Volkswagen u nás bude mať aj výskum

S investíciou za vyše miliardy eur prinesie na Slovensko výrobca automobilov aj výskum a vývoj.

(Zdroj: Ilustračné - TASR)

BRATISLAVA. Investície, ktoré potrebujeme najviac, sú tie s pridanou hodnotou, zhodnú sa politici aj ekonómovia. Práve takú sem prináša automobilka Volkswagen.

Popri novej zvarovni, v ktorej chce zamestnať 1200 ľudí, sem prinesie aj výskumnoinovačné aplikačné stredisko.

V ňom budú zamestnanci VW skúmať nové metódy spájania ocele, inovovať výrobu karosérií či navrhovať lisovacie náradie.

Prečo si vybral Volkswagen práve Slovensko, sme sa od výrobcu áut nedozvedeli. Jeho hovorca Vladimír Machalík prezradil o investícii iba toľko, že súvisí s plánmi spoločnosti „preinvestovať na Slovensku v najbližších piatich rokoch približne 1,5 miliardy eur“.

Článok pokračuje pod video reklamou

Ministerstvo hospodárstva tvrdí, že firma nemá nárok na investičnú pomoc, pretože sa nachádza v bratislavskom regióne. O žiadnu pomoc firma ani nepožiadala, tvrdí rezort.

Kvalita aj umiestnenie

Analytik Privatbanky Richard Tóth upozornil, že bratislavská fabrika je jednou z najkvalitnejších z portfólia nemeckého koncernu.

„Slovenský závod patrí medzi celosvetovú špičku spomedzi závodov Volkswagenu z technologického hľadiska, navyše pravdepodobne zamestnáva medzinárodne konkurencieschopnú – z hľadiska ceny práce a schopnosti – pracovnú silu. Úlohu určite zohrala aj blízkosť k hlavným trhom v Európe,“ odhaduje Tóth dôvody nasmerovania investície ku nám.

Michal Páleník z Inštitútu zamestnanosti predpokladá, že fabrika bude zamestnancov do inovačného strediska vyberať aj z radov doterajších výrobných zamestnancov. Bežne takéto strediska zamestnáva asi 100 až 200 ľudí, tvrdí Páleník.

Prínos výskumu by pritom mohol motivovať aj iné firmy, aby na Slovensko svoje výskumné činnosti priniesli, dodal.

Kapacity na zváranie

Pozitívne referencie môže priniesť aj výstavba novej zvarovne. „Takáto investícia môže priniesť Slovensku dobré meno a ďalšie podobné investície,“ zhodnotil Tóth.

Zvarovňa sa má začať stavať už v prvom kvartáli budúceho roku. Volkswagen najprv zbúra časť svojej aktuálnej zvarovne a vedľa nej postaví novú. V nej chce spracovávať 1100 karosérií športovo–úžitkových modelov denne.

Samotná hala má byť spustená do prevádzky v roku 2014, no zariadenia sa ešte budú inštalovať postupne až do roku 2016. Celkovo bude vo zvarovni inštalovaných asi 850 priemyselných robotov.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 35 474
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 568
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 16 275
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 15 867
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 607
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 501
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 4 688
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 507
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 933
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 663

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Môj dom, môj hrad. Sternbergovci si to môžu povedať už 800 rokov

So súrodencami sa tu pretekali na trojkolkách, pre miestnych robili omše. Na súkromnom hrade Český Šternberk hradný pán stále býva.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

PLUS

Prísne tajné. Ako sa zrodila najhoršia zbraň v dejinách

Ako sa vznikla najhoršia zbraň ľudstva.

Neprehliadnite tiež

Podnik v Madride ponúka priestory na poludňajšiu siestu

Odpočinok v čase siesty láka čoraz viac zamestnancov, študentov aj turistov v Španielsku.

Rakúski hydinári zápasia s cenovým dumpingom zo zahraničia

V Rakúsku sa počet spracovateľských podnikov v priebehu 15 rokov znížil na polovicu.

Česko zažíva karavanový rozmach, dopyt rastie

Česi si čoraz viac volia dovolenku na domácom trhu namiesto zahraničnej.

Hirošima straší Ružinov už vyše desaťročie

Z projektu Yosaria Plaza zostal len železobetónový skelet.

Nové Mesto má koncepciu rozvoja cyklistickej dopravy

Mestská časť si zadefinovala strategický materiál.