Potravinári pripravujú vlastnú kampaň na podporu domácich výrobkov

SPPK chce kampaňou reagovať na klesajúce zastúpenie domácich agropotravinárskych výrobkov na pultoch predajní.

BRATISLAVA. Slovenská poľnohospodárska a potravinárska komora (SPPK) pripravuje vlastnú kampaň na podporu predaja domácich agropotravinárskych výrobkov. Na rozdiel od podobných kampaní, ktoré už na Slovensku fungujú, sa však komora nechce podľa hovorcu Stanislava Nemca zamerať na podporu konkrétnych výrobkov alebo komerčný aspekt.

"Cieľom je celoštátna kampaň s jasnými symbolmi, ktorá sa zameria predovšetkým na komunikáciu o pôvode potravinového tovaru, keďže ľudia majú dnes problém sa k nemu dopátrať," povedal pre agentúru SITA Nemec. Zámer kampane už schválilo aj predstavenstvo komory.

SPPK chce kampaňou reagovať na klesajúce zastúpenie domácich agropotravinárskych na pultoch predajní. "Je neakceptovateľné, aby Slovensko so sotva polovičným zastúpením domácich potravín v obchodných reťazcoch zaujímalo posledné priečky v EÚ," uviedol Nemec. Finančné krytie kampane chce komora zabezpečiť jednak zo zdrojov výrobcov a spracovateľov potravín, no očakáva aj zapojenie štátu.

"Aj štát by mal mať záujem na tejto kampani a vstúpiť do nej, keďže so sebou prináša i ekonomické a sociálne pozitíva," konštatoval hovorca SPPK. Podľa neho by projekt počas päťročnej pôsobnosti mohol vytvoriť približne 6 až 9,5 tis. pracovných miest a vďaka zníženiu pasívneho salda v agropotravinárskom sektore prinesie aj zdroje do štátneho rozpočtu.

Komora v týchto dňoch začne diskusie vo vnútri v rámci jednotlivých zväzov, ktoré zastrešuje, ale paralelne bude rokovať aj s obchodnými reťazcami a partnerskými organizáciami zo sektoru obchodu. SPPK preto už vytvorila pracovnú skupinu, ktorá bude mať na starosti okrem vonkajšej a vnútornej komunikácie aj prípravu nevyhnutných legislatívnych návrhov. O ich konkrétnej podobe však chce komora rokovať až s novou vládou, ktorá vzíde z marcových predčasných volieb.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  4. Moskva alebo Petrohrad?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  1. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  2. Modern luxury next to the Blue Church
  3. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  4. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  5. Moskva alebo Petrohrad?
  6. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  7. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  8. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  10. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 021
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 945
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 059
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 660
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 541
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 394
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 071
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 005
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 819
  10. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 720

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

SVET

Zomrel masový vrah Charles Manson

Manson zomrel vo väzení prirodzenou smrťou.

Neprehliadnite tiež

Štátne Cargo reaguje na Ficov balíček, chce znížiť príspevky zamestnancom

Zmeny v príspevkoch predstavili traja poslanci za stranu Smer, prihlásil sa k nim aj premiér a minister práce.

Štyri rady, ako sa vyhnúť studeným radiátorom v byte

Vzduch v radiátoroch a potrubiach môže zdvihnúť náklady až o desať percent.

Jaguar prekladisko nedostane, železnice stopli jeho výstavbu

Zákazku získala spoločnosť Strabag. Celková investícia sa mala vyšplhať na úroveň 52 miliónov eur.