Na Slovensko sa za 11 mesiacov doviezlo 57-tisíc ojazdených áut

Ide približne o rovnaký počet ako za január až november 2010, keď sa ich doviezlo 56.859.

BRATISLAVA. Na Slovensku za jedenásť mesiacov tohto roku zaregistrovali spolu 57.172 individuálne dovezených ojazdených osobných vozidiel. Informovalo o tom Združenie automobilového priemyslu (ZAP) SR.

Pri porovnaní so 61.608 registráciami nových osobných vozidiel za jedenásť mesiacov tohto roku sa medziročne doviezlo o 7,76 % menej ojazdených osobných vozidiel.

Počas januára až novembra 2011 pribudlo tiež 3503 individuálne dovezených ojazdených úžitkových vozidiel do 3,5 tony. Predstavuje to pokles o 8,87 % oproti rovnakému obdobiu minulého roka, keď ich zaregistrovali 3844.

Priemerný vek za január až november 2011 pri individuálne dovezených ojazdených osobných vozidlách sa už štvrtý mesiac po sebe mierne znižuje a dosahuje úroveň 7,42 roka. Podiel individuálne dovezených osobných vozidiel mladších ako päť rokov zostal ustálený a za jedenásť mesiacov dosahuje 40,90 %.

Prvenstvo v poradí najžiadanejších značiek individuálne dovezených jazdených osobných automobilov na slovenskom automobilovom trhu za 11 mesiacov má Volkswagen s podielom 15,24 %. Ďalej nasleduje Škoda s 12,23-% podielom, Ford s 11,85 %, BMW s 6,51 %, Peugeot s 6,09 %, Audi s 5,92 %, Renault s 4,99 %, Opel s 4,66 %, Fiat s 4,61 %, Mercedes-Benz s 3,65 %, Citroen s 3,32 % a Seat s 2,56-% podielom.

Za jedenásť mesiacov 2011 tiež zaregistrovali 2709 individuálne dovezených ojazdených nákladných vozidiel, čo je o 19,49 % menej ako sa zaregistrovalo nových. Za rovnaké obdobie minulého roka ich bolo dovezených o 7,03 % menej.

Za január až november 2011 zaregistrovali aj 268 individuálne dovezených autobusov, pričom za rovnaké obdobie predchádzajúceho roka sa ich doviezlo o 4,28 % menej.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 723
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 930
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 113
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 831
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 678
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 445
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 100
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 020
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 855
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 471

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Jaguar prekladisko nedostane, železnice stopli jeho výstavbu

Zákazku získala spoločnosť Strabag. Celková investícia sa mala vyšplhať na úroveň 52 miliónov eur.

Švédsky koncern Vattenfall investuje milióny do jadrovej elektrárne

Vattenfall predal svoje tepelné elektrárne v Nemecku.

Irán a Pakistan sa usilujú vytvoriť zónu voľného obchodu

Prekážkou na dosiahnutie cieľa je fakt, že medzi bankami oboch krajín nie je priame prepojenie.