnieri

Gang ruských motorkárov je prepojený na Kremeľ, v Európe môže šíriť nielen propagandu.

ŠPORT

Sagan vie, že vyhrá. Len musím prísť do Paríža, hovorí

Slovák má na čele bodovacej súťaže už prakticky nedostižný náskok.

PRIMÁR

Ako dlho zostane nikotín v tele po poslednej cigarete?

Kedy sa nikotín odbúra z krvi a komu to trvá najdlhšie.

Neprehliadnite tiež

Nové Mesto má koncepciu rozvoja cyklistickej dopravy

Mestská časť si zadefinovala strategický materiál.

Na bratislavskom nábreží vznikne Eurovea City

Nová mestská štvrť vznikne prepojením viacerých projektov na brehu Dunaja.

Semafory majú tajné tlačidlo. Na čo slúži?

Nie každý gombík spustí zelenú.

Cestujúci musia na lietadlá dlhšie čakať. Na čo všetko majú nárok

Odškodnenie pasažierov sa môže pohybovať až do výšky 600 eur.

Vládny dlh v eurozóne v prvom štvrťroku mierne vzrástol

V celej Európskej únii dlh naopak klesol.