Volkswagen u nás bude mať aj výskum

S investíciou za vyše miliardy eur prinesie na Slovensko výrobca automobilov aj výskum a vývoj.

(Zdroj: Ilustračné - TASR)

BRATISLAVA. Investície, ktoré potrebujeme najviac, sú tie s pridanou hodnotou, zhodnú sa politici aj ekonómovia. Práve takú sem prináša automobilka Volkswagen.

Popri novej zvarovni, v ktorej chce zamestnať 1200 ľudí, sem prinesie aj výskumnoinovačné aplikačné stredisko.

V ňom budú zamestnanci VW skúmať nové metódy spájania ocele, inovovať výrobu karosérií či navrhovať lisovacie náradie.

Prečo si vybral Volkswagen práve Slovensko, sme sa od výrobcu áut nedozvedeli. Jeho hovorca Vladimír Machalík prezradil o investícii iba toľko, že súvisí s plánmi spoločnosti „preinvestovať na Slovensku v najbližších piatich rokoch približne 1,5 miliardy eur“.

Ministerstvo hospodárstva tvrdí, že firma nemá nárok na investičnú pomoc, pretože sa nachádza v bratislavskom regióne. O žiadnu pomoc firma ani nepožiadala, tvrdí rezort.

Kvalita aj umiestnenie

Analytik Privatbanky Richard Tóth upozornil, že bratislavská fabrika je jednou z najkvalitnejších z portfólia nemeckého koncernu.

„Slovenský závod patrí medzi celosvetovú špičku spomedzi závodov Volkswagenu z technologického hľadiska, navyše pravdepodobne zamestnáva medzinárodne konkurencieschopnú – z hľadiska ceny práce a schopnosti – pracovnú silu. Úlohu určite zohrala aj blízkosť k hlavným trhom v Európe,“ odhaduje Tóth dôvody nasmerovania investície ku nám.

Michal Páleník z Inštitútu zamestnanosti predpokladá, že fabrika bude zamestnancov do inovačného strediska vyberať aj z radov doterajších výrobných zamestnancov. Bežne takéto strediska zamestnáva asi 100 až 200 ľudí, tvrdí Páleník.

Prínos výskumu by pritom mohol motivovať aj iné firmy, aby na Slovensko svoje výskumné činnosti priniesli, dodal.

Kapacity na zváranie

Pozitívne referencie môže priniesť aj výstavba novej zvarovne. „Takáto investícia môže priniesť Slovensku dobré meno a ďalšie podobné investície,“ zhodnotil Tóth.

Zvarovňa sa má začať stavať už v prvom kvartáli budúceho roku. Volkswagen najprv zbúra časť svojej aktuálnej zvarovne a vedľa nej postaví novú. V nej chce spracovávať 1100 karosérií športovo–úžitkových modelov denne.

Samotná hala má byť spustená do prevádzky v roku 2014, no zariadenia sa ešte budú inštalovať postupne až do roku 2016. Celkovo bude vo zvarovni inštalovaných asi 850 priemyselných robotov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 836
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 022
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 105
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 738
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 597
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 440
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 080
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 029
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 853
  10. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 560

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Jaguar prekladisko nedostane, železnice stopli jeho výstavbu

Zákazku získala spoločnosť Strabag. Celková investícia sa mala vyšplhať na úroveň 52 miliónov eur.

Švédsky koncern Vattenfall investuje milióny do jadrovej elektrárne

Vattenfall predal svoje tepelné elektrárne v Nemecku.

Irán a Pakistan sa usilujú vytvoriť zónu voľného obchodu

Prekážkou na dosiahnutie cieľa je fakt, že medzi bankami oboch krajín nie je priame prepojenie.