Slovensko vypísalo tender na privatizáciu SE

BRATISLAVA 1. augusta (SITA) - Slovenská republika vyhlásila medzinárodný tender na privatizáciu akciovej spoločnosti Slovenské elektrárne (SE), ktorá je dominantným výrobcom elektriny na Slovensku. Inzerát uverejnený vo štvrtok v Hospodárskych novinách a

medzinárodnej tlači vyzýva strategických investorov, aby prejavili predbežný záujem o získanie minoritného podielu v SE najneskôr do 12. augusta.
Na predaj je podľa inzerátu určený podiel vo výške minimálne 46,14 % a maximálne 49 %, ktorý zároveň zahŕňa manažérsku kontrolu v spoločnosti. Tento interval vychádza zo skutočnosti, že Fond národného majetku SR (FNM) nie je 100-percentným akcionárom SE. Minoritným akcionárom je Reštitučný investičný fond (RIF), ktorý vlastní 0,86 % akcií. RIF si zároveň nárokuje na ďalšie 2 % SE, ktoré predal fondu v roku 2000, avšak FNM ich kúpnu cenu RIF ešte neuhradil. Maximálny 49-percentný podiel bude môcť Slovensko privatizovať až po skompletizovaní 100-percentnej vlastníckej účasti FNM v SE, o ktorej sa v súčasnosti vedú rokovania medzi RIF a FNM.
Od potenciálneho strategického investora sa podľa inzerátu požaduje, aby preukázal skúsenosti s prevádzkou konvenčných či jadrových výrobných zdrojov na liberalizovanom trhu. Taktiež sa vyžaduje preukázanie, že veľkosť potenciálneho investora, resp. konzorcia investorov je primeraná veľkosti privatizačnej transakcie.
Záujemcovia musia zároveň predložiť podpísanú dohodu o mlčanlivosti. V prípade úspechu pri predložení vyjadrenia záujmu a po podpísaní dohody o mlčanlivosti, odovzdá privatizačný poradca vlády PricewaterhouseCoopers úspešným záujemcom dôverné informačné memorandum týkajúce sa SE. Následne budú investori, ktorí si vyzdvihli informačné memorandum vyzvaní, aby pokračovali v tendri predložením predbežnej ponuky, termín ktorej bude podľa inzerátu pravdepodobne stanovený na 26. september tohto roka.
V zmysle uznesenia, ktorým vláda schválila metódu a alternatívy privatizácie SE, budú môcť predkladať predbežné ponuky buď na kúpu minoritného podielu v SE ako celku alebo v dvoch nových spoločnostiach v 100-percentnom vlastníctve SE. Obe spoločnosti, z ktorej jedna by prevádzkovala jadrové zdroje a druhá konvenčné, by boli založené ešte pred ukončením tendra.
Akciová spoločnosť SE vznikla zápisom do Obchodného registra 21. januára 2002. Pôvodné Slovenské elektrárne sa na základe uznesenia vlády rozdelili na tri subjekty - Slovenskú elektrizačnú prenosovú sústavu, a.s., Tepláreň Košice, a.s. a čisto výrobné Slovenské elektrárne, a.s. Základné imanie SE predstavuje 38,238 mld. Sk.
Do medzinárodnej súťaže o kontrolu nad SE by mali podľa očakávaní privatizačného poradcu vstúpiť renomované koncerny z Európy i zámoria. Očakáva sa účasť súčasných investorov do slovenských distribučných firiem, ktorými sú francúzska skupina Electricité de France a nemecké koncerny E.ON a RWE. Z Veľkej Británie by sa o kúpu podielu v SE mohli uchádzať spoločnosti International Power a British Energy. Taktiež nie je vylúčený záujem zo strany talianskeho Enelu, španielskej Union Fenosa či belgického koncernu Tractebel, ktorý kontroluje francúzska skupina Suez.

jv;bt

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  2. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  3. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  4. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  5. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  6. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  7. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  8. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  9. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  10. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 777
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 7 972
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 209
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 355
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 325
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 922
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 630
  8. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 571
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 466
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 866

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Keď už sa dostanete do štádia hladomoru, je príliš neskoro

OSN po šiestich rokoch znovu vyhlásila hladomor. Okrem Juhosudáncov môže byť v ohrození až dvadsať miliónov ľudí.

PLUS

Mnohí mlčia, on nie. Služba vlasti z neho spravila lovca ľudí

Tóth tvrdí, že si z vojenčiny priniesol domov traumu.

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

Neprehliadnite tiež

Holjenčíkovho nástupcu oslabia, vláda rozdelí funkcie

Nový predseda Úradu pre reguláciu sieťových odvetví už nebude šéfom regulačnej rady.

Sberbank ruší kreditky aj niektoré účty. Chystá sa na spojenie s Primou?

Ľuďom prišiel list, že musia minuté peniaze z kreditky zaplatiť do dvoch mesiacov.

Prečo je pre ľudí dobré, že začali ceny opäť rásť?

Výška prídavkov a dávok by sa mala rozmraziť a ich suma by mala opäť začať rásť.

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, slovenské Cargo v súťaži neuspelo

Štátny nákladný prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo o subdodávkach na slovenskom a českom úseku.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop