AKTUALIZOVANÉ 16:54

Štát si cez pokladničné poukážky požičal 273 miliónov eur

Agentúra pre riadenie dlhu a likvidity v aukcii 98-dňových štátnych pokladničných poukážok akceptovala ponuky záujemcov v hodnote 272,6 milióna eur.

Minister financií Mikloš.(Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Slovensko pokračuje v refinancovaní svojho dlhu cez krátkodobé pokladničné poukážky. V pondelňajšej aukcii 98-dňových štátnych pokladničných poukážok splatných koncom marca štát predal cenné papiere za 272,6 milióna eur. Poukážky z tejto aukcie pritom smerujú výlučne do portfólií domácich investorov.

V aukcii dosiahol celkový dopyt 570,3 mil. eur, z čoho zahraniční investori prejavili záujem nakúpiť slovenské cenné papiere v sume 85,7 mil. eur.

Kúpili len zahraniční

Štátna Agentúra pre riadenie dlhu a likvidity napokon akceptovala iba ponuky domácich subjektov pri úrokovej sadzbe 1,8014 % p.a.

Investori pritom požadovali v priemere zhodnotenie 1,8511 % p.a. s minimálnou úrokovou sadzbou 1,4001 % p.a. a maximálnou 2,1401 % p.a.

Od polovice novembra, kedy Slovensko začalo naplno pociťovať problémy na finančnom trhu vo forme nezáujmu investorov o štátne dlhopisy, tak ide už o tretiu aukciu krátkodobých štátnych pokladničných poukážok.

Agnetúra zaradila aktuálnu aukciu poukážok do svojho harmonogramu aukcií po tom, čo sa rozhodol pre slabý záujem v predchádzajúcich dvoch aukciách štátnych bondov zrušiť predaj štátnych dlhopisov naplánovaný na 12. decembra.

Najbližšia aukcia o mesiac

Ďalšiu aukciu štátnych bondov má tak agentúra naplánovanú až na 23. januára budúceho roka. Investorom chce vtedy ponúknuť štátny dlhopis číslo 217, teda pôvodne trojročný cenný papier so splatnosťou v apríli 2014.

Tento cenný papier sa snažil štát predávať aj koncom novembra tohto roku, záujem investorov nakúpiť dlhopisy však dosiahol iba 30 mil. eur. Slovensko bude pritom musieť koncom januára splatiť dvojročné bondy v sume vyše 750 mil. eur.

ico

Investori sa vracajú na dlhopisové trhy okrajových štátov eurozóny

Investori sa začínajú napriek pokračujúcej dlhovej kríze vracať na dlhopisové trhy okrajových štátov eurozóny. Výnosy dlhopisov týchto krajín sú pre správcov fondov v súčasnosti nesmierne atraktívne, takže začali investovať do problémových štátov, aj keď eurozóna sa zatiaľ nepriblížila k riešeniu krízy.

Vlády južných štátov menovej únie bojujú s rekordnými úrokmi, za ktoré si požičiavajú na trhu, a slabým rastom domácich ekonomík. Niektoré fondy sa však vracajú na ich dlhopisové trhy, ktoré im vzhľadom na terajšie výnosy ponúkajú šancu, aká sa vyskytuje málokedy.

"Podľa nášho názoru na okrajových trhoch prišlo v uplynulých týždňoch k rozsiahlemu výpredaju, predovšetkým talianskych a španielskych dlhopisov. Ich ocenenie samozrejme vyzerá atraktívnejšie, než bolo," uviedol Kevin Anderson zo spoločnosti State Street Global Advisors.

Mnohí správcovia fondov predpokladajú, že európski politici nakoniec zachránia Taliansko a Španielsko pred platobnou neschopnosťou a reštrukturalizáciou dlhov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  2. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  3. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  4. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  5. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  6. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  7. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  8. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  9. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 570
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 108
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 376
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 449
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 389
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 877
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 585
  8. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 441
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 438
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 854

Téma: Dlhová kríza


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

SaS sa približuje k antisystémovému voličovi, odchodom Mihála stráca výhodu

Z mnohých výrazných osobností, ktoré boli v strane od jej vzniku v roku 2009, v nej dnes zostávajú už len niekoľkí.

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

KOMENTÁRE

Aby nás z čara prieskumov nevytrhol ľud v uliciach

Kaliňák je stále ministrom, Bašternák na slobode.

SVET

Keď už sa dostanete do štádia hladomoru, je príliš neskoro

OSN po šiestich rokoch znovu vyhlásila hladomor.

Neprehliadnite tiež

Holjenčíkovho nástupcu oslabia, vláda rozdelí funkcie

Nový predseda Úradu pre reguláciu sieťových odvetví už nebude šéfom regulačnej rady.

Sberbank ruší kreditky aj niektoré účty. Chystá sa na spojenie s Prima bankou?

Ľuďom prišiel list, že musia minuté peniaze z kreditky zaplatiť do dvoch mesiacov.

Prečo je pre ľudí dobré, že začali ceny opäť rásť?

Výška prídavkov a dávok by sa mala rozmraziť a ich suma by mala opäť začať rásť.

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, slovenské Cargo v súťaži neuspelo

Štátny nákladný prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo o subdodávkach na slovenskom a českom úseku.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop