Potravinári pripravujú vlastnú kampaň na podporu domácich výrobkov

SPPK chce kampaňou reagovať na klesajúce zastúpenie domácich agropotravinárskych výrobkov na pultoch predajní.

BRATISLAVA. Slovenská poľnohospodárska a potravinárska komora (SPPK) pripravuje vlastnú kampaň na podporu predaja domácich agropotravinárskych výrobkov. Na rozdiel od podobných kampaní, ktoré už na Slovensku fungujú, sa však komora nechce podľa hovorcu Stanislava Nemca zamerať na podporu konkrétnych výrobkov alebo komerčný aspekt.

"Cieľom je celoštátna kampaň s jasnými symbolmi, ktorá sa zameria predovšetkým na komunikáciu o pôvode potravinového tovaru, keďže ľudia majú dnes problém sa k nemu dopátrať," povedal pre agentúru SITA Nemec. Zámer kampane už schválilo aj predstavenstvo komory.

Článok pokračuje pod video reklamou

SPPK chce kampaňou reagovať na klesajúce zastúpenie domácich agropotravinárskych na pultoch predajní. "Je neakceptovateľné, aby Slovensko so sotva polovičným zastúpením domácich potravín v obchodných reťazcoch zaujímalo posledné priečky v EÚ," uviedol Nemec. Finančné krytie kampane chce komora zabezpečiť jednak zo zdrojov výrobcov a spracovateľov potravín, no očakáva aj zapojenie štátu.

"Aj štát by mal mať záujem na tejto kampani a vstúpiť do nej, keďže so sebou prináša i ekonomické a sociálne pozitíva," konštatoval hovorca SPPK. Podľa neho by projekt počas päťročnej pôsobnosti mohol vytvoriť približne 6 až 9,5 tis. pracovných miest a vďaka zníženiu pasívneho salda v agropotravinárskom sektore prinesie aj zdroje do štátneho rozpočtu.

Komora v týchto dňoch začne diskusie vo vnútri v rámci jednotlivých zväzov, ktoré zastrešuje, ale paralelne bude rokovať aj s obchodnými reťazcami a partnerskými organizáciami zo sektoru obchodu. SPPK preto už vytvorila pracovnú skupinu, ktorá bude mať na starosti okrem vonkajšej a vnútornej komunikácie aj prípravu nevyhnutných legislatívnych návrhov. O ich konkrétnej podobe však chce komora rokovať až s novou vládou, ktorá vzíde z marcových predčasných volieb.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 35 082
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 305
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 16 522
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 15 257
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 754
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 386
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 042
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 515
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 815
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 679

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Môj dom, môj hrad. Sternbergovci si to môžu povedať už 800 rokov

So súrodencami sa tu pretekali na trojkolkách, pre miestnych robili omše. Na súkromnom hrade Český Šternberk hradný pán stále býva.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

PLUS

Prísne tajné. Ako sa zrodila najhoršia zbraň v dejinách

Ako sa vznikla najhoršia zbraň ľudstva.

Neprehliadnite tiež

Podnik v Madride ponúka priestory na poludňajšiu siestu

Odpočinok v čase siesty láka čoraz viac zamestnancov, študentov aj turistov v Španielsku.

Rakúski hydinári zápasia s cenovým dumpingom zo zahraničia

V Rakúsku sa počet spracovateľských podnikov v priebehu 15 rokov znížil na polovicu.

Česko zažíva karavanový rozmach, dopyt rastie

Česi si čoraz viac volia dovolenku na domácom trhu namiesto zahraničnej.

Hirošima straší Ružinov už vyše desaťročie

Z projektu Yosaria Plaza zostal len železobetónový skelet.

Nové Mesto má koncepciu rozvoja cyklistickej dopravy

Mestská časť si zadefinovala strategický materiál.