Potravinári pripravujú vlastnú kampaň na podporu domácich výrobkov

SPPK chce kampaňou reagovať na klesajúce zastúpenie domácich agropotravinárskych výrobkov na pultoch predajní.

BRATISLAVA. Slovenská poľnohospodárska a potravinárska komora (SPPK) pripravuje vlastnú kampaň na podporu predaja domácich agropotravinárskych výrobkov. Na rozdiel od podobných kampaní, ktoré už na Slovensku fungujú, sa však komora nechce podľa hovorcu Stanislava Nemca zamerať na podporu konkrétnych výrobkov alebo komerčný aspekt.

"Cieľom je celoštátna kampaň s jasnými symbolmi, ktorá sa zameria predovšetkým na komunikáciu o pôvode potravinového tovaru, keďže ľudia majú dnes problém sa k nemu dopátrať," povedal pre agentúru SITA Nemec. Zámer kampane už schválilo aj predstavenstvo komory.

SPPK chce kampaňou reagovať na klesajúce zastúpenie domácich agropotravinárskych na pultoch predajní. "Je neakceptovateľné, aby Slovensko so sotva polovičným zastúpením domácich potravín v obchodných reťazcoch zaujímalo posledné priečky v EÚ," uviedol Nemec. Finančné krytie kampane chce komora zabezpečiť jednak zo zdrojov výrobcov a spracovateľov potravín, no očakáva aj zapojenie štátu.

"Aj štát by mal mať záujem na tejto kampani a vstúpiť do nej, keďže so sebou prináša i ekonomické a sociálne pozitíva," konštatoval hovorca SPPK. Podľa neho by projekt počas päťročnej pôsobnosti mohol vytvoriť približne 6 až 9,5 tis. pracovných miest a vďaka zníženiu pasívneho salda v agropotravinárskom sektore prinesie aj zdroje do štátneho rozpočtu.

Komora v týchto dňoch začne diskusie vo vnútri v rámci jednotlivých zväzov, ktoré zastrešuje, ale paralelne bude rokovať aj s obchodnými reťazcami a partnerskými organizáciami zo sektoru obchodu. SPPK preto už vytvorila pracovnú skupinu, ktorá bude mať na starosti okrem vonkajšej a vnútornej komunikácie aj prípravu nevyhnutných legislatívnych návrhov. O ich konkrétnej podobe však chce komora rokovať až s novou vládou, ktorá vzíde z marcových predčasných volieb.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 14 397
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 9 024
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 085
  4. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 486
  5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 2 723
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 601
  7. Kam do tepla v januári? 1 972
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 792
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 614
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 974

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Opäť si zavaril. Trump nevie skrývať, že je rasista

Trump útočí na Mexičanov, nemá rád Afroameričanov. Prezidentovi neveria, že nie je rasista.

KOMENTÁRE

Trumpova Amerika prichádza o líderstvo

Neschopnosť a nepredvídateľnosť Trumpa je dôvodom pádu povesti USA.

Neprehliadnite tiež

Český export spomaľuje, zahraničné firmy prestávajú dávať podnikom objednávky

Živelný rast zahraničných objednávok pre český priemysel je minulosťou.

Ponuka sa zmení. Európania si budú môcť pochutnať na hmyze a riasach

Stravovacie návyky ľudí žijúcich v Európe sa menia.

Fico obhajoval nákup transportérov, nevylúčil ani tender

Slovensko môže podľa premiéra stále usporiadať tender na nákup obrnených vozidiel.

Ak sa Bory v Bratislave rozšíria, Penta chce investovať do infraštruktúry

Investor vynaložil na infraštruktúru v zóne Bory viac ako 30 miliónov eur.

Nemecké akciové indexy posilňujú vďaka výborným výsledkom firiem

Z nemeckých firiem prichádzajú dobré správy o ich hospodárení v roku 2017.